S2000: lichte koppeling bij hoge toeren

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

S2000: lichte koppeling bij hoge toeren

Post by baRt »

OK,

dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb geen idee of het normaal is voor een S, maar lijkt me niet...

Als ik rustig rij, en schakel onder VTEC is alles normaal. Zware koppeling...
Als ik de auto doortrek (aka 8 a 9k rpm) dan is plots de koppeling erg licht... dan hoef je nauwelijks dat ding aan te raken of je hebt je voet al op de vloer...

Als ik daarna weer enkele minuten rustig heb gereden, is ie weer normaal...

Iemand bekend met dit 'probleem'?
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Snelheidsafhankelijke koppelingsmechanisme :?:

Klinkt wel raar, naar mijn idee wordt de weerstand bepaald door de drukgroep en dat is een vast gegeven.

Of de drukgoep zou variabel moeten zijn; door de hoge toeren en dus hogere centrifugaalkrachten die de bediening lichter maakt.

Ik weet wel dat de koppeling van een S2K een trekkoppeling is ipv. de veelgebuikte drukkoppeling.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Misschien dat Joanne weer eens online kan komen en me kan vertellen wat de S2000 van haar vader doet (alle drie :D )...

Het enige wat ik me namelijk nog kan bedenken is dat het inderdaad in de koppeling zit. Er is geen verdere mechanische reden die ik kan bedenken. En het lijkt daarbij ook niet een fataal iets.

Maar of Honda het zo bedoeld heeft, dat vraag ik me dus af.
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

ik denk ook niet dat dit zo hoort, heb in 2 verschillende s2k gereden en had geen last van een verlichte koppeling opgemerkt.
Jordan
Posts: 328
Joined: Wed Mar 08, 2006 3:12 pm

Post by Jordan »

Nope... hier ook niet.. koppelingspedaal altijd gelijk aan veerkracht
ook in de andere van Mike
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

baRt wrote:Misschien dat Joanne weer eens online kan komen en me kan vertellen wat de S2000 van haar vader doet (alle drie :D )...

Het enige wat ik me namelijk nog kan bedenken is dat het inderdaad in de koppeling zit. Er is geen verdere mechanische reden die ik kan bedenken. En het lijkt daarbij ook niet een fataal iets.

Maar of Honda het zo bedoeld heeft, dat vraag ik me dus af.


Dit is niet iets wat mij bekend is... Zoals jij het omschrijft is het niet iets wat ik ook opmerk...
Bart, jij woont toch in de buurt van Eindhoven? Als je wilt en zin hebt om ff langs te cruisen, dan kan ik wel ff voelen of het zo hoort of niet... Ik zal mn vriend ook ff vragen of hij weet wat het is en hij ook wel ff voor je kijken.
En anders staat de koffie/fris/bier etc etc altijd klaar :wink:
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mja, volgens mijn vriendin regent het op dit moment erg hard bij jullie!

hahaha

Maar mij best, we rellen wel even op MSN ;)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

[quote="baRt"]mja, volgens mijn vriendin regent het op dit moment erg hard bij jullie!

hahaha

Maar mij best, we rellen wel even op MSN ]

Haha kan goed kloppen ja! Heeft rond de tijd van jou bericht geregent... Gelukkig had ik het aan zien komen en de honden vast uitgelaten :D
CU @ msn
Locked