Performance parts voor de FN2

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
jack
Posts: 129
Joined: Thu Oct 18, 2007 2:03 am

Post by jack »

culasse wrote:Hier een link naar een interessante uitlaattopic:

http://www.lamarmitta.it/component/opti ... /PageNo,1/


van EP3:
http://www.lamarmitta.it/component/opti ... /catid,45/
lelijk...ben wel benieuwd naar t geluid :-?
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Kwam dit nog ergens tegen:

http://www.xopowertuning.co.uk/
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een setje wielen is hier een link:

http://www.nippon-autosport.de/honda_civic_galerie.html
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Mensen die nog wat informatie hebben voor de FN2 rijders?
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik ben begonnen met het verkopen van mijn gemodificeerde inductie setup, als alternatief voor in de handel verkrijgbare CAI en SRI. Deels uit onvrede met de bestaande produkten, deels uit nieuwsgierigheid in hoeverre aan de k20z4 techniek valt te sleutelen.

Image
Image

Zomaar een paar foto`s met de setup al bevestigd aan de inlaatbuis.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Heb je geen last van warme lucht?

en ben je er al mee op de testbank geweest??
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Nee hoor, geen kans op heatsoak.

Op de rollentestbank ben ik er nog niet mee geweest. In de regio waar ik woon zijn er welgeteld maar 3 banken waar ik terecht kan. De eerste is van Freddy Cane (fcg engineering), maar die is vooral toegespitst op competitie en ik kan nogal moeilijk opschieten met die man. De tweede is van Vught motorsport in Lutjegast, maar die houden die zich vooral bezig met turbodiesels, ik vertrouw ze niet met atmosferische, hoogtoerige motoren. Bovendien hebben ze hun bank nog maar kort geleden in gebruik genomen, dus ze hebben nog niet veel ervaring ermee. De derde bank staat bij de technische hogeschool in Leeuwarden. Wordt vaak gebruikt door studenten werktuigbouwkunde en ze springen nogal hardhandig om met het testmateriaal. Bovendien is de data van de aquisitieapparatuur niet goed geijkt, waardoor runs inconsistent zijn.

Mijn setup gaat niet om vermogen, maar een goede loopcultuur, met meer koppel voor dagelijs gebruik. Nederland bestaat uit een aaneenschakeling van kruispunten, files en stoplichten. Acceleratie en draaimoment is hier belangrijk. Zaken als pk`s en topsnelheid zijn niet relevant. Dat zijn gewoon getallen.
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

Heb je met deze luchtfilter dan geen problemen met de MAF sensor? gelijk bij de andere luchtfilters die te koop zijn ??
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Integendeel, de bewerking van de maf is de sleutel tot een gecultiveerde loop van de motor met de correcte brandstof/luchtmengselwaarde. (afr).
De afr waarden zijn zo stabiel dat de ontstekingsvervroeging niet steeds teruggedraaid hoeft te worden zodat vermogen en koppel gemaximaliseerd worden.
Het open luchtfilter heeft meer luchtcapaciteit dan de standaard airbox. Bovendien worden luchtturbulenties binnenin de maf vermeden. Er is een constante, rustige luchtstroom gericht op de mass airflow sensor zodat die nauwkeuriger kan werken en een armer mengsel mogelijk maakt.
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

culasse wrote:Integendeel, de bewerking van de maf is de sleutel tot een gecultiveerde loop van de motor met de correcte brandstof/luchtmengselwaarde. (afr).
De afr waarden zijn zo stabiel dat de ontstekingsvervroeging niet steeds teruggedraaid hoeft te worden zodat vermogen en koppel gemaximaliseerd worden.
Het open luchtfilter heeft meer luchtcapaciteit dan de standaard airbox. Bovendien worden luchtturbulenties binnenin de maf vermeden. Er is een constante, rustige luchtstroom gericht op de mass airflow sensor zodat die nauwkeuriger kan werken en een armer mengsel mogelijk maakt.


Klinkt goed uit mijn run (OEM FN2 op Euro 95) blijkt dattie erg rijk afgesteld staat (0,7).

Inmiddels ben ik over op BP 98 ultimate.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Overschakelen op 98 octaan is verspilde moeite.
95 octaan heeft een snellere vlamfrontverspreiding in de verbrandingskamer dan 98 octaan. Door de hogere klopvastheid van98 octaan zou de k20z4 motor een agressievere ontstekingscurve en een hogere statische compressie moeten hebben. Als dit niet veranderd is heeft de duurdere brandstof geen zin. Integendeel, er zijn gevallen bekend waarbij dit vermogensverlies opleverde.

