Tenzo

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Sincx

Post by Sincx »

wesjes wrote:U mean the term "Rice"

ROFL :slaan: Niet spotten met me naam hey zolang je auto niet in een garage staat :twisted: :twisted:

En zal nog wel ff duren kan voorlopig toch niet kiezen héhé.
Jammerlijk maar vindt die Time Attack CE28N het mooist maar das tegen de 2000 Euro goeiendagschotel zeg. Mach 10 ook leuk maar te zwaar, Rota P1 alleen 18"...en nu heb ik me wijs laten maken dat dat niet echt goed is voor de handling al moet ik dat nog is in de levende lijve ondervinden. ( vrijwillgers ? )

Zal voorlopig nog ff de oem velgjes blijven rijden en eerst maar is wat andere goodies fixen :wink:
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Ik ben in ieder geval blij met m´n Circuit 8 replica´s :)
S.J.

Post by S.J. »

Ja je hebt ook mooie D2 remmen!
MLM

Post by MLM »

Ach, rota's of volks, voor de meeste maakt het qua performance niet eens echt wat uit. Hoeveel zijn er hier die met hun R tot het uiterste gaan en het verschil qua gewicht merken.

En Rota of Tenzo R? Liever Rota.
crx303

Post by crx303 »

S.J. wrote:Ik vind het gewoon volkomen vreemd dat je een Type-R koopt een toch niet al te goedkope auto waar je performance parts meestal ook niet van alibabba tuning zijn en dan 1 van de belangerijkste dingen op het uiterlijk gaat besparen. Ik bedoel je zet toch ook geen Lenso's op je Rolls-Royce.
JDM betekent volgens de meeste niets meer sommige denken dat Tenzo-R en Rota JDM zijn ik noem het liever clean.

Ik weet dit is het Type-R forum, maar zo megaspeciaal is zo'n wagen nou ook weer niet hoor. Het is een opgeleukt standaard model met een leuker motortje en leuk interieur, onderstel en wat andere tierelantijntjes. Jij verheerlijkt dit model nogal overdreven imho.

Een beetje geld steken in je standaard civic en je hebt hetzelfde of beter resultaat.

Dus als Rota's goed staan onder je vette Type-R, mooi toch?

Ik heb zelf Rota's, wist eerst niet eens dat het imitatievelgen zijn van dure merken. Boeit me ook geen zak. Ze staan goed en rijden goed.

Zoals iemand al zei, steek het geld dan liever in goeie banden.

En bovendien, als je zo'n Type-R purist bent, dan moet je eigenlijk walgen van alle upgrades die iedereen hier doet op wat voor gebied dan ook! :roll:
mr. X

Post by mr. X »

crx303 wrote:En bovendien, als je zo'n Type-R purist bent, dan moet je eigenlijk walgen van alle upgrades die iedereen hier doet op wat voor gebied dan ook! :roll:

Niet waar.

Elke auto, zo ook de Type-R is een afweging van comfort tov prestaties tov verkoopbaarheid.
Dat de prestaties zwaarder wegen dan het comfort bij een Type-R is duidelijk. Echter, je zult het toch met me eens moeten zijn dat er op elk gebied nog wel verbeteringen zijn. Honda heeft voor een nette prijs een goede auto afgeleverd. Dat deze nog beter te maken is, dáár gaat het een purist om. Je verwart het woord liefhebber met purist :wink:

Verder, zelf had ik TE37's (weliswaar 2e hands) maar dat geeft mij wel enigsinds recht van spreken.

Koop lekker 2e hands velgen als ze nieuw voor je te duur zijn. Dat je zielig gaat doen om beschadegingen.. tsja.. Je zult heus niet alles kunnen voorkomen maar 2 setjes circuit velgen en mooie velgen vind ik ook wat onzinnig.
Goed ik ben dan ook meer go dan show. Battle scars zijn daarom óók hip 8)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Shame! Shame! Shame! :roll:
Nick

Post by Nick »

woow heb het topic even doorgelezen.

Mijn mening... koop wat je mooi vindt en waar je eigen voorkeur naar gaat, ik rij zelf tenzo R en ben er tevreden mee.
Ik vindt ze goed staan en dat telt toch :-) btw me vriendin vindt ze ook mooi :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Nick wrote:btw me vriendin vindt ze ook mooi :wink:

Die heeft ook geen verstand van auto's :twisted: :lol:

:slaan:
Nick

Post by Nick »

Die heeft ook geen verstand van auto's

Niet van autos klopt... wel van smaak 8)
crx303

Post by crx303 »

mr. X wrote:
crx303 wrote:En bovendien, als je zo'n Type-R purist bent, dan moet je eigenlijk walgen van alle upgrades die iedereen hier doet op wat voor gebied dan ook! :roll:

Niet waar.

