Tenzo

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
RedSun

Post by RedSun »

De banden zijn top dus kies een velg die in je budget valt en je mooi vind.
Nana korobi ya oki
jap-style

Post by jap-style »

jeeeeeeeeeeez steev,wat ben je opstinaat!

al heb je wat mij betreft helemaal gelijk!
ik heb lekker rota`s onder mijn autotje....en het kan me geen flikker schelen wat mensen ervan vinden!
ben ik dan een ricer? prima whatever floats your boat!
het zal mij jeuken,als ik mijn karretje zie vind ik hem mooi!
that`s what counts!!!!
en gezien ik er lekker plakkerige yokohamas omheen heb gehangen handelt hij ook nog een top!

samengevat:
ik vind het mooi
en het handelt goed

wat zou ik nog meer moeten willen????

ik bedoel....als je met een rays of buddyclub velg tegen een stoepje rijdt gaat hij vanzelf ook krom hoor......dan baal je er alleen veel meer van!

greetz
demis
Benjdmin

Post by Benjdmin »

What are you all talking about RedSun, if the look good under the car?

The obviously look decent because the designs are ripped off from good looking JDM and BBS wheels!

I have to agree with Julian on this...

If you got a type R might as well drop an extra few € on some real deal wheels!

Besides it not how much they cost that counts but how much they weigh!

:razz:
Sincx

Post by Sincx »

But Ben how many of us ever get Rays under their cars ??
Weight difference is minimal btw.
HONDA

Post by HONDA »

Er zijn er hier zat die echte velgen onder hun wagen hebben/hadden, Volk, Racinghart, Buddyclub, Gramlight, etc.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

echte velgen :lol:

Ach ja iedereen wil het beste van het beste maar persoonlijk zou ik er ook niet zoveel geld voor over hebben.
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Ja echte velgen Steven, die andere zijn minder rond :lol: :slaan:
wilco

Post by wilco »

Volgens mij hebben hier de mensen geen idee hoe dom ze lullen over een merk velgen :-?
Wie vertelt mij het verschil van de merk velgen , man wat loop je te zeuren, stelletje strevers.

Loop liever te zeiken over de hakkie takkie merk banden en remmen waar de meeste mee rijden ,daar zit je uiterste performance :roll:
En dan nog helemaal te zwijgen over de verlagingsveren en onderstellen van een ling long merk.......
Sincx

Post by Sincx »

Ben er nog altijd mee bezig, wil perse zwarte velgen met racing stripe en minder gewicht.

En even naar de gewichten gekeken en dan wordt ik toch niet vrolijk van Tenzo om eerlijk te zijn..sterker nog het valt zwaar tegen..in het algemeen zelfs. Is dus inderdaad geen goeie touli. :o ops:
Die Mach 10's bijvoorbeeld wegen zelfs méér dan de OEM velgen :lol: ..no thanks.

Handige Link: http://www.wheelweights.net/

Zijn er nog de ROTA P1's maar schijnen alleen in 18" te leveren zijn, lijkt wel sprekend op de VOLKS CE28N...die bijna 3 kilo minder dan de OEM velgen das toch wel een verbetering zou je zeggen.

Tuurlijk is er dan nog de optie om velgen die je aanstaan, minder wegen simpelweg een ander kleurtje te geven. Mja....

Zou wel eens willen zien wat je gewicht/power ratio zou zijn met of velgen van 9.2kg of velgen van 6.3kg. Iemand wiskundig of een handige link ?

En standaard heb je 17x7, als je dus naar 17x7.5 gaat heb je dan een probleem qua banden als je dezelfde wil gebruiken ? Velg is tenslotte breeder ? Kom je dan bij 215 uit ipv 205 voor je banden ?

Ik ga het straks nog begrijpen :o ops: :lol:
Katana

Post by Katana »

Moeilijke discussie, maar waar het naar mijn idee om gaat is smaak.

De een zegt: er moeten en zullen alleen JDM goodies op mijn Japanse juweeltje zitten.

De ander kijkt naar alle optie's ; JDM, USDM, EUDM, UKDM, enz en kiest het gene wat zijn of haar gevoel aangeeft. Gevalletje van love at first sight :wink:

Tenzo-R klinkt Japans en als je dat leuk vind moet je dat doen.

Ga je wat dieper in de techniek/engineering dan merk je dat de Japanners hier vaak het beste hun huiswerk hebben gedaan. Maar vlak de Duitsers niet uit. Alleen dit brengt ook weer een Duitse look met zich mee.
wilco

Post by wilco »

JDM is een hype meer niet , dat ze de juiste spullen voor onze auto's maken is juist maar dat neemt niet weg dat er andere merken op mogen zitten wat de desbetreffende persoon zelf kiest en waar een ander geen moer mee te maken heeft!

Begin eerst bij jezelf voordat je naar een ander kijkt :idea:
HONDA

Post by HONDA »

Dit is een forum en daar mag je je mening geven, daar is het immers voor bedoeld. Als ik die velgen niets vindt dan geef ik dat aan en daar moet jij niet over zeuren.

