De FN2 Honda`s zijn zuipschuiten...

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

De FN2 Honda`s zijn zuipschuiten...

Post by culasse »

vergeleken met zijn zelfontbrandende zus, de Honda civic 2.2 icdti.
waarom?
Kortgeleden is dit model op de Amerikaanse markt geintroduceerd.
Een diesel personenwagen, dat is iets waar de Amerikanen even aan moeten wennen.
De Amerikaanse autojournalisten echter, waren na uitgebreide proefritten laaiend enthousiast. Waar ze vooral niet bij konden was het verbruik van zo`n oliestoker.
Deze wagens werden bijvoorbeeld ingezet bij eco rallys, waarbij het erom ging zoveel mogelijk miles per gallon eruit te peuren.
Dat lukte aardig zoals de onderstaande foto`s laten zien.

Image

Let wel, dit zijn mijlen i.p.v. kilometers. Dus bijna 1600 kilometer op een tank.


Image

Deze foto laat waartoe de civic diesel in staat is onder ideale omstandigheden.
Nu geef ik zelf normaal gesproken geen fluit om een paar liter meer of minder, als de tank leeg is gooi is hem gewoon weer vol.
Maar nu lees ik zojuist in de krant dat de benzineprijs dit jaar naar de 2 euri gaat.
Dan ga je je wel even achter de oren krabben.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Begrijp je vraag niet helemaal. Zijn beide gemiddelde verbruiken onder dezelfde omstandigheden verreden (volgens mij niet, want bij de 1e is het 7 graden en bij de andere 24, dat scheelt enorm in het verbruik op korte afstanden)? Welke auto's zijn het?

En bij tellers staat toch echt bij allebij een gemiddelde L/KM en een afstand in KM, dus waar baseer je op dat het miles zijn?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Meestal als dit om een europees model zou gaan, zou de dash unit ook aangepast zijn, dit gebeurt tevens ook bij de engelse..
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Voor een beter inzicht in dit item:

http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=6526
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Current European FE ratings Urban (City) Extra-Urban (Highway) CleanMPG Observed Fuel Economy
US 36 mpg 55 mpg 85.52 mpg
British Imperial 43 mpg 66 mpg 102.6 mpg
European Metric 6.6 L/100 km 4.3 L/100 km 2.750 L/100 km
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Als er KM op het display staat, zijn de afstanden in KM.

En ik rij zo'n N22A2, en neem maar van mij aan dat 950km op een tank erg onrealistisch is (ik moet moeite doen om de 650km te halen).
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

6,7 L/km gemiddeld met de FN2 is haalbaar door rond de 2.000 tot 2.500 toeren te blijven.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

juggie wrote:6,7 L/km gemiddeld met de FN2 is haalbaar door rond de 2.000 tot 2.500 toeren te blijven.


Op de snelweg?
En wat voor snelheid rij je dan?
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

50 in z'n 6 over de vluchtstrook :roll:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Vind het eigenlijk een beetje een nutteloos onderwerp, want je koopt een FN2 niet omdat deze zo zuinig loopt. Ik werd hierdoor wel benieuwd wat er ongeveer mogelijk is, dus heb me de afgelopen keer een beetje aan het nieuwe rijden gehouden, op af en toe een keertje een mooie bochtje en een enkel sprintje na. :roll:

Op 1000km heb ik een gemiddelde gehaald van 8,2/100km. Zonder die enkele sprint en die paar bochtjes denk ik dat het mogelijk moet zijn om ergens tussen de 7,8/100km en 8,0/100km uit te komen. Voor een auto met 201PK en 1235kg vindt ik dit helemaal niet slecht! Maar ik heb nu wel genoeg getest, ga weer "normaal" rijden.

Voor de volledigheid van de test: Ik rijd op BP Ultimate (al ruim 20.000 km) en die 1000km waren zowel snelweg als stads kilometers
Deus Ex Machina!
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

g-unit wrote:50 in z'n 6 over de vluchtstrook :roll:


Bijna :D tussen de 90~100 km / uur

Ik ben het met unicorn eens wil je zuinig rijden dan neem je een Hybride of een Daihatsu (gezondheid)

mooie techniek, ik kijk uit naar de ontwikkelingen welke door de olieprijzen wellicht in een stroomversnelling raken
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Ik heb geen boordcomputer die dat voor mij in de gaten houd.. ik moet het nog op de oude manier uit rekenen.. maar 8.2/100km haal ik niet!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

wesjes wrote:Ik heb geen boordcomputer die dat voor mij in de gaten houd.. ik moet het nog op de oude manier uit rekenen.. maar 8.2/100km haal ik niet!


Ja maar jouw Civicske heeft dan ook een dikke 20PK meer. Die paardjes hebben ook wel brandstof nodig. :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Normaal rij ik 1 op 9 met de BMW, komt door mijn zware voet.

Echter, ik heb dit weekend al 330 km gereden met een halve tank. Omgerekend denk ik dat het zo'n 1 op 12,7 is. Continu 120 op de cruise control, ver vooruit kijken en anticiperen op ander verkeer.
Scheelt aanzienlijk in het verbruik. Je moet haast wel met de huidige prijzen :-? 1 op 1.739.. bah bah.
Normaal zou ik nu zo ongeveer al mijn tank erdoorheen gestookt hebben.
Als ik hem morgen aftank (want langer hou ik het rijden als oma niet vol) ga ik vrolijk door met stoken :twisted:.
Locked