vulgewicht airco EP3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

vulgewicht airco EP3

Post by D_ToXx² »

weet iemand zo het vulgewicht van de airco van een civic type r 2002?
zal wel in het boekje staan maar dat heb ik niet bij.

thanks :D
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

ff gekeken @home en is 550gr.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Af en toe airco reinigen kan inderdaad geen kwaad, gebruik je em veel?
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

eteuben wrote:Af en toe airco reinigen kan inderdaad geen kwaad, gebruik je em veel?


nee eigenlijk niet en daar zit ook de fout...
ik zette em blijkbaar te weinig aan: op de pomp zit een ring die gesmeerd moet worden als je em niet regematig aanzet droogt ie uit en kan ie daar gaan lekken.. dat is dus gebeurt.

ik zette em gemiddeld 1× maand 10 min aan. blijkbaar te weinig..
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

wordt dat een duur geintje om die ring te vervangen?

(ik gebruik mijn airco ook eigenlijk bijna nooit)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Airco kan niet alleen gebruikt worden voor koude lucht maar deze kan ook bij warm gebruikt worden. Het is airconditioning, niet aircooling :wink:

Zet hem gewoon even één keer in de week aan. Zeker met het ontwasemen van de ramen of de eerste hitte eruit te stoken werkt het goed.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Om uitdroging en nare geurtjes te voorkomen kun je em beter wat vaker gaan gebruiken. Hij zit er niet voor niks, ik bedoel ik kan hem niet eens gebruiken. En er zijn situaties dat ik em toch wel mis...
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

Tenck wrote:wordt dat een duur geintje om die ring te vervangen?

(ik gebruik mijn airco ook eigenlijk bijna nooit)


ik zou het niet weten: ik dacht dat er een lek in zat en heb er 10 bar stikstof op laten zetten, denk dat dit alles goed heeft gezet ofzo maaruh na twee dagen zat er nog steeds 10 bar op. vandaag er koudemiddel op laten zetten en dat ging ook goed en koud.. misschien dat ie zich smeert en dan weer goed is ofzo en weer goed uitzet. ik zou ook echt niet weten wat en hoe, zo werd het mij uitgelegd.

kijk gewoon ff dat ie werkt en dan:

als ik weet dat ik niet meer rij met de auto zet ik de airco aan als ik em uitzet.. als ik hem de volgende dag start springt dan de airco aan,auto moet toch ff warm worden.. :D
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

Vanavond dan maar even stukje met de airco aan rijden tijdens het voetballen :D .

Dat ik zonder airco rij stamt nog uit de tijd dat ik in de Ford Ka van mijn moeder mocht rijden. Met de airco aan had dat ding helemaal geen vermogen meer :D . Merk het trouwens ook in mijn CTR, wel minimaal maar toch.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Is toch ook zo dat de pomp ontkoppelt bij een bepaald toerental of snelheid...
Correct if me wrong.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

slydawg wrote:Is toch ook zo dat de pomp ontkoppelt bij een bepaald toerental of snelheid...
Correct if me wrong.


jup zoiets bijna :D : je hebt een wiel wat continu draait (via de riem onderste wiel ) en als je de airco aanzet grijpt een wiel wat erin zit de buitenste ring en gaat de pomp meedraaien..(dat zie je ook)

hier zit dus hetgene wat is gaan lekken bij mij: de afdichting naar de pomp op de binnenste ring door het lang stilstaan. blijkbaar gaat deze lekken door het lang stilstaan door... uitdroging..

daar zat mijn probleempje
:D
Locked