Als we allemaal als schaapjes achter elkaar aan moeten lopen dan is de lol snel afgelopen. Als de topicstarter geen andere meningen had willen horen dan had hij het topic NIET moeten aanmaken en gewoon die dingen kopen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Sincx

Post by Sincx »

VTECCIE wrote:Dit is een forum en daar mag je je mening geven, daar is het immers voor bedoeld. Als ik die velgen niets vindt dan geef ik dat aan en daar moet jij niet over zeuren.

Als we allemaal als schaapjes achter elkaar aan moeten lopen dan is de lol snel afgelopen. Als de topicstarter geen andere meningen had willen horen dan had hij het topic NIET moeten aanmaken en gewoon die dingen kopen.

Das juist waarom ik het gepost heb :thumbs:
Probeer hier wat info te verzamelen over velgen en daar komen vanzelf meningen bij om de hoek. Niks mis mee. Wel hoop ik altijd feedback te krijgen die enigzins constructief zijn want het internet zit vol over napraters van wat ze van anderen gelezen hebben.

anyway zie mijn laatste post, iemand daar wat info over ?
wilco

Post by wilco »

Iedereen mag zijn mening geven maar ik vond de reacties die er gegeven waren zonder inhoud.
Zoals ; Een Type R moet geen imitatieproducten krijgen.....moet toch iedereen zelf weten. Is een Type R DE auto van de wereld of zoiets dat het alleen de duurste producten mag dragen....beetje rare stelling.

En natuurlijk is het algemeen bekend dat de topmerken ook betere velgen af levert dan andere merken. Forged VS Cast
Maar zet eens een setje Rays te koop of een goedkoop setje dan raad je zelf wel welke er eerst verkoopt.
En doorsparen voor de betere velg tja ...voor mij niet gezien , ben zo veranderlijk als het weer en ben ik ze zat dan gaan ze weer in de verkoop.
En buiten dat om ik zou best de duurdere wielen willen hebben maar dan durf ik helemaal niet meer te rijden omdat er een kans bestaat op beschadigingen, en nu is het pech maar geen zonde.

Qua gewicht doen de Rota's weinig onder voor andere merken , duurzaamheid weet ik niet omdat ze zo weer weg zijn en de duurdere Forged velgen zijn vaak niet in de juiste maat leverbaar en dan valt de keuze snel op andere imitatie merken die de copy wel in de juiste maat aanbied.
S.J.

Post by S.J. »

Ik vind het gewoon volkomen vreemd dat je een Type-R koopt een toch niet al te goedkope auto waar je performance parts meestal ook niet van alibabba tuning zijn en dan 1 van de belangerijkste dingen op het uiterlijk gaat besparen. Ik bedoel je zet toch ook geen Lenso's op je Rolls-Royce.
JDM betekent volgens de meeste niets meer sommige denken dat Tenzo-R en Rota JDM zijn ik noem het liever clean.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

wilco wrote:...natuurlijk is het algemeen bekend dat de topmerken ook betere belgen af levert dan andere merke...

Héla héla :lol:
wilco

Post by wilco »

JDM is een hype , overal waar JDM voor staat verkoopt beter. Dat de producten uit het land van de rijzende zon beter zijn dat klopt maar om verplicht op een Type R duurdere velgen te smijten gaat wat ver.

Laat mij maar goedkopere velgen rijden , ik rij dan wel een extra rondje op circuit om mijn rijvaardigheid te verbeteren dan in plaats van stoer rond te rijden van ik heb de betere lichtere snellere JDM velgen :-?
Katana

Post by Katana »

ITR897 wrote:
wilco wrote:...natuurlijk is het algemeen bekend dat de topmerken ook betere belgen af levert dan andere merke...

Héla héla :lol:

:lol:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Sincx wrote:En even naar de gewichten gekeken en dan wordt ik toch niet vrolijk van Tenzo om eerlijk te zijn..sterker nog het valt zwaar tegen..in het algemeen zelfs. Is dus inderdaad geen goeie touli. :o ops:
Die Mach 10's bijvoorbeeld wegen zelfs méér dan de OEM velgen :lol: ..no thanks.

Exactly my point!

In my eyes the term 'JDM' has never really had a meaning, for some people Tenzo, Rota and Stickers are 'JDM' so that shows how broad the term is being used.

As for wheels, I for myself have considered many brands. There are also plenty of European wheels that look great on the EP3, just to name a few.

(BBS, OZ, Team Dynamics...)

Just buy what you like Ries thats the most important thing!
wesjes

Post by wesjes »

Benjdmin wrote:
Sincx wrote:En even naar de gewichten gekeken en dan wordt ik toch niet vrolijk van Tenzo om eerlijk te zijn..sterker nog het valt zwaar tegen..in het algemeen zelfs. Is dus inderdaad geen goeie touli. :o ops:

Exactly my point!

In my eyes the term 'JDM' has never really had a meaning, for some people Tenzo, Rota and Stickers are 'JDM' so that shows how broad the term is being used.

As for wheels, I for myself have considered many brands. There are also plenty of European wheels that look great on the EP3, just to name a few.

(BBS, OZ, Team Dynamics...)

Just buy what you like Ries thats the most important thing!

U mean the term "Rice"
Locked