BZRKbb2

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
baRt

Post by baRt »

grmbls... bagger dude... als ik ergens mee kan helpen, roep ff... (doe je wel, ik weet toch)
Lucas79

Post by Lucas79 »

Damn! Hoe kan dat nou? Blok aan gort?
Deus Ex Machina!
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Ik kwam zondag ochtend terug van een feest in Nieuwegein (na ervoor eerst via Rotterdam naar Zaandam en Den Bosch te zijn geweest)... Reed net in de bocht naar de A16 vanaf de A20 en hoorde uit het niets een ratel boven mn muziek uitkomen... trok meteen beetje bleek weg... radio uit, raampje open en ja hoor geluid kwam onder de kap vandaan.

Auto reed voor de rest niet anders en dacht zelf aan een klepveer die was gaan zeiken. Op de gok toch maar mn passagiers afgezet en rustig naar huis gereden. Na kort geslapen te hebben mn kleppendeksel er af gehaald, maar kon niks vinden aan de oppervlakte.

Maandag naar Honda De Ruiter gebracht, konden uiteindelijk ook niks vinden, ratel in kop bleef.

Dus wilden ze de kop gaan lichten. Nog voor ze dat gingen doen kwam er toevallig leverancier die een camera bij zich had... daarmee dus in de kop gekeken en daar zagen ze de dikke groeven in de cylinderwand #2.. klep was er dus in gevallen.
Sincx

Post by Sincx »

:( Das om het goed te stellen wel kut zeg...succes ermee
mr. X

Post by mr. X »

Zit je niet mee zeg :cry:
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Nu druk aan het kijken naar oplossingen... ander onderblok, complete h22a weer swappen of een JDM 4gen (lightweight) uit de UK halen en daar dan spullen op overbouwen.
V-tje integra

Post by V-tje integra »

zeer nette ludde... :wink:
king-of-the-hill

Post by king-of-the-hill »

tjonge jonge... bij deze heb je oprecht een zetel verdient bij mijn club van pechvogels

succes pat! laat je niet kenne he :-)
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Heb H22a gevonden, hopelijk dit weekend ophalen en dan dinsdag swappen
S.J.

Post by S.J. »

Zo he das echt een domper! Mja ik snap het nooit mensen sparen 3 jaar voor een B,H,K, loopt ie vast en dan zit er meestal na een maande een andere in. Maar goed dat het opgelost wordt.
Sinan

Post by Sinan »

S.J. wrote:Zo he das echt een domper! Mja ik snap het nooit mensen sparen 3 jaar voor een B,H,K, loopt ie vast en dan zit er meestal na een maande een andere in. Maar goed dat het opgelost wordt.

Whuahhaha,ja idd!! is maar goed ook :lol: :D
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Nou is een JDM H22a niet zo prijzig als een JDM B16 of B18
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Vandaag een H22a opgehaald en meteen weggebracht naar Ton.
Dinsdag swappen.
mr. X

Post by mr. X »

Die heb je snel op de kop weten te tikken.
Wat is de ruwe richtprijs van een zo'n blok?
Lucas79

Post by Lucas79 »

Haha, klinkt als een bekend verhaal. Ik heb een keer een blok stuk gereden van een van mijn AS'jes,... een week voordat ik er mee op vakantie ging. Maar het "nieuwe" blok lag er netjes de vrijdag voor de vakantie in :D

Succes in iedergeval met het omzetten, ik hoop dat het net zo goed gaat als met die van mijn AS toen.
Deus Ex Machina!
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

@mr. X: richtprijs voor een H22a (incl bak, ecu, draadboom, etc). zit beetje tussen de 1750,- en 2000,-.
Sincx

Post by Sincx »

Yep, had er destijds ook ene voor 3500 Gulden nog.
ee8

Post by ee8 »

BZRKbb2 wrote:@mr. X: richtprijs voor een H22a (incl bak, ecu, draadboom, etc). zit beetje tussen de 1750,- en 2000,-.

inferieure motor he, die zijn niet zo duur....

xxx
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Het Grote H22a swap verhaal.

Ok, waar zal ik eens beginnen...
Rond kwart over 9 bij Ton aangekomen, Ian (Blitz) was er al, eerst wat koffie genuttigd en daarna maar aan de slag. Het voordeel t.o.v. de vorige keer was dat het blok er nu al was en de auto zelf al compleet voorbereid was op een H22a, daarom hadden we ons als doel gesteld voor 12 uur het blok er uit te hebben. Dus maar meteen beginnen met alles los te trekken en te demonteren.

