welk zijn de volgende mogelijke motorupgrades voor mijn ctr?
welk zijn de volgende mogelijke motorupgrades voor mijn ctr?
ik vroeg mij af welke de volgende motorische upgrades zijn die ik kan doen aan mijn ctr om nog wat pk's te winnen. ik zou het wel liefst n/a houden
tot nu toe heb ik:
injen air intake
spoon catback
jacksonracing header
kpro
hiermee kom ik aan een 232pk
tot nu toe heb ik:
injen air intake
spoon catback
jacksonracing header
kpro
hiermee kom ik aan een 232pk
MooZleZ wrote:wat je ook kan kopen is zo'n grounding set, met van alles erop en eraan, weet niet meer waar ik het van de week gezien had, maar zou een 300% sterkere vonk geven aan je bougies en zou dacht ik dat er bij stond, 18% vermogenwinst geven..
hey, dat is goed........zo'n ding moet ik ook hebben......
MooZleZ wrote:wat je ook kan kopen is zo'n grounding set, met van alles erop en eraan, weet niet meer waar ik het van de week gezien had, maar zou een 300% sterkere vonk geven aan je bougies en zou dacht ik dat er bij stond, 18% vermogenwinst geven..
:lol: Die wil ik ook! :lol:
Zou bij mij 38pk opleveren :wink:
Maar even serieus; RBC intake, Hondata gasket, Toda cams, Toda cams + hogere compressie, Toda ITB's, 2.2 Toda stroker kit, komplete rebuild door Mugen of Toda. Vergeet vooral niet je spaarvarken in elkaar te slaan :wink:
Zelf had ik een Hondata inlaat pakking.
Of je het verschil merkt? Nee niet echt.
Wel is het zo dat alle kleine beetjes helpen. Ik geloof ook wel dat het iets zal uitmaken. De hitte zal niet in het inlaatspruitstuk trekken en zo dus ook niet de lucht opwarmen. Verschil zal dus bij normaal straat gebruik niet echt merkbaar zijn, maar vooral bij circuit rijden of 'zware belasting' wel iets uit gaan maken.
Aangezien je de usual stuff al hebt is zoals Niels al zegt de meest logische stap je nokken, klepveren, kleppen. Voor het geld wat je dan gaat uitgeven, neem er ook gelijk zo'n Hondata inlaat pakking bij. Het moet er toch af dus might as well upgrade :wink:
Is het niet zo dat de CTR individuele ontstekingsmodules op elke cilinder heeft zitten alá S2000? Verder weet ik niet in welke dit zin of onzin is het te upgraden.
*edit
Wat is eigenlijk je doel van de vermogens upgrade? Hoeveel vermogen wil je gaan draaien?
Zoals je weet zal NA tuning stukken meer kosten om vermogen eruit te persen dan FI.
Voor de nokken+aangewante materialen en montage zul je toch snel richting 3000-4000 euro kwijt zijn gok ik en veel meer dan 250 pk totaal zul je niet redden.
Of je het verschil merkt? Nee niet echt.
Wel is het zo dat alle kleine beetjes helpen. Ik geloof ook wel dat het iets zal uitmaken. De hitte zal niet in het inlaatspruitstuk trekken en zo dus ook niet de lucht opwarmen. Verschil zal dus bij normaal straat gebruik niet echt merkbaar zijn, maar vooral bij circuit rijden of 'zware belasting' wel iets uit gaan maken.
Aangezien je de usual stuff al hebt is zoals Niels al zegt de meest logische stap je nokken, klepveren, kleppen. Voor het geld wat je dan gaat uitgeven, neem er ook gelijk zo'n Hondata inlaat pakking bij. Het moet er toch af dus might as well upgrade :wink:
Is het niet zo dat de CTR individuele ontstekingsmodules op elke cilinder heeft zitten alá S2000? Verder weet ik niet in welke dit zin of onzin is het te upgraden.
*edit
Wat is eigenlijk je doel van de vermogens upgrade? Hoeveel vermogen wil je gaan draaien?
Zoals je weet zal NA tuning stukken meer kosten om vermogen eruit te persen dan FI.
Voor de nokken+aangewante materialen en montage zul je toch snel richting 3000-4000 euro kwijt zijn gok ik en veel meer dan 250 pk totaal zul je niet redden.
spruitstukken scheuren nog wel eens na plaatsen van die hondata pakking.
ik heb em ook liggen maar voor die ieniemienie misschien vermogenswinst neem ik de gok mooi niet.
wat vermogen aangaat moet je je enkele dingen af gaan vragen voor je een plan trekt:
- hoeveel vermogen wil ik?
- wat wil ik uitgeven?
aan de hand daarvan ga je kijken wat er mogelijk is en binnen je wensen en uiteraard budget valt......
ik heb em ook liggen maar voor die ieniemienie misschien vermogenswinst neem ik de gok mooi niet.
wat vermogen aangaat moet je je enkele dingen af gaan vragen voor je een plan trekt:
- hoeveel vermogen wil ik?
- wat wil ik uitgeven?
aan de hand daarvan ga je kijken wat er mogelijk is en binnen je wensen en uiteraard budget valt......