BANDENVRAAG
Jo& wrote:Je moet de RE050A hebben, niet gewoon RE050. Misschien dat daar ook een verschil in maat in zit?
Ik heb nu de RE 050A XL, stuurgedrag is wel anders geworden. Directer naar mijn idee, dus dat bevalt al super goed. Dat ze ook een stukje stugger zijn merk ik ook, veel minder comfortabel geworden. Je voelt alle steentjes onder de banden in het stuur terug!
eteuben wrote:Jo& wrote:Je moet de RE050A hebben, niet gewoon RE050. Misschien dat daar ook een verschil in maat in zit?
Ik heb nu de RE 050A XL, stuurgedrag is wel anders geworden. Directer naar mijn idee, dus dat bevalt al super goed. Dat ze ook een stukje stugger zijn merk ik ook, veel minder comfortabel geworden. Je voelt alle steentjes onder de banden in het stuur terug!
Ik heb nu ook de RE 050A XL en dan de 88W.
Maar ik heb hiervoor op winterbanden gereden, dus kan niet exact vergelijken met wat ik hiervoor had, RE040.
Maar vond zowiezo van die RE040 ook dat ik 'alles' op de weg voelde...
Wat had jij hiervoor?
eteuben wrote:Jo& wrote:Je moet de RE050A hebben, niet gewoon RE050. Misschien dat daar ook een verschil in maat in zit?
Xl is extra load, dus de wang is harder dus merk je dat in stugheid etc....
Jo& wrote:Ik heb nu ook de RE 050A XL en dan de 88W. Wat had jij hiervoor?
Ik heb ook de 88W, dat is de XL omdat normaal de 84W door Honda aangeraden word. Dus een eXtraLoad band! :wink:
Ik had hiervoor Toyo Proxes T1-R, 215/45/17. Ook nog een centimeter te breed dus. Waren eigenlijk 2 adviesbanden bij toen ik em kocht. Maar door wisselen van voor naar achter heb ik deze bandenaankoop nog een jaar kunnen rekken. Vond ze in regen ook echt minder, maar ja ze waren ook bijna op!
Toyo's blijken ook snel te slijten, maar ja. Niet verwonderlijk bij veel pk's op de voorwielen.
Looks sick!
Ben het met Miguel eens.
De RE050 / RE050-A, is goed genoeg. Zeker voor de openbare weg. Duur genoeg maar lang niet zo duur als zulk soort semi slicks, snel leverbaar en zeker niet te vergeten rijdbaar met nat weer. Met zo'n semi slick heb je 80% van de tijd geen of stukken minder grip dan met een goede allrounder. Aangezien het in Nederland toch altijd zo'n mooi weer is....
Hoe vaak ben je al op een track geweest?
There's your anwser.
Ben het met Miguel eens.
De RE050 / RE050-A, is goed genoeg. Zeker voor de openbare weg. Duur genoeg maar lang niet zo duur als zulk soort semi slicks, snel leverbaar en zeker niet te vergeten rijdbaar met nat weer. Met zo'n semi slick heb je 80% van de tijd geen of stukken minder grip dan met een goede allrounder. Aangezien het in Nederland toch altijd zo'n mooi weer is....
Hoe vaak ben je al op een track geweest?
There's your anwser.