Mega verschil inderdaad Wes, sjesis. Luchtaanvoer zal bij jouw zeker wel uitgemaakt hebben, tevens het stationair draaien lijkt me waardoor alles net wat warmer wordt misschien ?
+ temp. verschil op de dagen zelf en luchtvochtigheidsgraag zullen effect hebben.
Sincx wrote:Mega verschil inderdaad Wes, sjesis. Luchtaanvoer zal bij jouw zeker wel uitgemaakt hebben, tevens het stationair draaien lijkt me waardoor alles net wat warmer wordt misschien ? + temp. verschil op de dagen zelf en luchtvochtigheidsgraag zullen effect hebben.
Yep het verschil is cker groot, als je alleen al kijkt wanneer de VTEC inkickt zie je de lijn heel slow opbouwen bij de laatste grafiek, terwijl met Oem stock (de motor was toen een stukkie kouder als gister) de lijn strak doorloopt.
Het beeld is alleen wel wat vertekent. Die grafieken door elkaar kloppen niet helemaal volgens mij. Niet het starttoerental maar het maximale toerental moet gelijk getrokken zijn. De begrenzer is namelijk een vast gegeven, het starttoerental is net wanneer de tester de knop indrukt.
Zo zou het beter kloppen volgens mij.
In het middengebied levert hij in, maar op max toerental zal hij naar mijn idee echt wel wat doen. Alleen stort om de een of andere reden de lambda naar beneden, en dus ook het vermogen. Mogelijk door een luchttekort (gebrek aan rijwind).