Ik heb die dynorun van je bekeken en je hebt gelijk. De waarde staat superrijk. Dat komt neer op vollastverrijking bij koude start, lambdawaarde gelijk aan 11.5:1.
De lambdasensor waarmee gemeten werd was óf stuk, óf de sensor was niet ver genoeg in de uitlaat gestopt. De FN2 heeft twee uitlaten, dus de gassen worden verdeeld. Bovendien zijn ze bij de einddempers al aardig afgekoeld waardoor de sensor gemakkelijk een lage waarde kan meten.
Bijna iedereen had trouwens bij die dynodag een rijke lambdawaarde of de lambdacurve was zeer onstabiel. Bij sommigen kon je zien dat de ontstekingsvervroeging steeds over het hele toerenbereik werd teuggedraaid of weer verhoogd.
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

culasse wrote:Overschakelen op 98 octaan is verspilde moeite.
95 octaan heeft een snellere vlamfrontverspreiding in de verbrandingskamer dan 98 octaan. Door de hogere klopvastheid van98 octaan zou de k20z4 motor een agressievere ontstekingscurve en een hogere statische compressie moeten hebben. Als dit niet veranderd is heeft de duurdere brandstof geen zin. Integendeel, er zijn gevallen bekend waarbij dit vermogensverlies opleverde.

Ik heb die dynorun van je bekeken en je hebt gelijk. De waarde staat superrijk. Dat komt neer op vollastverrijking bij koude start, lambdawaarde gelijk aan 11.5:1.
De lambdasensor waarmee gemeten werd was óf stuk, óf de sensor was niet ver genoeg in de uitlaat gestopt. De FN2 heeft twee uitlaten, dus de gassen worden verdeeld. Bovendien zijn ze bij de einddempers al aardig afgekoeld waardoor de sensor gemakkelijk een lage waarde kan meten.
Bijna iedereen had trouwens bij die dynodag een rijke lambdawaarde of de lambdacurve was zeer onstabiel. Bij sommigen kon je zien dat de ontstekingsvervroeging steeds over het hele toerenbereik werd teuggedraaid of weer verhoogd.


Is de vlamfrontverspreiding merk gebonden of in de RON vastgelegd?

Ik had zelf al geen goed gevoel over de Lambdawaarde...

Maar meten is altijd weten. Ik vertrouw meer op apparatuur dan gevoel.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

In Amerika is er de Civic SI met een soortgelijke k20z3 motor. Die loopt op daar verkrijgbare brandstoffen met hoogstens 92 octaan. Bovendien zitten er daar, vanwege strenge emissie voorschriften, meer waterhoudende additieven in, waardoor de verbrandingswaarde iets lager is. Desondanks levert de motor gelijkwaardige prestaties.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Voor de mensen die op zoek naar een 4-1 spruitstuk plus 200 cell metaalkatalysator is er misschien een uitkomst:

http://www.fnhatch.de/phpBB2/viewtopic.php?t=1503
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Ik zag vandaag echt een upgrade voor de FN/FK! Ik fietste in Centrum en er passeerde mij een echt 8th gen 1.4 met MUGEN STICKER +200pk FTW
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Hoi Nick,

Ik krijg volgende week de eerste Invidia catback binnen.

Met vriendelijke groet,
Chris Kraaij
Auto Kraaij
www.akr-performance.com

Hij zit al onder een auto van honda de bois utrecht
Prijs heb ik opgevraagd!
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

meer nieuws!!!

Hello all,
James at JTune just wrote me an email and attached a detailed list of their products in development and some which are already available (teaser: their standard centrifugal supercharger kit is available now). Enjoy:

JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat back Exhaust System for the Honda Civic FN2 Type R

The JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System with converter b-pipe is able to be bolted straight up to the OEM header and cat. The JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System is designed for maximum possible flow across the entire length of the system, whilst also providing a unique exhaust note due to the dual setup. The JTune system allows over 4â€￾ of total volumetric flow of exhaust gasses to the rear mufflers, allowing maximum performance for both naturally aspirated setups and forced induction. The system comes with interchangeable road and race rear pipes, allowing owners a simple DIY changeover for depending on the desired use. The road rear pipes include extra mufflers to reduce exhaust noise over the race setup. Also included in the system are high quality polyurethane exhaust hanger mounts insuring rigid exhaust hanging position.

The JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System is the perfect addition for the Honda enthusiast only wanting to mildly modify their Civic Type R for a performance gain and unique exhaust note. However, the system also performs extremely well in conjunction with the JTune FN2 Mild Re Flash.

Both the JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System and the JTune FN2 Mild Re Flash can be upgraded in the future to support both the JTune FN2 Extreme and Ultimate kits providing customers with the ultimate performance package.

