ARGHHH - Stoeprandje geraakt!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Lucas79

ARGHHH - Stoeprandje geraakt!

Post by Lucas79 »

Ik meen wel eens een topic over het repareren van velgen voorbij zien komen, maar kon deze zo snel niet terug vinden. Is dit nog eenvoudig te repareren? (schuren en polijsten ofzo?)

Image
Deus Ex Machina!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Dit is al een erg diepe kras.

Beste oplossing hiervoor is oplassen en bijwerken. Daarna velg volledig laten spuiten.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

ITR897 wrote:Beste oplossing hiervoor is

Setje Volks bestellen...

:lol:
culasse

Post by culasse »

Benjdmin wrote:
ITR897 wrote:Beste oplossing hiervoor is

Setje Volks bestellen...

:lol:

haha, je bent net voor mij aan Ben. Ik wilde al hetzelfde voorstellen.
Ik heb trouwens zojuist een andere set velgen besteld, moet er echter drie weken op wachten.
juggie

Post by juggie »

Is dit wat?

http://www.develgendokter.nl/

Wat kost een nieuwe velg eigenlijk?
Lucas79

Post by Lucas79 »

juggie wrote:Is dit wat?

http://www.develgendokter.nl/

Wat kost een nieuwe velg eigenlijk?

Ik ga ze maandag bellen, vragen wat reparatie van de velg kost. Als die niet te repareren is (lees de kosten worden te hoog) dan ga ik kijken naar andere velgen. Ik weet ook al welke, maar dat blijft nog even een verassing.
Deus Ex Machina!
Gangaran

Post by Gangaran »

Hey Unicorn, in Westervoort repareren ze ook velgen en spuiten. Ik ben ook langs geweest en ik heb ook vergelijkbare schade. De mijne zou 125 euro kosten om deze te herstellen.
LCR

Post by LCR »

D8 dat de velgendokter +/- 85 eurootjes vraagt...das weer 2 jr geleden.
eteuben

Post by eteuben »

Je kan het zelf ook even lichtjes opschuren en bijstippen met een lakstift. Niet direct daarna weer gaan rijden natuurlijk! Zo is het eerste aangezicht al veel beter. Nu is het even zuur, omdat je er verder zuinig op bent. Maar later valt je dat wel mee.

Tis maar net hoe ver je wilt gaan.
mr. X

Post by mr. X »

Nee nee.

Toevallig, helaas, heb ik afgelopen donderdag zelf met de bmw een behoorlijk schade op de achtervelg gereden.

Ga zéker niet naar de velgen docter. Ze zijn vele malen minder goed van wheel care in het plaatsje Zeeland.

Het kost je daar 230 euro om 4 (zegge: vier!!) velgen te laten spuiten én repareren van eventuele schade, ongeacht hoe erg de stoeprand schade ook is. Kleur keuze is groot (al zijn het wel standaard kleuren zoals grijs/zilver, zwart, wit, etc etc). Hij doet geen moeite om één velg de zelfde kleur te spuiten.
Maar zeg zelf, 230 euro voor 4 velgen te laten spuiten én maken is niet veel.
Je moet de velgen kaal (zonder band) aanleveren. Als je hem maandag afgooit, heb je hem vrijdag of zaterdag terug.

Mijn persoonlijke mening. Gooi alle 4 je velgen bij wheel care af en laat ze gelijk antraciet spuiten. Staat on-wijs goed onder een rode auto en het staat zeker exclusiever. Andere velgen onder de FN2 zou ik persoonlijk niet doen.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Nee nee.

Toevallig, helaas, heb ik afgelopen donderdag zelf met de bmw een behoorlijk schade op de achtervelg gereden.

Ga zéker niet naar de velgen docter. Ze zijn vele malen minder goed van wheel care in het plaatsje Zeeland.

