welk zijn de volgende mogelijke motorupgrades voor mijn ctr?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
frederik

welk zijn de volgende mogelijke motorupgrades voor mijn ctr?

Post by frederik »

ik vroeg mij af welke de volgende motorische upgrades zijn die ik kan doen aan mijn ctr om nog wat pk's te winnen. ik zou het wel liefst n/a houden

tot nu toe heb ik:

injen air intake
spoon catback
jacksonracing header
kpro
hiermee kom ik aan een 232pk
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ik hoor hier zo dat de Mugen intake's de beste zijn.
Dus Injen er uit, Mugen er in.
Gangaran

Post by Gangaran »

Snellere nokkenassen
Grotere Throttlebody
Hondata intake gasket
Intake gasket spacer(weet het niet zeker)
frederik

Post by frederik »

Gangaran wrote:Snellere nokkenassen
Grotere Throttlebody
Hondata intake gasket
Intake gasket spacer(weet het niet zeker)

heb je nog meer info over snellere nokkenassen ? merken ? type's, stages? of er nog verdere mod's nodig zijn ? retainers, kleppen ?? te behalen winst ? dagelijkse rijdbaarheid ?
Leemanske

Post by Leemanske »

Ik zat ook ongeveer met de zelfde aanpassingen voor de turbo
En was eerst van plan om ITB's te laten plaatsen bij TBM
eventueel in combinatie met andere nokkenassen
Gangaran

Post by Gangaran »

Skunk2 nokkenassen. Ik zou gaskleppie vragen, hij weet veel meer hierover.
ee8

Post by ee8 »

nokken is volgende stap. samen met klepveren, retainers en injectoren. en een re-tune uiteraard.
Dencept

Post by Dencept »

Ik zou eerst t inlaat systeem optimaliseren inlaatspruitstuk, throttlebody en hittewerende inlaatpakking. Aangezien je je uitlaat ook al kompleet vervangen hebt. Later de puur motorische upgrades doen.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

wat je ook kan kopen is zo'n grounding set, met van alles erop en eraan, weet niet meer waar ik het van de week gezien had, maar zou een 300% sterkere vonk geven aan je bougies en zou dacht ik dat er bij stond, 18% vermogenwinst geven..
ee8

Post by ee8 »

MooZleZ wrote:wat je ook kan kopen is zo'n grounding set, met van alles erop en eraan, weet niet meer waar ik het van de week gezien had, maar zou een 300% sterkere vonk geven aan je bougies en zou dacht ik dat er bij stond, 18% vermogenwinst geven..

hey, dat is goed........zo'n ding moet ik ook hebben......
wilco

Post by wilco »

:shock: :lol:
Katana

Post by Katana »

MooZleZ wrote:wat je ook kan kopen is zo'n grounding set, met van alles erop en eraan, weet niet meer waar ik het van de week gezien had, maar zou een 300% sterkere vonk geven aan je bougies en zou dacht ik dat er bij stond, 18% vermogenwinst geven..

:lol: Die wil ik ook! :lol:

Zou bij mij 38pk opleveren :wink:

Maar even serieus; RBC intake, Hondata gasket, Toda cams, Toda cams + hogere compressie, Toda ITB's, 2.2 Toda stroker kit, komplete rebuild door Mugen of Toda. Vergeet vooral niet je spaarvarken in elkaar te slaan :wink:
RedSun

Post by RedSun »

Een vonk geven aan je bougies? Volgens mijn heb je dan 100% vermogensverlies....
Nana korobi ya oki
frederik

Post by frederik »

die hondata intake gasket is het echt de moeite om die te plaatsen ? of is het niet merkbaar ?
Dencept

Post by Dencept »

Voor die 50 pond t.o.v. van de rest van de upgrades, zou ik de gok wel durven wagen.
frederik

Post by frederik »

is die van password jdm eigelijk hetzelfde als die van hondata ?
mr. X

Post by mr. X »

Zelf had ik een Hondata inlaat pakking.

Of je het verschil merkt? Nee niet echt.
Wel is het zo dat alle kleine beetjes helpen. Ik geloof ook wel dat het iets zal uitmaken. De hitte zal niet in het inlaatspruitstuk trekken en zo dus ook niet de lucht opwarmen. Verschil zal dus bij normaal straat gebruik niet echt merkbaar zijn, maar vooral bij circuit rijden of 'zware belasting' wel iets uit gaan maken.

Aangezien je de usual stuff al hebt is zoals Niels al zegt de meest logische stap je nokken, klepveren, kleppen. Voor het geld wat je dan gaat uitgeven, neem er ook gelijk zo'n Hondata inlaat pakking bij. Het moet er toch af dus might as well upgrade :wink:

Is het niet zo dat de CTR individuele ontstekingsmodules op elke cilinder heeft zitten alá S2000? Verder weet ik niet in welke dit zin of onzin is het te upgraden.

*edit
Wat is eigenlijk je doel van de vermogens upgrade? Hoeveel vermogen wil je gaan draaien?
Zoals je weet zal NA tuning stukken meer kosten om vermogen eruit te persen dan FI.
Voor de nokken+aangewante materialen en montage zul je toch snel richting 3000-4000 euro kwijt zijn gok ik en veel meer dan 250 pk totaal zul je niet redden.
ee8

Post by ee8 »

spruitstukken scheuren nog wel eens na plaatsen van die hondata pakking.

ik heb em ook liggen maar voor die ieniemienie misschien vermogenswinst neem ik de gok mooi niet.

wat vermogen aangaat moet je je enkele dingen af gaan vragen voor je een plan trekt:

- hoeveel vermogen wil ik?
- wat wil ik uitgeven?

aan de hand daarvan ga je kijken wat er mogelijk is en binnen je wensen en uiteraard budget valt......
ee8

Post by ee8 »

ow, en met alleen i/h/e, nokken, valvetrain aanverwanten etc en intake mani upgrade en een goede afstelling kom je hangen en wurgen aan de 200pk op de wielen. voor meer n/a schijn je compressie te moeten verhogen enzo......

aldus Guy van CPL......
Gangaran

Post by Gangaran »

Waar heb je dat gehoord, dat de spruitstuk gaat scheuren?? Wat zal de reden hiervoor zijn?
Locked