Elke auto, zo ook de Type-R is een afweging van comfort tov prestaties tov verkoopbaarheid.
Dat de prestaties zwaarder wegen dan het comfort bij een Type-R is duidelijk. Echter, je zult het toch met me eens moeten zijn dat er op elk gebied nog wel verbeteringen zijn. Honda heeft voor een nette prijs een goede auto afgeleverd. Dat deze nog beter te maken is, dáár gaat het een purist om. Je verwart het woord liefhebber met purist :wink:

Het is geen kwestie van niet waar of wel waar. Het is een kwestie van smaak of een mening geven.

Mij maakt het niets uit of je er andere wielen onder zet ofzo. Ik doel meer op SJ zijn mening. Die vind ook dat een Honda motor niet gemaakt is voor een turbo enzo. Echter, de B-serie is juist uitermate geschikt daarvoor.

En wat betreft purist en liefhebber:

pu·rist (dem; puristen)
1 persoon die iets in zijn meest pure vorm wil houden
mr. X

Post by mr. X »

Dan kun je ook weer door boorduren op wat ze hier bedoelen met 'vorm'
Doelen ze op de intensie van de auto (Racing bred, dus zonder luxe), of de originaliteit van de auto (dus zonder wat voor aftermarket spul dan ook, A merk of niet).

Maar ok ik snap je :wink:
wesjes

Post by wesjes »

Sincx wrote:
wesjes wrote:U mean the term "Rice"

ROFL :slaan: Niet spotten met me naam hey zolang je auto niet in een garage staat :twisted: :twisted:

En zal nog wel ff duren kan voorlopig toch niet kiezen héhé.
Jammerlijk maar vindt die Time Attack CE28N het mooist maar das tegen de 2000 Euro goeiendagschotel zeg. Mach 10 ook leuk maar te zwaar, Rota P1 alleen 18"...en nu heb ik me wijs laten maken dat dat niet echt goed is voor de handling al moet ik dat nog is in de levende lijve ondervinden. ( vrijwillgers ? )

Zal voorlopig nog ff de oem velgjes blijven rijden en eerst maar is wat andere goodies fixen :wink:

Ries je kan de CE28N wel goedkoper krijgen alleen moet je de juiste personen benaderen.
Vaak bij evenementen staan o.a stands die JDM parts importeren,
je zou daar navraag kunnen doen en anders altijd even online kunnen googlen :)
RedSun

Post by RedSun »

Nick wrote:woow heb het topic even doorgelezen.

Mijn mening... koop wat je mooi vindt en waar je eigen voorkeur naar gaat, ik rij zelf tenzo R en ben er tevreden mee.
Ik vindt ze goed staan en dat telt toch :-) btw me vriendin vindt ze ook mooi :wink:

Ze staan er zeker goed onder Nick!! Heb hem gisteren in het echt gezien maar ziet er zeer goed uit!

Jammer dat het zo'n Kmerk velgen is :lol: :razz: i kid i kid
Nana korobi ya oki
reqjon

Post by reqjon »

zeer mooie tenzo velgen, ben er eigenlijk naar op zoek om te ruilen tegen mijn ROTA J-SPL 16inch velgen met 4 nieuwe yokohama banden.
Kijk ff naar mijn post en als er iemand wat vurigs ivm velgen heeft laat het mij gerust weten.
Katana

Post by Katana »

crx303 wrote:
Ik weet dit is het Type-R forum, maar zo megaspeciaal is zo'n wagen nou ook weer niet hoor. Het is een opgeleukt standaard model met een leuker motortje en leuk interieur, onderstel en wat andere tierelantijntjes. Jij verheerlijkt dit model nogal overdreven imho.

Een beetje geld steken in je standaard civic en je hebt hetzelfde of beter resultaat.

En bovendien, als je zo'n Type-R purist bent, dan moet je eigenlijk walgen van alle upgrades die iedereen hier doet op wat voor gebied dan ook! :roll:

Leuke uitspraak, niet meer dan dat.

Bij een Type-R gaat het om balance. Bij een Honda is het heel makkelijk iets te verpest als iets te verbeteren. Doe je huiswerk hoe Honda deze "opleukt".
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

:wink: it's a harmony.. :D
frederik

Post by frederik »

ik zelf heb rota's onder mijn ep3, en ben hier heel tevreden van.

dinsdag even de controle verloren op circuit zolder dankzij de nattigheid op de baan. enkele curbstones vol gepakt met de velgen en toen het zand in. aan de wagen is trouwens niets :razz: aan de velgen ook niet enkel een klein krasje en centercap verloren

maar ik wil maar zeggen, als je je type-r wil gebruiken waarvoor hij gemaakt is, het circuit, dan rij ik liever op wat goedkopere velgen die er toch goed uitzien, dan dat ik met een set rays het grind in ga.

ook kwa gewicht zit rota redelijk goed, en de kwaliteit vind ik ook niet slecht.

maar ik rij dus liever op een goedkopere set voor het circuit die "goedkoop" te vervangen zijn indien ze stuk gaan of dergelijke.

en het zijn idd de banden die het verschil maken, ik denk dat er weinigen zullen zijn die het verschil merken in rijden tussen bijvoorbeeld slipstreams of de echte spoon velgen
Locked