Het kost je daar 230 euro om 4 (zegge: vier!!) velgen te laten spuiten én repareren van eventuele schade, ongeacht hoe erg de stoeprand schade ook is. Kleur keuze is groot (al zijn het wel standaard kleuren zoals grijs/zilver, zwart, wit, etc etc). Hij doet geen moeite om één velg de zelfde kleur te spuiten.
Maar zeg zelf, 230 euro voor 4 velgen te laten spuiten én maken is niet veel.
Je moet de velgen kaal (zonder band) aanleveren. Als je hem maandag afgooit, heb je hem vrijdag of zaterdag terug.

Mijn persoonlijke mening. Gooi alle 4 je velgen bij wheel care af en laat ze gelijk antraciet spuiten. Staat on-wijs goed onder een rode auto en het staat zeker exclusiever. Andere velgen onder de FN2 zou ik persoonlijk niet doen.

230 is idd een mooie prijs.
En antraciet zou ook mooi zijn voor die velg op een rode wagen.

De vraag is alleen. Kan hij zijn wagen een week missen?
Lucas79

Post by Lucas79 »

@Ganagaran: Heb je ervaring met deze gasten? (gezien het feit dat Mr. X nogal slechte ervaring heeft met de velgendoktor)

@Eteuben: Hier blijf ik me aan ergeren. Ik rijd al ruim 100.000km stoeprandschadevrij, één klein onoplettendheidje terwijl ik aan de overzijde van de straat parkeer en "KGGRRR" (en ik ARGHHH NEEE!!) met andere woorden, dit ga ik oplossen...

@mr. X: Hmmm, niet echt wat ik in gedachten had, maar klinkt opzich interessant, ga ik even over nadenken...

@ITR897: Nee, ik kan mijn auto geen week missen, dus daar moet ik even iets op verzinnen als ik voor de optie van Mr. X ga...
Deus Ex Machina!
Maskertje

Post by Maskertje »

Ik hoor ook alleen slechte verhalen bij velgendokter.

Machinefabriek in Weesp (vlakbij amsterdam) is een goede. Alleen spuiten is al 75EUR per velg en nog alleen voor de buitenvallende delen (dus niet de binnenkant van de velg). Voor reparatie komt er nog iets bij.

Helaas ver voor jou.
Knite Force

Post by Knite Force »

Wheelcare rules!

Zijn mijn velgen ook gedaan. Gast doet het goed, of niet. Hou ik wel van.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Ok, ben een beetje gaan experimenteren... (sorry voor de matige fotoshop bewerking)

FN2 op "originele" Antraciet velgen:
Image

FN2 op "originele NH0 velgen:
Image
Deus Ex Machina!
wesjes

Post by wesjes »

NH0 staat niet zo goed onder een rode auto imo, dat antraciet vind ik wel heel mooi staan
RedSun

Post by RedSun »

Deze schade kun je laten herstellen hoor. Niks geen gelas.
Schuren, plamuren en spuiten. pas de probleme

Waar woon je ergens? Kan is kijken of ik een adresje in de buurt heb.

PM me maar indien interesse
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Wit is mooier, maar zó onderhouds gevoelig!

Had gelezen op de Protech website dat je ook alleen de velgen kon laten behandelen. Als dat zo goed werkt zou ik zelfs voor wit durven te gaan.
Antraciet kan je een weekje overslaan als je geen zin hebt om te poetsen :wink:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

unicorn wrote:Ok, ben een beetje gaan experimenteren... (sorry voor de matige fotoshop bewerking)

FN2 op "originele" Antraciet velgen:
Image

Mooi. Doen zou ik zeggen.

RedSun wrote:Deze schade kun je laten herstellen hoor. Niks geen gelas.
Schuren, plamuren en spuiten. pas de probleme

Waar woon je ergens? Kan is kijken of ik een adresje in de buurt heb.

PM me maar indien interesse

Plamuren vind ik maar half werk voor een velg. Maar misschien wel een goedkopere oplossing.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Remember this one. Mooi, toch?

Image
Locked