Gewicht OEM velgen EP3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Sincx

Gewicht OEM velgen EP3

Post by Sincx »

Iemand die dit zo snel weet te melden ? Kan het zo rap nergens vinden :o ops:
mr. X

Post by mr. X »

17.5 kilo met Potenza RE050a banden.
(heb ze zelf ooit eens op de weegschaal gehad een jaar geleden) Gewicht zonder band durf ik helaas niet te zeggen.
Sincx

Post by Sincx »

O das wel zwaar zeg. Iemand hier de me kan uitleggen wat het precieze effect is van lichtere velgen qua handling en acceleratie? Kan me er wel een idee bij schetsen maar een comment van iemand die dit in detail kan aangeven graag.
Dencept

Post by Dencept »

Lichtere velgen zal een positief effect hebben op je acceleratie.

Ieder voorwerp wil zijn huidige bewegingstoestand behouden, dit is massatraagheid.
Wanneer een voorwerp stilstaat stil blijven staan en wanneer iets beweegt in dezelfde richting met de dezelfde snelheid blijven bewegen.
Wanneer je een voorwerp in beweging wilt brengen is daar een kracht voor nodig.
Kracht = massa x versnelling. Een lichter voorwerp zal dus bij dezelfde uitgeoefende kracht een grotere acceleratie ondervinden.

Voor je handling hetzelfde; een lichter voorwerp zal eerder reageren op de veranderingen die jij ingeeft.

Als ik de plank mis sla please let me know
mr. X

Post by mr. X »

De onafgeveerde massa wordt ook verminderd, weet alleen niet precies uit te leggen wat voor effect dit geeft.
Dencept

Post by Dencept »

Is dat niet hetzelfde met vermogen aangeleverd aan je wielen waarmee je door gaat rekenen in hoekversnelling?
Locked