Availability TBA

Price

Exchange / FN2 ECU TBA

Replacement FN2 ECU TBA


JTune 160kw FN2 Extreme Kit for the Honda Civic FN2 Type R

The JTune 160kw FN2 Extreme Kit has been developed to provide the complete package of JTune’s common naturally aspired products including the JTune Cold Air Induction Kit, JTune Header and JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System. The principle behind the JTune FN2 Extreme Kit is to provide enthusiast with the pinnacle of naturally aspired technology in the form of optimally designed bolt on modifications designed specifically for the Honda FN2 Type R.

When modifying any vehicle with the goal to create maximum power and throttle response it is very important to insure that all parts in conjunction, this is even more important for naturally aspired vehicles. To enable maximum efficiently of all bolt on products JTune has developed the Extreme Kit which provides the very best bolt on modifications combined with precision and perfect tuning to create an extreme package guaranteed to bring an extreme rush of performance to every FN2 owner.

The Extreme Kit includes the JTune Cold Air Induction Kit which positions a forward facing 3â€￾ K&N Extreme Filter in the lower left hand guard of the FN2. The position and design of the Induction Kit allows maximum amounts of acceleration forced fed cold air into the engine. To accommodate the Cold Air Induction Kit JTune have designed a JTune Battery Relocation Kit which positions the battery in the standard air box position, allowing more flexibility to produce a maximum free flowing intake which feeds the coldest possible air into the engine, providing extreme performance.

The JTune FN2 3â€￾ True Stainless Steel High Flow Cat is designed for high performance with maximum flow and incorporates a twin reverse collector allowing for maximum ground clearance.

The JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System is designed for maximum possible flow across the entire length of the system, whilst also providing a unique exhaust note due to the dual setup. The JTune system allows over 4â€￾ of total volumetric flow of exhaust gasses to the rear mufflers, allowing maximum performance for both naturally aspirated setups and forced induction. The system comes with interchangeable road and race rear pipes, allowing owners a simple DIY changeover for depending on the desired use. The road rear pipes include extra mufflers to reduce exhaust noise over the race setup. Also included in the system are high quality polyurethane exhaust hanger mounts insuring rigid exhaust hanging position.

The JTune 160kw FN2 Extreme Kit also includes top and bottom 4 pile silicon radiator hoses to replace the standard rubber hoses. Silicon hoses insure optimal cooling and coolant flow under all race conditions.

The key to harness and uniformly extract the power from the Extreme Kit is The JTune Extreme Re Flash. JTune have specifically designed this Re Flash to take full advantage of all common 98 octane fuels. Used in conjunction with the JTune bolt on products the Re Flash is a highly refined tune which delivers an extreme transmission of power and torque throughout the entire power band. JTune have lowered the VTEC cross over point from 5400 to 3400 rpm and fully remapped 4800 fuel, ignition and cam angle points. The JTune Re Flash combined with the JTune bolt on products produces extreme performance increases throughout the entire rev range and increases throttle response dramatically.

JTune FN2 Extreme Kit Overview

JTune FN2 3â€￾ Cold Air Induction Kit including silicon hoses, clamps and K&N filter

JTune FN2 Battery Relocation Kit including mounts, nuts and bolts

JTune FN2 Header including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 3â€￾ True Stainless Steel High Flow Cat including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 Interchangeable Race Section

JTune FN2 top and bottom replacement radiator silicon hoses

JTune FN2 Hondata intake manifold gasket

JTune FN2 Extreme Re Flash

JTune FN2 polyurethane exhaust hanger mounts.


Availability TBA

Price

Exchange / FN2 ECU TBA

Replacement FN2 ECU TBA


JTune 170kw Ultimate Kit for the Honda Civic FN2 Type R

In conjunction with Toda Racing Australia JTune have developed a Custom Spec J Toda Cam Shaft package designed for use with JTune’s bolt on products for the FN2. The JTune Ultimate Kit builds on Extreme Kit and delivers the ultimate naturally aspired experience for the FN2 Type R Civic. The Ultimate Kit, based on the Extreme Kit includes the addition of the Custom Spec J Toda Cam Shafts, a set of Toda K20 Valve Springs and a Toda Timing Chain Tentioner. The Toda Spec J Cam Shafts have been designed to insure maximum possible power and torque throughout the entire rev range when used in combination with the Extreme Kit. Toda and JTune have designed the cam shafts to have an extremely low VTEC cross over point of 3500rpm, providing linear VTEC power all the way past red line. JTune have also provided with this kit the JTune Ultimate Re Flash which harnesses and uniformly extracts the power from the Ultimate Kit. The Ultimate Re Flash takes full advantage of all common 98 octane fuels combined with a highly refined tune and delivers the ultimate transmission of power and torque throughout the entire power band. JTune have lowered the VTEC cross over point from 5400 to 3500 rpm and fully remapped 4800 fuel, ignition and cam angle points.

The combination of the JTune’s bolt on products combined with the Spec J Cam Shafts and Ultimate Re Flash produces the ultimate driving experience and totally transforms the FN2 Type R throughout the entire rev range.

