Heeft iemand enig idee waarom de zekering van de accu (80 A) steeds smelt bij mijn 2.0 Accord uit 96?
de zekering klapt niet, maar wordt wel veel te warm.
77 views, maar geen reactie.
Zo'n moeilijk onderwerp??? LOL
ff serieus: ik denk dat het een slecht contact in de zekeringkast onder de kap was. Weggesmolten zooi gerestaureerd, en de haperende meters, ruitenwissers, en halfdraaiende airco cq aanjager zijn weer verleden tijd
haha voor jou info: zoiets kan echt aan zoveel dingen liggen: oxidatie, enz
dat is echt niet op te lossen met een vraag: ik denk dat die 77 personen ook allemaal een andere gedachten hadden
mr. X wrote:Ik verwonderde me erover dat jij jezelf erover verwonderde dat de zekering niet klapte maar smolt..
Een zekering smelt toch altijd, dat is toch de beveiliging. Het is geen stop zoals in een huis :roll: ?
ik bedoel ook niet het "draadje" in de zekering, maar het plastic omhulsel van de zekering was aan het smelten. Nu kun je veel vertellen, maar dat is niet de bedoeling :wink:
Weet je hoe warm je het kunt stoken met 79A :lol:
Maar serieus, het is inderdaad de bedoeling dat de zekering stuk gaat voordat deze gaat smelten. Kan het zijn dat de zekeringen ernaast ook erg heet worden waardoor de cumelatieve temperatuur misschien te warm wordt?
Powerfan installeren in je zekeringenkastje? :razz:
Dat de plastiek van de zekering begint te smelten is erover vindt ik.
Het wordt warm dit wil dus zeggen dat je steeds tegen de grens van 80A aan zit. Dit is de thermische bescherming.