Tenzo

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Sincx

Tenzo

Post by Sincx »

Hmmmmm

Image
Image
roblom

Post by roblom »

mm kwanta kosta?
En in welke maten verkrijgbaar?
Sincx

Post by Sincx »

Alle Tenzo rond de 200-225 euries stuk in 17". 18 en 19" ook verkrijgbaar.

Zit zwaar te dubben voor welk te gaan...

ff langs showoff geweest maar ben er nog niet uit...hang beetje richting mach 10 daar die type M nogal druk is en 'uitsteekt'.

Mach 10
Image
Type M Black
Image
Type M Metal
Image
Type M Bronze
Image
S.J.

Post by S.J. »

Ik vind Tenzo niet R waardig mja ik mag niets zeggen heb nog niet eens een rijbewijs.
Sincx

Post by Sincx »

En heb je daar nog een reden voor ook ?
eteuben

Post by eteuben »

Type M bronze of black genieten mijn voorkeur. Erg mooie velg, wel bewerkelijk met schoonmaken zoveel spaken! :razz:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Velgen deden me onmiddelijk denken aan deze die te koop staan ergens in België in de maat 8x18.

Image

Image

Image

Image[/
wesjes

Post by wesjes »

CE28N zullen er mooi onderstaan 8)
S.J.

Post by S.J. »

Sincx wrote:En heb je daar nog een reden voor ook ?

Je hebt een Type-R hallo. Je hebt geen Civic EK3 met Type-R logo's. Een kwaliteitsproduct verdient ook alleen kwaliteirmerken.
mr. X

Post by mr. X »

Zo denk ik, en minstens de 2/3 van het forum, ook.
Tupperware, waar die velgen onder vallen, horen op instap model auto's van minstens 10 jaar oud 8) Of schop ik hier mensen mee tegen het zere been? Dat is niet mijn bedoeling maar je krijgt een idee.

Als ik Tenzo-R zie staan, waar dan ook (voorstel topic of website ga ik er gelijk weg). Maargoed, dat ben ik....
Sincx

Post by Sincx »

:cry:
RedSun

Post by RedSun »

Wat een bullshit. Velgen staan of mooi of niet ongeacht het merk.

Niet iedereen heeft de cash om er Rays onder te leggen en voor sommige is een vriendin belangrijker dan een auto. En we weten allemaal dat die ook geld kosten.

Ik vind de eerste het beste staan maar ik hou ook niet van "honingraad" velgen.

Doe wat je mooi vindt en luister niet naar die gasten met hun meningen die zelf niet eens een auto hebben en geen idee hebben wat alles kost.

De beste stuurlui....
Nana korobi ya oki
JDMTEG

Post by JDMTEG »

RedSun wrote:Wat een bullshit. Velgen staan of mooi of niet ongeacht het merk.

Niet iedereen heeft de cash om er Rays onder te leggen en voor sommige is een vriendin belangrijker dan een auto. En we weten allemaal dat die ook geld kosten.

Doe wat je mooi vindt en luister niet naar die gasten met hun meningen die zelf niet eens een auto hebben en geen idee hebben wat alles kost.

De beste stuurlui....

Hierin volg ik je helemaal. :thumbs:
S.J.

Post by S.J. »

RedSun wrote:Wat een bullshit. Velgen staan of mooi of niet ongeacht het merk.

De beste stuurlui....

Mja of je nou 600euro kwijt bent aan wielen en de volgende keer weer 600euro aan iets anders je bent het toch wel kwijt. Dus kun je ook gewoon gaan sparen voor een leuk setje wielen van 2x 600 euro of een mooi setje 2e hands. Tevens hoeven JDM wielen niet eens heel duur te kosten Buddy clubs kosten maar 20euro duurder per wiel en een gast van TZS die had Enkei's gekocht en die waren zelfs goedkoper dan Rota's.
RedSun

Post by RedSun »

En wat dan als die Enkei's er totaal niet onder staan? Dan toch maar Enkei nemen omdat het Enkei is?

Als je iets mooi vind moet je het gewoon doen wat voor merk er ook opstaat.

Niet meteen al die zooi afkraken omdat jij vind dat er JDM of weet ik wat onder moet. Dat kun je straks met je eigen auto doen.

Respect voor een ander en zijn keuze.
Nana korobi ya oki
Sincx

Post by Sincx »

Waar het mij meer om gaat is of ze doen waar ze voor ontwikkeld zijn, als ze dat doen en er nog zo uit zien dat ik ze onder mijn auto wil hebben prima.

En voor wat betreft of ze goed of slecht zijn laat ik aan mensen over die er of mee gereden hebben of veel ervaring mee hebben zijnde op het circuit. en prijzen zeggen me echt helemaal niks.
Ik lees me suf op het internet als ik iets wil hebben maar ben altijd veel beter af de juiste mensen zien te vinden met de know how in huis en most of all ervaring om mij wegwijs te maken dan op de hakkietakkie verhalen af te gaan.

Bedankt voor de input maar zie graag wat onderbouwing van de pro's en con's in plaats van een mening.
S.J.

Post by S.J. »

RedSun wrote:En wat dan als die Enkei's er totaal niet onder staan? Dan toch maar Enkei nemen omdat het Enkei is?

koop je andere wielen.

Mja ik stop hiermee zoals ik al eerder zei ik mag niets zeggen want ik heb nog niet eens een auto.
RedSun

Post by RedSun »

Geen idee of er velgen zijn die beter presteren dan "standaard" velgen.

Tuurlijk hoe lichter hoe beter maar bandenkeuze is van veel groter belang dan velg keuze. Dan de inchmaat nog.

Als je circuitgebruik erg belangrijk vindt dan zou ik kijken welke banden erg goed presteren op het circuit en dan welke inchmaat.

Bijvoorbeeld: Yokohama A048 in 15" en dan velgen erbij zoeken.
Of de Potenza's die velen hier hebben. dan kijken welke wanghoogte i.c.m. de velgmaat het best presteerd.
Nana korobi ya oki
Dencept

Post by Dencept »

Als je tevreden bent over de wegligging/stuurvermogen van je autozoals die nu is zou ik daar zoveel mogelijk bij in de buurt blijven kwa et-waarde, bandbreedte en totale omtrek van de velg+band.
Voor de rest sluit ik me aan bij RedSun.
Voodoo

Post by Voodoo »

Beetje te kort door de bocht S.J. , niet iedereen hier is op zoek naar top performance of JDM onderdelen voor z'n R. Geloof me, iedereen die een type-R bezit wilt natuurlijk het beste voor z'n liefje..maar helaas werkt dat niet altijd zo.

Just my 2 cents :-)
Locked