JTune FN2 Ultimate Kit Overview

JTune FN2 3â€￾ Cold Air Induction Kit including silicon hoses, clamps and K&N filter

JTune FN2 Battery Relocation Kit including mounts, nuts and bolts

JTune FN2 Header including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 3â€￾ True Stainless Steel High Flow Cat including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 Interchangeable Race Section

JTune FN2 top and bottom replacement radiator silicon hoses

JTune FN2 Hondata intake manifold gasket

JTune FN2 Ultimate Re Flash

JTune FN2 Toda K20 Valve Springs

JTune FN2 Spec J Custom Toda Cam Shafts

JTune FN2 Toda Cam chain tentioner

JTune FN2 polyurethane exhaust hanger mounts


Availability TBA

Price

Exchange / FN2 ECU TBA

Replacement FN2 ECU TBA


JTune 180kw Standard Supercharger Kit for the Honda Civic FN2 Type R

The JTune Standard Supercharger Kit is designed for those who wish to keep the FN2 looking and sounding completely standard with the addition of a 30% increase in power and torque across the entire rev range. The Standard Supercharger Kit can also be upgraded in the future with the addition of The Extreme Kit, transforming the package into The Extreme Supercharger Kit, proving a further 25% increase in power and torque.

The JTune supercharger is a centrifugal supercharger which harnesses its power and torque from each rotation of the engine’s harmonic balancer, driven by engine RPM. This intern provides instant throttle, power and torque response throughout the entire rev range. The JTune Supercharger Kit delivers a very linear power delivery which creates more power and torque the more the engine is revved, providing a very smooth and drivable delivery of excess power.

The JTune Standard Supercharger Kit comes complete with everything required for the bolt on process, including complete engine management and injectors and all the required nuts and bolts.

Our JTune Standard Supercharger Kit Overview

JTune FN2 Hondata Intake Manifold Gasket

JTune FN2 Toda Cam Chain Tentioner

JTune FN2 Supercharger Standard Re Flash

JTune FN2 Supercharger Intake Manifold

JTune FN2 Supercharger Belt Tentioner

JTune FN2 Fuel rail spaces and studs

JTune FN2 Air-conditioning relocation adapter

JTune FN2 Centrifugal Supercharger including mounts, gaskets, hoses and belts

JTune 660cc Injectors

JTune FN2 polyurethane exhaust hanger mounts


“Quoteâ€￾

Adrian Norton – Toda Racing Australia

“The car screams like an angry pig whilst on the dynoâ€￾


Availability On sale NOW

Price’s

Exchange / FN2 ECU TBA

Replacement FN2 ECU TBA



JTune Extreme Supercharger Kit for the Honda Civic FN2 Type R


The premier JTune FN2 package is the Extreme Supercharger Kit. Not only does the enthusiast get all the benefits from the JTune Extreme Kit but also JTune Supercharger, providing a mind boggling 55% increase in peak performance above a standard FN2 Civic Type R.

The JTune Extreme Supercharger Kit is by far the most radical package developed for the FN2. The JTune Extreme Supercharger Kit delivers a combination of extreme increases of torque and power supercharged by a centrifugal supercharger throughout the entire rev range. This package delivers instant power at any engine RPM or throttle position.

The Extreme Supercharger Kit transforms the FN2 to a new level of performance suited for both daily driving and intense track use.


JTune FN2 Extreme Supercharged Kit Overview

JTune FN2 3â€￾ Cold Air Induction Kit including silicon hoses, clamps and K&N filter

JTune FN2 Battery Relocation Kit including mounts, nuts and bolts

JTune FN2 Header including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 3â€￾ True Stainless Steel High Flow Cat including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 Dual 2.25â€￾ Cat Back Exhaust System including gaskets, nuts and bolts

JTune FN2 Interchangeable Race Section

JTune FN2 top and bottom replacement radiator silicon hoses

JTune FN2 Hondata intake manifold gasket

JTune FN2 Toda Cam chain tentioner

JTune FN2 Supercharger Extreme Re Flash

JTune FN2 Supercharger Intake Manifold

JTune FN2 Supercharger Belt tentioner

JTune FN2 Fuel rail spaces and studs

JTune FN2 Air-conditioning relocation adapter

JTune FN2 Centrifugal Supercharger including all mounts, gaskets and hoses and belts

JTune 660cc Injectors

JTune FN2 polyurethane exhaust hanger mounts
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

:shock: WOW! :shock:

flinke lijst 8)

Eerst de LSD er maar eens in laten monteren...
Deus Ex Machina!
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

japanese performance magazine heeft een 7 pagina dikke review over de CPL racing FN2 supercharger!

Iemand toevallig in bezit van dit magazine?
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Ik zal van de week ff kijken in de American Bookstore.
Locked