Leemanske CTR Turbo ==> Semislicks + nieuwe velgen
De status was zondag morgen om 6u volledig af
Maar na de eerste testrit van enkele meters was het weer gedaan :lol:
Ik hoop dat vandaag alles in orde is en dat de motor volledig klaar is...
Remmen, rolkooi, verlaging, turbo, zetels enz gaan in orde zijn
Normaal dit weekend komt hij nog volledig in NH-0
Maar na de eerste testrit van enkele meters was het weer gedaan :lol:
Ik hoop dat vandaag alles in orde is en dat de motor volledig klaar is...
Remmen, rolkooi, verlaging, turbo, zetels enz gaan in orde zijn
Normaal dit weekend komt hij nog volledig in NH-0
Eindelijk nog eens goed nieuws
maar geen goed nieuws zonder slecht nieuws...
Eerst beginnen met het goede
Vandaag de auto gaan halen bij TBM om de turbo eens te proberen
met het volgende resultaat op de testbank
337 pk en 333 Nm tot 8900 toeren
Maar ophet einde begon hij iets te arm te lopen
Injectoren zijn nog iets te klein..
En daarom voor de zekerheid voor een voorlopige setup gekozen van
318 pk en 390Nm met een begrenzing op 7000 toeren
Resultaat op de weg ==> Wooooooooow
Niet normaal gewoon
Eerste en 2de zijn voorlopig niet te doen
Eens in derde is het geweld op de baan te krijgen !!
Rijdt echt BANGELIJK goed !!
Het heeft langer geduurd dan verwacht maar het is echt de moeite
En mijne hoed af voor TBM !!
Nieuwe civic type r komt er niet aan te pas
Golf 5 GTI DSG met 245 pk rij ik simpelweg voorbij
Remmen zijn voorlopig de originele maar er zijn er besteld van D2
omdat de home made remmen toch niet 100% waren
De grotere injectoren volgen normaal volgende week samen met de rolkooi
Achterbank is er ook al uit
Dan het slechte nieuws
Door omstandigheden op het werk met de carrossier
zal het voorlopig niet lukken om hem in het wit te spuiten...
Dus voorlopig gaan we verder in het zwart
tot ik een nieuwe oplossing heb gevonden
Morgen ga ik wat foto's nemen en proberen de grafiek erop te zetten...
maar geen goed nieuws zonder slecht nieuws...
Eerst beginnen met het goede
Vandaag de auto gaan halen bij TBM om de turbo eens te proberen
met het volgende resultaat op de testbank
337 pk en 333 Nm tot 8900 toeren
Maar ophet einde begon hij iets te arm te lopen
Injectoren zijn nog iets te klein..
En daarom voor de zekerheid voor een voorlopige setup gekozen van
318 pk en 390Nm met een begrenzing op 7000 toeren
Resultaat op de weg ==> Wooooooooow
Niet normaal gewoon
Eerste en 2de zijn voorlopig niet te doen
Eens in derde is het geweld op de baan te krijgen !!
Rijdt echt BANGELIJK goed !!
Het heeft langer geduurd dan verwacht maar het is echt de moeite
En mijne hoed af voor TBM !!
Nieuwe civic type r komt er niet aan te pas
Golf 5 GTI DSG met 245 pk rij ik simpelweg voorbij
Remmen zijn voorlopig de originele maar er zijn er besteld van D2
omdat de home made remmen toch niet 100% waren
De grotere injectoren volgen normaal volgende week samen met de rolkooi
Achterbank is er ook al uit
Dan het slechte nieuws
Door omstandigheden op het werk met de carrossier
zal het voorlopig niet lukken om hem in het wit te spuiten...
Dus voorlopig gaan we verder in het zwart
tot ik een nieuwe oplossing heb gevonden
Morgen ga ik wat foto's nemen en proberen de grafiek erop te zetten...
Kan me er geen voorstelling bij geven, vtec en turbo. Bij mijn broers WRx komt de druk geleidelijk opzetten, tot een 5500tpm een lekkere duw in je rug komt.
Bij een Type-R gebeurd er (ook met turbo) onderin niet zo veel denk ik, maar boven 5000 een krachtsexplosie. Maar dat zal de grafiek ook wel laten zien.
Bij een Type-R gebeurd er (ook met turbo) onderin niet zo veel denk ik, maar boven 5000 een krachtsexplosie. Maar dat zal de grafiek ook wel laten zien.
eteuben wrote:Kan me er geen voorstelling bij geven, vtec en turbo. Bij mijn broers WRx komt de druk geleidelijk opzetten, tot een 5500tpm een lekkere duw in je rug komt.
Bij een Type-R gebeurd er (ook met turbo) onderin niet zo veel denk ik, maar boven 5000 een krachtsexplosie. Maar dat zal de grafiek ook wel laten zien.
De duw rond 5.000 toeren is echt enorm :!: :!:
Aangezien ik nu met de voorlopige map zit
Zit ik ongelofelijk snel van 5.000 tot 7.000 toeren
Maar het is nu al enorm...
Dus gaat pas echt de moeite zijn als ik tot 8.900 ga kunnen trekken ...
Leemanske wrote:De duw rond 5.000 toeren is echt enorm :!: :!:
Inderdaad, wat ik al dacht. Op de dynograph is het ook duidelijk te zien, dat je pas vanaf 5000tmp boven de 200 EnginePk's komt. En dan blijft het goed klimmen tot de begrenzer.
Tot aan hoeveel Pk's is de aandrijflijn en koppeling berekend eigenlijk?
Aandrijflijn komt van bij CPL racing en zou goed zijn tot 1.000pk
Zit een racekoppeling in maar weet wel niet welk merk
Donderdag ga ik terug langs voor die andere injectoren te steken
En mss nieuwe bougies
Want als ik nu optrek knalt hij echt enorm aan 6.000 toeren
En houdt hij wat in
maar trekt nog steeds door tot 7.000
Zit een racekoppeling in maar weet wel niet welk merk
Donderdag ga ik terug langs voor die andere injectoren te steken
En mss nieuwe bougies
Want als ik nu optrek knalt hij echt enorm aan 6.000 toeren
En houdt hij wat in
maar trekt nog steeds door tot 7.000