60 km wegen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
D_ToXx²

60 km wegen

Post by D_ToXx² »

OMFG!!

de 60 km wegen springen hier uit als de blaadjes in de zon!

ff bordje plaatsen en klaar! 60!! :shock:
de weg( lees wegen) nog steeds hetzelfde: geen nieuw wegdek of iets anders waarop ik kan duiden dat 60 km slim is..
jawel wel 1: ze hoeven er niet meer te maaien;gras zo hoog dat je nog niet eens een fietser ziet. :cry: in een flauwe bocht.

sorry maar 60 km veilig? komen er slachtoffers cq doden hierdoor?
en dan? naar de 30?? :D
mr. X

Post by mr. X »

Achja, ze denken het file probleem ook op te lossen met de snelheid te verlagen......

Knappe koppen zijn het, ze snappen er to-taal niets van.
Helaas wordt er niet op mijn e-mails gereageerd die ik naar de 2e kamer stuur.
We zullen het wel zien, ontzettende debielen.

Zelf is er bij ons in de buurt ook een 80 weg naar 60 gegaan. Precies wat jij zegt is ook hier niets veranderd.
Hakkinen

Post by Hakkinen »

Nou er is wel degelijk iets veranderd: als je gewoon 80 blijft rijden krijg je boete van meer dan 100 euro's..

Allemaal schatkist spekken, zodat de koningin haar plezierjacht weer een jaar kan laten ontroesten. :evil:
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Bij ons in Drunen is ook een weg van 80 naar 60 gegaan.

Alleen al wel 5 doden in 2 jaar.

Vorige maand nog 3 jongens die na een inhaal manouvre tegen een boom zijn beland. alle 3 overleden.

Sommige vinden kennelijk 60 te langzaam en gaan dan van die inhaal manouvre's doen.

Ik denk dat 80 gewoon had moeten blijven.
roblom

Post by roblom »

Hier ook het geval.

Het ergste vind ik alleen dat het nooit eens knap onderzocht word wat het effect is, en als ze dat al wel doen dan zal het never nooit niet teruggedraait wroden.

Hier in de buurt ook, weg van 80 naar 60 gegaan want dat was veiliger voor de fietsers die er reden. Alleen zijn die er niet want die fietsen gewoon aan de parallel lopende B-weg ernaast.
Vervolgens gebeurden ongelukken omdat men ging inhalen, nu mag je auto's daar niet meer inhalen maar tractoren weer wel...
Niels

Post by Niels »

Wen er maar aan, voor 2012 moeten alle niet N wegen 60 zone zijn.
Ramon

Post by Ramon »

Ik denk dat ze veel meer bereiken als ze bijvoorbeeld vangrails plaatsen waar bomen staan, maar er word altijd meteen gewezen naar de snelheid, zo simpel is de politiek hier nou eenmaal.
Niels

Post by Niels »

Ramon wrote:Ik denk dat ze veel meer bereiken als ze bijvoorbeeld vangrails plaatsen waar bomen staan.

Whahaha, en jij betaald?
roblom

Post by roblom »

Niels wrote:
Ramon wrote:Ik denk dat ze veel meer bereiken als ze bijvoorbeeld vangrails plaatsen waar bomen staan.

Whahaha, en jij betaald?

Ja en jij ook :D
Ramon

Post by Ramon »

Niels wrote:

Whahaha, en jij betaald?

Weet je wel hoeveel geld ze van automobilisten plukken, ik niet maar het is een waanzinnig bedrag dat weet ik wel. Vangrails op plaatsen waar het nodig is, is dan toch niet teveel gevraagd?
Lucas79

Post by Lucas79 »

