Versnellingsbak DC2 reviseren

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Dencept
Posts: 39
Joined: Fri Sep 28, 2007 5:36 pm

Versnellingsbak DC2 reviseren

Post by Dencept »

Bij het shakelen van de 2e naar de 3e versnelling in de hoge toeren is er een schrapend geluid te horen. Een synchro probleem waarschijnlijk, en misschien als ook slijtage gevolg daarvan aan de andere tandwielen.
Probleem was bekend toen ik de ITR kocht heb al nieuwe olie erin laten doen bij de Honda. Werd wel de helft minder, maar nogsteeds niet opgelost. Ik ben van plan dit zelf te gaan verhelpen, dus even wat vraagjes.

Zijn er hier mensen die zelf hun versnellingsbak verwijderd, geinstalleerd en/of gereviseerd hebben met handige tips en ideeen?
Is de special tooling handig of noodzakelijk?
Zijn de boeken van een B18C5 goed te gebruiken hiervoor?
Is het zelf goed te doen verwijderen, reviseren en installeren, of raad je het af?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Dennis
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ja als je een brug hebt en veel geduld moet alles wel te doen zijn :)
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

het demonteren en het monteren is goed zelf te doen. dat is gewoon wat schroef werk. het reviseren zou ik uit besteden aan iemand die daar in is gespecialiceerdt. gewoon bij een bedrijf dan heb je ook nog gerantie.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Onlangs samen met een klant ook een (prijs)overweging gedaan voor versnellingsbakreparatie voor een S2000.
Uiteindelijk gekozen voor een compleet nieuwe versnellingsbak i.p.v. reviseren.
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

heeft er iemand hier een idee wat het aan onderdelen kost?
(kogellagers,syncromesh..?)
Dencept
Posts: 39
Joined: Fri Sep 28, 2007 5:36 pm

Post by Dencept »

Brug is aanwezig, geduld ook wel :wink:
Nu nog even kijken reviseren uitbesteden, zelf doen of een nieuwe bak.
Ben wel benieuwd ook wat een volledige bak zou kosten.
De prijzen voor de synchro's zijn iig:
Synchromesh 1e, 2e versnelling 300,- incl. btw
Synchromesh 3e, 4e versnelling 205,- incl. btw
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

en wat kost een nieuwe bak dan?
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

CWATR wrote:en wat kost een nieuwe bak dan?


een nieuwe DC2 versnellingsbak: +/- €1775,-
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

ik heb toen alles laten revizeren behalve de syncromes.... de rubbers lagers enz. en de koppeling vervangen was bij eimert de groot toen 1400 ruim kwijt (wordt je niet vrolijk van) en 2 maanden later kreeg ik ook dat gekraak bij hoogtoerig schakelen naar de 3de versnelling dit zijn inderdaad de syncromessings en hij kraakt bij mij niet vaak en zit in een begin stadium maar t moet een keer vervangen worden hAD IK DIT TOEN VOOR DE REVIZIE GEWETEN HAD IK PER DIRECT EEN NIEUWE BAK GEKOCHT. alles nieuw altijd goed. syncromess. vervangen zou ik laten doen dit is niet bepaalt makkelijk en heel veel gepruts. zoiets moet je echt vaker gedaan hebben.
Locked