OK,
dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb geen idee of het normaal is voor een S, maar lijkt me niet...
Als ik rustig rij, en schakel onder VTEC is alles normaal. Zware koppeling...
Als ik de auto doortrek (aka 8 a 9k rpm) dan is plots de koppeling erg licht... dan hoef je nauwelijks dat ding aan te raken of je hebt je voet al op de vloer...
Als ik daarna weer enkele minuten rustig heb gereden, is ie weer normaal...
Iemand bekend met dit 'probleem'?
S2000: lichte koppeling bij hoge toeren
Snelheidsafhankelijke koppelingsmechanisme :?:
Klinkt wel raar, naar mijn idee wordt de weerstand bepaald door de drukgroep en dat is een vast gegeven.
Of de drukgoep zou variabel moeten zijn; door de hoge toeren en dus hogere centrifugaalkrachten die de bediening lichter maakt.
Ik weet wel dat de koppeling van een S2K een trekkoppeling is ipv. de veelgebuikte drukkoppeling.
Klinkt wel raar, naar mijn idee wordt de weerstand bepaald door de drukgroep en dat is een vast gegeven.
Of de drukgoep zou variabel moeten zijn; door de hoge toeren en dus hogere centrifugaalkrachten die de bediening lichter maakt.
Ik weet wel dat de koppeling van een S2K een trekkoppeling is ipv. de veelgebuikte drukkoppeling.
Misschien dat Joanne weer eens online kan komen en me kan vertellen wat de S2000 van haar vader doet (alle drie
)...
Het enige wat ik me namelijk nog kan bedenken is dat het inderdaad in de koppeling zit. Er is geen verdere mechanische reden die ik kan bedenken. En het lijkt daarbij ook niet een fataal iets.
Maar of Honda het zo bedoeld heeft, dat vraag ik me dus af.

Het enige wat ik me namelijk nog kan bedenken is dat het inderdaad in de koppeling zit. Er is geen verdere mechanische reden die ik kan bedenken. En het lijkt daarbij ook niet een fataal iets.
baRt wrote:Misschien dat Joanne weer eens online kan komen en me kan vertellen wat de S2000 van haar vader doet (alle drie)...
Dit is niet iets wat mij bekend is... Zoals jij het omschrijft is het niet iets wat ik ook opmerk...
Bart, jij woont toch in de buurt van Eindhoven? Als je wilt en zin hebt om ff langs te cruisen, dan kan ik wel ff voelen of het zo hoort of niet... Ik zal mn vriend ook ff vragen of hij weet wat het is en hij ook wel ff voor je kijken.
En anders staat de koffie/fris/bier etc etc altijd klaar :wink: