Welke maat throttlebody?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Welke maat throttlebody?

Post by integra »

Ik wil graag een Skunk2 Racing's Pro-Series Intake Manifold kopen
maar wat is de beste maat throttlebody om er bij te nemen.
Ze zijn er in 60, 66, 68, en 70mm ????, ( Is het groter, is beter of werkt dat niet zo.)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

66mm is groot zat. De rest is overkill.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Maar is het nadelig als je "te" groot gaat??
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

ik denk !!!

ben dus niet zeker :p

dat als je een CAI hebt of iets dergelijks, dat je moet kijken naar welke diameter je originele throttle body heeft, aangezien de CAI of WAI of wat dan ook anders DENK IK niet meer past :p ben er helemaal niet zeker van, aangezien een CAI met rubbers vastzit en je die rubbers misschien wel over elke maat krijgt getrokken.. net zoals condooms :p
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

66mm is groot zat. De rest is overkill.

@gaskleppie

Dus overkill in de vorm van minder pk, of 70mm levert net zo veel als een 66mm( omdat hij niet meer lucht aanzuigt.)
Kun je dit misschien een beetje toelichten.
Ik heb al heel lang zitten zoeken op het web, maar kan niet echt een goede uitleg vinden over dit onderwerp.

en het is in combinatie met de volgende setup. mugen airbox, 3 inch inlaat buis, skunk2 throttleboddy, Skunk2 Racing's Pro-Series Intake op de zelfde diameter als throttlebody,
skunk2 composite fuel rail, hondata inlaatpakking, Grotere injectoren??
Free flow uitlaat systeem. en een andere ECU waar ik het met koninginnedag met je over heb gehad.

En zijn er ook mensen die al dingen hebben gehoord over het Skunk2 Composite Intake Manifold



Image
Skunk2 introduces its new series of composite intake manifolds and fuel rails. Skunk2’s new composite components are made using a proprietary casting process, from a carbon reinforced aerospace thermo-polymer composite that is 33% lighter, 60% stronger, and runs up to 100ºF cooler than aluminum. Keeping the air and fuel cooler results in a significant increase in horsepower and torque. This composite is also chemical resistant to all types of fuels including alcohol
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Sounds like a good list to me!

I got a 70mm Spoon Venturi Throttle Body waiting to go into my car, Ill post up the results...
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

TCC adviseerde 65mm voor de ATR
Had eigenlijk 68 in gedachte
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Uit meerdere testen blijkt dat een grotere gasklep dan 65mm dat je heel misschien tegen de begrenzer aan een miezerig pktje wint, maar dat je mid toeren simpel weg meer kwijt raakt.

btw, de 70mm Spoon venturi is ook maar iets van 62mm op de gasklep zelf. Alleen de ingang is 70mm
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Voor de Ep3 heeft Toda eentje met een opening van 70mm naar de 64mm. Wat voor nut heeft dit dan?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Spoon outer size is 72mm and tampered down to 65mm...
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Oke bedankt.
Locked