itr-1895 wrote:voor mij veranderd het niet als de benzine duurder word. iedere keer dat ik heb getankt toets ik de zelfde 4 getallen in en rij weer verder
Welke getallen gebruik je? Probeer ik die de volgende keer ook eens.
1,699 dit weekend... was nog Vpower ook ik had geen keus reed al meer dan 20 km reserve tank dus wilde het er liever niet op gokken dat ik een ander tank station tegen zou komen...
Mjah heb maar weer getankt, viel me allen op dat ik boven de 70 euro zat want normaal zit/zat ik meestal tussen de 65 en net onder de 70 euro
Bij eCtune krijgen we nu ook al vragen over of we iets kunnen verzinnen in de software om zuiniger te rijden.
Er komt nu iets in de software waarbij als je rustig rijd met lage belastingen het mengsel helemaal terug geregeld wordt naar 16:1 a 17:1 ipv de gebruikelijke 14,7:1
Kijken wat dat scheelt. Binnenkort krijg ik de test versie.
Je hebt wel een wideband lambda sensor nodig om deze functie te gebruiken. Speciaal er 1 voor aanschaffen lijkt me niet handig. De betere wideband lambda's zijn zo'n $400.
Gaskleppie wrote:Bij eCtune krijgen we nu ook al vragen over of we iets kunnen verzinnen in de software om zuiniger te rijden.
Er komt nu iets in de software waarbij als je rustig rijd met lage belastingen het mengsel helemaal terug geregeld wordt naar 16:1 a 17:1 ipv de gebruikelijke 14,7:1 Kijken wat dat scheelt. Binnenkort krijg ik de test versie.
Je hebt wel een wideband lambda sensor nodig om deze functie te gebruiken. Speciaal er 1 voor aanschaffen lijkt me niet handig. De betere wideband lambda's zijn zo'n $400.
We moeten niet vergeten dat Honda de neiging heeft zijn high performance motoren aan de rijke kant af te stellen. Het verbruik is er naar.
Ik heb mijn FN2 zodanig gemodificeerd dat het verbruik is afgenomen. (zie mijn Topic elders in dit forum)
Dit zijn toch goede cijfers, dacht ik zo. Daarbij vergeet ik echt niet om af en toe even te vtecken. Zelfs bij dit warme weer blijft het verbruik goed.
Vind het wel een mooie aktie van vrachtwagen chauffeurs om supermarkten niet meer te bevooraden als de diesel accijns omhoog gaat. Mensen die op Benzine rijden zouden ook een extreme aktie moeten doen.
S.J. wrote:Vind het wel een mooie aktie van vrachtwagen chauffeurs om supermarkten niet meer te bevooraden als de diesel accijns omhoog gaat. Mensen die op Benzine rijden zouden ook een extreme aktie moeten doen.
Ik vind die actie om GEEN Shell of ESSO te tanken ook wel een goed idee!
Dit om een prijzenoorlog te ontketen. Alles draait tenslotte om marktaandeel omzet etc.