Een wit bordje met een rood randje en "60" erin is veel goedkoper. :roll:
Deus Ex Machina!
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

vanaf vandaag ga ik demonstratief rijden:
zoals de vrachtwagens gaan doen.. btw helemaal met eens,olie..(youtube HHO gas) :lol:

volgens meneer spee bij wegmisbruikers is ie er over na aan het denken om de snelheid voor auto's met aanhangers naar de 90km/u te brengen omdat er dan minder vrachtauto's inhalen..(heeft gelijk maaruh die mogen toch ook maar 80??? :roll: ) of geeft ie toe dat iedereen gewoon te hard rijdt? en of dat zelf zo slim is dan op de teller 80 effectief maar iets van 72 km/u is?(flits iets werkt vanaf 85 km dus autokmteller minimaal 95)

30 -> 20 (hier het compleet dorp 30)
60 -> 40

es kijken wat me inhaalt.. :D
JDMTEG

Post by JDMTEG »

De track day organisatoren gaan nog een flinke duit verdienen.
Want dat zal de enige keer zijn dat je je gaspedaal nog eens flink kan in duwen als dat zo verder gaat.
Niels

Post by Niels »

roblom wrote:Ja en jij ook :D

Nee hoor, ik betaal mee aan gratis schoolboeken, teveel bureaucratie, 100 en 1 commissies en aan duur betaalde directeuren van overheidsinstellingen. ]
Niels wrote:

Whahaha, en jij betaalt?

Weet je wel hoeveel geld ze van automobilisten plukken, ik niet maar het is een waanzinnig bedrag dat weet ik wel. Vangrails op plaatsen waar het nodig is, is dan toch niet teveel gevraagd?[/quote]

Zie ook boven, als al het geld wat verdiend word aan automobilisten ook weer terug gepompt zou worden in de infrastructuur reden we nu over gouden snelwegen.

En als je overal waar een boom een beetje gevaarlijk staat een “vangrailsâ€￾ (geleiderail btw) mag de wegenbelasting nog wel weer wat omhoog gooien. En kunnen we 50% van de bomen langs wegen kappen omdat er simpelweg geen geleiderail voor past.
Sincx

Post by Sincx »

D_ToXx² wrote:vanaf vandaag ga ik demonstratief rijden:
zoals de vrachtwagens gaan doen.. btw helemaal met eens,olie..(youtube HHO gas) :lol:

volgens meneer spee bij wegmisbruikers is ie er over na aan het denken om de snelheid voor auto's met aanhangers naar de 90km/u te brengen omdat er dan minder vrachtauto's inhalen..(heeft gelijk maaruh die mogen toch ook maar 80??? :roll: ) of geeft ie toe dat iedereen gewoon te hard rijdt? en of dat zelf zo slim is dan op de teller 80 effectief maar iets van 72 km/u is?(flits iets werkt vanaf 85 km dus autokmteller minimaal 95)

30 -> 20 (hier het compleet dorp 30)
60 -> 40

es kijken wat me inhaalt.. :D

Gebeurt bij mij regelmatig dat ik wat langzaam rij daar ik me alles behalve druk maak op de weg, we all know je schiet er nada mee op.
Wel erg jammer als je dan stopt bij een zebrapad om een klein jochie dat net op zijn fietsje aankomt over te kunnen laten steken er één of andere jonge randdebiel in gaat halen met ruim 60 ! Ventje was gelukkig nog niet voorbij mijn auto. Denk dat deze jonge mongool wat inzicht en verstand mist en hoop hem nog is tegen te komen in onze fijne dorpje :lol:

Ontopic...hier in de Hoeksche Waard net onder Rotterdam is ook praktisch alles 60km weg gemaakt enkele jaren terug. Niet om de ongelukken want die zijn er maar zelden en het ligt echt niet aan de snelheid maar meer aan de rijvaardigheden van de bestuurders. Wel staan ze erg vaak hier en daar te flitsen dus je zou bijna denken dat het daar om te doen is :lol: :lol:
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

denk dat het daar ook om te doen is :D

verkeersveiligheid is op andere manieren aan te pakken: weg (knuffie)bomen(xx doden minder): greppel en dan een fietspad.
kosten: zie accijns benzine :D

maaja goed wat snappen wij van autorijden? :wink:

ik vind wel een verplichte remcurcus wat. de meeste mensen weten nog niet een wat A.B.S. inhoudt..
Locked