Oude mensen

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
wesjes

Oude mensen

Post by wesjes »

Soms dan ontplof je weleens op de weg,

Vooral het weggedrag van sommige mensen.

Ik wil niet zeggen dat ik altijd netjes rijd want doe ik vast niet :)

Maar over het algemeen plak ik niet links etc..

Maar vandaag bij een stoplicht ik kom dus aanrijden 2 vakken voor linksaf..

Dus ik zie linker baan lekker schoon 1 auto staat er rechterbaan 10+

dus ja ik ga links voorsorteren ben bijna bij het einde rijd er een aso vrouw van rechts zo de linker baan op vanuit stilstand.. ik dacht echt WTF?!?! :schieten:

Dus ik ging van links de bocht door naar rechts en ik rijd rustig verder de baan trekt weer recht.

Gaat een oud stel uit het niets naar rechts zonder richting aan te geven o_0 hij kijkt ook niet eens.. als ik niet had geremt had ik nu in bosjes gelegen..

Dit is al de 2e keer dat ik door een paar oudere van links word afgesneden terwijl ik niet eens inhaal o_0

zoo dat moest ik even kwijt :D
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

haha ik herken het verhaal. Echt enorm frustrerend zoiets.

Vrijdag reed ik naar mijn werk, reed er een 206-je voor me. Na wat slingeren van links naar rechts opeens op de rem midden op de weg. Gevaarslichten gingen aan, dus na even kijken ging ik er links voorbij.

Blijkt er zo'n oud grijs fossiel in te zitten, op het moment dat ik 'langszij' kom gereden draait het geval opeens links af, om mij op 1 cm na te rammen, blijkt dat ze het verschil echt niet weet tussen links en rechts richtingaangeven en de gevaarslichten. Na 1 minuut onafgebroken claxoneren snapte ze de boodschap. Vreselijk, het ergste is dat ze ook 's ochtends om 8 uur in de spits boodschappen gaan doen, terwijl ze daar de hele dag de tijd voor hebben. Kunnen ze op zondag weer vertellen dat ze zo vroeg op moeten en dat het tegenwoordig zo druk is op de weg.... :evil: Kortom, je bent niet de enige die zich daar aan ergert! :wink:
wesjes

Post by wesjes »

Zo'n fossiel zal je maar raken, zeggen ze doodleuk ja ik ben toch verzekerd.. wat kan mij dat schelen.. ik ben mijn auto weer een tijdje kwijt en dat maakt het allemaal een stuk erger.. mensen zijn zo makkelijk tegenwoordig..
Roy

Post by Roy »

Ach ja, gewoon toeteren , ff schelden en je middel vinger opsteken en daarna weer vtecen :lol:

Weet je wat het is zo is het verkeer van tegenwoordig,vooral als jij in tegenstelling tot vele andere weggebruikers je auto lief hebt kijken zij nietof er wat aankomt ze gaan gewoon en jij moet voor hun uitkijken.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

niks om geven.. ik denk altijd dan aan een paard met oogkleppen...
zijn gewoon niet het nieuwe rijden gewend :razz:

had er eergister ook nog een voor me: in de flauwste bocht op de aarde gas loslaten(richting 65 a 70), als dat stukje weg eruit deden halen en haaks op de aarde kreeg je nog een wip...

ff terugschaken en voorbij.. en dan nog een groot licht seintje krijgen ook :D

altijd goed opletten dus! mijn opa was nog nooit zo hard gegaan toen ie bij mij in de auto zat. en ik had nog nooit zo langzaam gereden... :D
eteuben

Post by eteuben »

Als de botjes wat brozer worden wordt het kijken over de schouder schijnbaar erg lastig en dat laten ze dan achterwege!!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

g-unit wrote:Ach ja, gewoon toeteren , ...

Dat doet me eraan denken dat ik dringend mijn toeter moet herstellen.
Na ja, dringend. Werkt nu al een paar jaar niet meer. :o ops:
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

soms helpt toeteren niet eens.
Sommigen zijn alleen op de weg en die horen en zien letterlijk niets...
tenzij je je auto langer wil houden moet je dan keihard op de rem, om vervolgens tot de conclusie te komen dat die ouwe je gewoon nog steeds niet ziet en hoort.... :-?

Mss moeten ze maar eens strenger controleren op hoor- en zichtvermogen :wink:
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

ITR DC2 wrote:soms helpt toeteren niet eens.
Sommigen zijn alleen op de weg en die horen en zien letterlijk niets...
tenzij je je auto langer wil houden moet je dan keihard op de rem, om vervolgens tot de conclusie te komen dat die ouwe je gewoon nog steeds niet ziet en hoort.... :-?

Mss moeten ze maar eens strenger controleren op hoor- en zichtvermogen :wink:

hmm goed het verbruikt benzine.. de kosten wat zoiets kost zijn hoger als hun inkomen..

de mensen a 60+ jaar met een auto levert dus geld op..
en dat ze gevochten(enz hard gewerkt dus) hebben en nog geld steeds opleveren voor de staat.. :cry:

gewoon leven en laten leven..

een sufje die een lease volvo heeft en niet doorrijd..(met oogkleppen) en denkt dat ie king of tha road is omdat ie volvo rijdt vind ik veel erger..
a rechterbaan..bij verschil van 3 a 4 km/p uur er op de rechterbaan er tussen schieten om dat je voldoende afstand houdt..
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

ITR897 wrote:
g-unit wrote:Ach ja, gewoon toeteren , ...

Dat doet me eraan denken dat ik dringend mijn toeter moet herstellen.
Na ja, dringend. Werkt nu al een paar jaar niet meer. :o ops:

Die van mij is ook al een tijdje inactief, je kan dan ook gewoon even in neutraal tot 9000rpm gaan :o ops: helpt ook wel eens.
D-Rex

Post by D-Rex »

ITR DC2 wrote:Sommigen zijn alleen op de weg en die horen en zien letterlijk niets...

Daar heeft niet alleen maar onze oudere medemens last van hoor... :wink:
riddertje

Post by riddertje »

Ik herken al deze frustraties ook :o ops:

Blij dat ik er niet alleen last van heb 8)
Jo&

Post by Jo& »

Ik denk dat hoor en zichtvermogen niet heb probleem is, maar meer de reactiesnelheid en de capaciteit om op alles te kunnen letten en veel dingen tegelijkertijd te doen...

Ik had het dit weekend nog dat ik VOL op de rem moest gaan in onze Ford :P Reed 70 op de linkerbaan en mevrouw in een A6 station dacht ik wil naar de linker baan... Maar daar reed ik al. Ging NET goed! Ik kon niet verder naar links ivm de wegverdeling (soort hoge stoeprand en dan gras. Ramde gelijk ook op mn toeter gelukkig dus ze ging weer terug maar dat scheelde heeeel weinig. u is dat in die Ford niet zo een ramp, is gewoon geld beuren maar toch :s Mevrouw moet maar es over dr schouder kijken! Ze was niet eens (heel) oud...
Sincx

Post by Sincx »

Idd. oudere mensen lijken wat minder goed op te letten in het algemeen.
Mijn grootste irritatie...als het dan al een irritatie is is dat er zoveel stakkers rondrijden met 0,0 verkeersinzicht :cry: Die zien de big picture niet ofzo.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Misschien letten "wij" wel te veel op. We hebben allemaal een mooie auto die ons erg veel waard is, waar we ook regelmatig even gas mee geven. Juist op dat moment let je extra op alles om je heen...

(neemt niet weg dat iedereen altijd goed moet opletten, ook als je oud bent :razz: )
Deus Ex Machina!
Locked