Maar zoals er eigenlijk altijd wel iets tegenzit zodra ik in de buurt kom was het ook deze keer raak. Omdat het de bedoeling was dat de bak overgezet werd van mijn huidige H22a naar de nieuwe had ik geen bakolie gekocht, eigenlijk omdat we de assen in eerste instantie in de bak zouden laten zitten. Dit is dus een wijze les geweest, altijd de assen uit de bak halen bij een swap. Bij het los halen van de fusees en assen om ruimte te krijgen haalde ton zijn duim flink open en moest dus naar de EHBO voor reparaties, 12 uur gingen we dus niet meer redden :wink:

Eenmaal weer terug nog wat kleine dingen gedaan, daarna genoten van de kippenpootjes die Nathalie had klaar gemaakt. Eenmaal uitgebuikt weer vol aan de slag, motorsteunen los gehaald met altijd weer het nodige scheldwerk en uiteindelijk lag het blok zo rond half 2 er uit (dacht ik). Tegen die tijd begon het ook te regenen, terwijl we toch gehoopt hadden dat het zonnetje door zou blijven gaan. Nu was het zaak het oude blok te strippen van onderdelen en deze weer monteren op het nieuwe, zo ook de bak dus.

Dit geintje heeft ons minimaal 2 uur gekost omdat het gewoon een ongelooflijk tieveswerkje is. En uiteindelijk zijn we zoveel olie uit de bak kwijt geraakt dat het dus uiteindelijk toch op vullen aankwam. Koppelingsplaat vervolgens op het oog gecentreerd, helaas hadden we geen centreerpen rondslingeren. Het is iig wel goed gelukt, want er zit op dit moment geen onbalans tijdens het stationair draaien. Uiteindelijk de bak dus weer monteren op het nieuwe blok.

Blok in de takel gehangen en begonnen met het aanbrengen van de kabelboom en de intake van m'n oude H22a (deze had al EGR en flappervalve er af). Toen was alweer tijd voor het avondeten. Wederom goede catering van Nathalie :-) home made cheeseburgers.

Om 8 uur weer verder gegaan, gokten op 10 uur om het blok er in te hebben hangen. Dit werd uiteindelijk half 11 omdat motorsteunen nou eenmaal altijd willen zeiken. Hierna kon het grote aansluiten weer beginnen. Dit verliep allemaal redelijk vlot en daarna werd het dus tijd de bende weer op te gaan starten. Eerst kijken hoe de versnellingsbak het deed... niet goed dus. Bij het monteren van de kabels en het vullen van de bak waarschijnlijk al in een versnellinggezet zonder dat de pook dit wist, hij miste dus een paar slagen. Dit eenmaal opgelost moest de koppeling ontlucht worden, dit duurde echt een eeuwigheid er bleef maar lucht uit komen. Uiteindelijk hadden we toch een lichte druk op het pedaal dus vonden we het goed, dit weekend boel maar naar oud niveau brengen.

Toen olie en koelvloeistoffen er in gooien en het blok paar keer laten rondpompen zonder ontsteking. Hierna de boel aangesloten en weer gestart, vrijwel direct en zonder gestotter (dit was vorige keer heeeel anders). Wel een paar CEL codes, maar bleek dat de lambda nog niet vastzat en 2 stekkers omgedraaid waren, hierna gewoon het 2x knipperen van eCtune. Vervolgens auto warm laten draaien om de fan aan te laten slaan en de radiator af te vullen. Auto liep erg netjes en mooi stabiel, op dat moment de hele boel maar op gaan ruimen om vervolgens op huis aan te gaan.

Zo rond half 3 reed ik weg bij ton met m'n nieuwe h22a er in, onderweg nog wel 2 geintjes meegemaakt. Op snelweg bij richting aangeven ineens lampen die dimmen, dashboard dat uitschiet samen met de motor, dan schrik je wel. Snel naar vluchtstrook maar in tussentijd schiet de bende weer aan, zeer apart. Toen 10 minuten geen last meer, dus ik wilde het even aankijken, maar 5 minuten later wederom zelfde geintje. Toen de boel maar langs de kant gezet en onder de kap gekeken. Alles electrische onderdelen nog eens extra aangedraaid en gechecked, zag niet speciaal iets raars, gok alleen dat het de accupolen die iets waren verschoven. Daarna in een stuk door naar huis gereden en half 5 in mn bed beland.

Bij deze onwijs veel dank aan Ton en Ian (boks).
En niet te vergeten Nathalie voor de geweldige verzorging van de maag :wink:
baRt

Post by baRt »

goddomme... blij dat er nog gestoorde gekken op de wereld zijn die met zoiets willen helpen...

+1 voor t0n, Natalie en Ian!
Locked