kamelenjager | de perfecte crx? :D p6 ?
-
- Posts: 145
- Joined: Mon Apr 28, 2008 1:50 pm
kamelenjager | de perfecte crx? :D p6 ?
Heey allemaal!
even snel voorstellen, ik ben Florian en rij in een CRXje uit '90 welke
min of meer gerestaureerd is en voorzien van een VTECje.
Prachtig geweld! Maar ik eigenlijk op zoek naar een R.
Vandaar dat de crx te koop staan, met een lichte steek in het hart, met het oog op de toekomst.
Een fototje bij het woord:
Edit: Mag niet in de eerste 3 posts... Even geduld dus.
Groeten!
even snel voorstellen, ik ben Florian en rij in een CRXje uit '90 welke
min of meer gerestaureerd is en voorzien van een VTECje.
Prachtig geweld! Maar ik eigenlijk op zoek naar een R.
Vandaar dat de crx te koop staan, met een lichte steek in het hart, met het oog op de toekomst.
Een fototje bij het woord:
Edit: Mag niet in de eerste 3 posts... Even geduld dus.
Groeten!
Re: Florian met een crx
kamelenjager wrote:Maar ik eigenlijk op zoek naar een R.
Welkom op dit forum Florian. Wij hebben hier (bijna) allemaal een R, dus zou niet weten waar je een R zou moeten vinden!!! 8) :wink:

-
- Posts: 145
- Joined: Mon Apr 28, 2008 1:50 pm
-
- Posts: 145
- Joined: Mon Apr 28, 2008 1:50 pm
-
- Posts: 217
- Joined: Sat Apr 12, 2008 9:18 am
-
- Posts: 145
- Joined: Mon Apr 28, 2008 1:50 pm
-
- Posts: 145
- Joined: Mon Apr 28, 2008 1:50 pm
unicorn wrote:Mooie CRX! en welkom op het Forum. 8)
Vier vraagjes:
1. hoest met de roest?
2. wat is de km stand?
3. wat zijn de mods?
4. wat wil je er voor hebben?
grtz
1:
Dit was de roest:

Zo is het aangepakt:

Ook de dorpels zijn gelast, en alles dik in de tectiel gezet.
2:
Km stand van de motor is 207.xxx auto waar motor uit is gekomen is nog bekend.
Km stand van de chassis is 222.xxx
3:
Code: Select all
Exterieur:
* Nieuwe wielkasten in gelast
* Electrisch dak mechanisme (goed werkend, niet roestig!)
* Aerotrenz voorbumper
* Aerotrenz achterbumper
* carcept zijskirts
* MK2 achterlichten, meegespoten
* Ruitensproeier achter clean (gelast)
* Achterklep clean (gelast)
* antenne clean (gelast)
* Motorkap clean (gelast)
* Sloteloze deurgrepen (met afstandsbediening van vergrendeling halen, goed werkend)
* Nieuwe verflaag: Parelmoer blauw (Alfa Romeo, effect: buitenlicht: donker blauw. Zonnerschijn: metallic lichtblauw effect).
Interieur:
* Clifford alarm systeem + mogelijkheid afstellen met laptop.
* Centrale vergrendeling aangesloten op alarm, werkt met afstandsbediend van het alarm samen.
* versterkte gasveren achterklep
Onderstel:
* Koni (geel) sportdempers (verstelbaar in hardheid)
* Coil-over veren (verstelbaar in hoogte)
* Sport remschijven, geboord+gegroefd
Motorisch:
* HASport motorsteunen
* Motor: B16A1 (VTEC) uit een CRX vtec, ook van een liefhebber, waarin een Japans blok in is gekomen. Vorige eigenaar is nog bekend.
* TCC licht vliegwiel
* Open luchtfilter
* Shortshifter
Tegen meerprijs over te nemen:
* Accord Type R remmerij voorzijde (282mm)
* wit leren stoelen
* Rota velgen
* Klein sportstuurtje van poli-racing
* SRS RVS middendemper
* SRS RVS katvervanger (dempend)
* Dubbele eindemper (RVS)
* Stabilisatiestang voor boven, in chassiskleur
* powerlift motorkap gasveren (hoodlifts)
* Electrische ramen mechanismes met leren deurpanelen
4.
Prijs waar ik naar op zoek ben is hangt af van de meegenomen opties, er is van alles bespreekbaar. ik zoek ong 5000+ afhankelijk van de opties dus.
Even kostenplaatje om het wel even te onderbouwen, tuurlijk snap ik dat dit NIET de waarde van de auto is.
Strak maken €1500,-
spuitwerk €2000,-
complete motor met steunen €1900,-
Ook zijn er nog wat nieuwe rubbers geplaatst ed, ook nieuwe achterremklauwen
remmerij in goede staat, voorremmen zijn licht krom, mocht de koper niet voor de 282mm remmerij gaan wordt dit uiteraard verholpen.
ehm.. vast wel wat vergeten

Er is iig niet veel bespaard...
nieuwe apk trouwens, met complimenten op het nette onderstel.
Mooie lijst met mods! Weet je zeker dat je de auto niet wilt houden? je krijgt er volgens mij nooit zo veel voor als je er voor wilt hebben. Ik heb het verhaal naar mijn broertje door gestuurd, die is ook helemaal honda gek... Ik denk alleen dat het net een beetje te veel voor hem wordt.
Suc6 met de verkoop in ieder geval.
Suc6 met de verkoop in ieder geval.
Deus Ex Machina!
-
- Posts: 145
- Joined: Mon Apr 28, 2008 1:50 pm
Nee weet ik niet zeker.. ben er hardstikke gek op.
Maar toch lonkt er meer...
Vrijwel van alles wat er met de auto is gebeurd zijn foto's aanwezig.
Als er interesse is hoor ik dat graag (via pb).
Ben hier natuurlijk om een beetje in de type-r te duiken.
Meeste wat er met de CRX is gebeurd is hier terug te lezen, vanaf standaard dus.
gr Florian
Maar toch lonkt er meer...
Vrijwel van alles wat er met de auto is gebeurd zijn foto's aanwezig.
Als er interesse is hoor ik dat graag (via pb).
Ben hier natuurlijk om een beetje in de type-r te duiken.
Meeste wat er met de CRX is gebeurd is hier terug te lezen, vanaf standaard dus.
gr Florian
-
- Posts: 145
- Joined: Mon Apr 28, 2008 1:50 pm
wil graag iets groters, meer ruimte, iets meer blik en wat meer veiligheid.
ik kan natuurlijk meer geld hierin steken om hem op een 'R' niveau te krijgen.
Dan blijft het een oude auto zonder enige straat waarde.
Ik heb veel tijd, geld, moeite en kuch.. liefde! in deze auto zitten, wanneer hij verkocht wordt zal dat een aflsuiting van een periode zijn van mijn leven maar een opening voor een nieuwe.
Ik stapte hierin zonder te weten wat ik kocht, of ook maar te weten wat een luchtfilter of kleppendeksel was, inmiddels heb ik een auto gerestaureerd, een blok geswapped en worden de vragen aan mij gesteld. Ik heb ervan geleerd.
Inmiddels ben ik als ik alles optel ergens tussen de 12 en 14.000 kwijt aan alles. Bij de 8 of 10 ben ik gestopt met opschrijven.
Hopelijk kan ik met een andere auto meer sparen, want het ombouwen naar eigen smaak is werkelijk een ziekte geworden, alles kan altijd beter, strakker, sneller... ik heb nu een stadium bereikt dat ik hier een punt achter kan zetten.
Een R is af, heerlijk genieten van de wagen.
Misschien niet te snelste wagen voor het geld. Maar hij is uniek in zin soort, en blinkt van zichzelf al op grote punten uit.
ik kan natuurlijk meer geld hierin steken om hem op een 'R' niveau te krijgen.
Dan blijft het een oude auto zonder enige straat waarde.
Ik heb veel tijd, geld, moeite en kuch.. liefde! in deze auto zitten, wanneer hij verkocht wordt zal dat een aflsuiting van een periode zijn van mijn leven maar een opening voor een nieuwe.
Ik stapte hierin zonder te weten wat ik kocht, of ook maar te weten wat een luchtfilter of kleppendeksel was, inmiddels heb ik een auto gerestaureerd, een blok geswapped en worden de vragen aan mij gesteld. Ik heb ervan geleerd.
Inmiddels ben ik als ik alles optel ergens tussen de 12 en 14.000 kwijt aan alles. Bij de 8 of 10 ben ik gestopt met opschrijven.
Hopelijk kan ik met een andere auto meer sparen, want het ombouwen naar eigen smaak is werkelijk een ziekte geworden, alles kan altijd beter, strakker, sneller... ik heb nu een stadium bereikt dat ik hier een punt achter kan zetten.
Een R is af, heerlijk genieten van de wagen.
Misschien niet te snelste wagen voor het geld. Maar hij is uniek in zin soort, en blinkt van zichzelf al op grote punten uit.
kamelenjager wrote:Maar hij is uniek in zin soort, en blinkt van zichzelf al op grote punten uit.
Helemaal mee eens. Ik denk dat de Type-R club ook een van de weinige clubs is waarvan de auto's optisch nauwelijks getuned zijn, op een keer velg of een spoilertje na. Dit was er mooi om te zien op het JAF.
Deus Ex Machina!