Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.
Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
D_ToXx²
Posts: 559 Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm
Post
by D_ToXx² » Tue Mar 18, 2008 11:21 pm
jup thanks die is het!
Roy
Posts: 1187 Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:
Post
by Roy » Thu Mar 20, 2008 12:31 am
ik ben in ieder geval gestapt van 0w30 naar 10w30 en hij doet het perfect.
benzine ron98 Total excelium
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Roy
Posts: 1187 Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:
Post
by Roy » Thu Mar 20, 2008 12:38 am
is dat optimax van shell gewoon vpower
of wat anders?
want Vpower was toch maar ron 95 nou hij scoort wel beter dan BP Ultimate wat ron 98 is
dus ????
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&
Posts: 6702 Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm
Post
by Jo& » Thu Mar 20, 2008 7:52 am
g-unit wrote: is dat optimax van shell gewoon vpower of wat anders? want Vpower was toch maar ron 95 nou hij scoort wel beter dan BP Ultimate wat ron 98 is dus ????
Als je het over dat filmpje hebt:
Dat filmpje is volgens mij uit Engeland. Daar zijn de merknamen en octaangehaltes anders. Als je dat filmpje goed bekijkt, zie je de octaangehaltes per benzine aangegeven.
Roy
Posts: 1187 Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:
Post
by Roy » Thu Mar 20, 2008 7:14 pm
nou hij beweert dat shell optimax = 98 is
en ultimate van BP =97
volgens mij in de voorgande onderwerp over octaangehaalte
werd beweerde er iemand juist het tegenovergestelde . :?:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
wesjes
Posts: 1011 Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm
Post
by wesjes » Thu Mar 20, 2008 7:21 pm
g-unit wrote: nou hij beweert dat shell optimax = 98 is en ultimate van BP =97 volgens mij in de voorgande onderwerp over octaangehaalte werd beweerde er iemand juist het tegenovergestelde . :?:
Geld niet voor nederland,
we hebben hier geen optimax zover ik weet, alleen VPOWER en dat is RON95,
BP ultimate = RON98
en Gulf Challenger = RON100
wesjes
Posts: 1011 Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm
Post
by wesjes » Thu Mar 20, 2008 7:31 pm
Nope het is 95.. was laatst met benjamin wezen tanken bij hem op de hoek bij Shell.. en VPOWER was daadwerkelijk 95.. er was niet eens keuzen tussen 95-97.. misschien is dit Tank afhankelijk.
Benjdmin
Posts: 2130 Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm
Post
by Benjdmin » Thu Mar 20, 2008 7:34 pm
wesjes wrote: Nope het is 95.. was laatst met benjamin wezen tanken bij hem op de hoek bij Shell.. en VPOWER was daadwerkelijk 95.. er was niet eens keuzen tussen 95-97.. misschien is dit Tank afhankelijk.
Its your fault I had to tank that junk...
wesjes
Posts: 1011 Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm
Post
by wesjes » Thu Mar 20, 2008 7:45 pm
not really 8), u were the one that was driving a empty tank in the first place ! nubbbbbcake
Keung
Posts: 760 Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm
Post
by Keung » Thu Mar 20, 2008 8:09 pm
Gangaran wrote: Vpower= 97
wesjes wrote: Nope het is 95
Deze kwam ik laatst tegen:
Topic onderwerp ging toch over motorolie voor een K20..?!
mr. X
Posts: 7228 Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm
Post
by mr. X » Thu Mar 20, 2008 9:06 pm
Het octaan gehalte van V-power ligt tussen de Ron 95 en Ron 97.
Dat betekend dat hij MAXIMAAL Ron 97 is. Het plaatje van de pomp is dus in feite consumenten misleiding.
D_ToXx²
Posts: 559 Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm
Post
by D_ToXx² » Thu Mar 20, 2008 9:17 pm
mr. X wrote: Het octaan gehalte van V-power ligt tussen de Ron 95 en Ron 97. Dat betekend dat hij MAXIMAAL Ron 97 is. Het plaatje van de pomp is dus in feite consumenten misleiding.
zoals alles waar iemand geld aan verdient
JDMTEG
Posts: 2820 Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am
Post
by JDMTEG » Fri Mar 21, 2008 12:14 am
In België is V-power toch gewoon 98 hoor.
eteuben
Posts: 1781 Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:
Post
by eteuben » Fri Mar 21, 2008 1:03 pm
mr. X wrote: Het octaan gehalte van V-power ligt tussen de Ron 95 en Ron 97. Dat betekend dat hij MAXIMAAL Ron 97 is. Het plaatje van de pomp is dus in feite consumenten misleiding.
De sticker op de pomp bij mijn werk heeft alweer V-Power ongelood 95 erop staan. Dit ter promotie van V-Power omdat het nu door de klant gezien wordt als een brandstofsoort die wel in zijn auto kan. Zo is Euro95 gewone benzine geworden en is V-power95 benzine met dopes geworden, dit vertaald zich makkelijker bij de klant. Pompen zijn net 2 week geleden vervangen, dus supernieuwe installatie en stickers.
... En olie regelmatiger controleren is me inderdaad geleerd met deze Honda, daar had ik met de Suzuki geen ommekijken naar! :razz:
(Dit om toch on-topic te blijven)
autodre
Posts: 898 Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am
Post
by autodre » Tue Sep 30, 2008 5:09 pm
Ik wil me olie zelf gaan verversen IPV dealer.
Ik wil dus 5W30 vol synthetisch. Maakt het merk nog uit? Ik begreep dat ze bij de dealer Shell Helix gebruiken(maar zal wel per dealer anders zijn)
Iemand een idee waar je 5 L van dit spul kan kopen? Dus niet 1L flesjes
En oliefilter, waar kopen jullie dat? Zie wel mooie DB's online, maar daar kan je niet bestellen
Roy
Posts: 1187 Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:
Post
by Roy » Tue Sep 30, 2008 5:14 pm
autodre wrote: Ik wil me olie zelf gaan verversen IPV dealer.
Ik wil dus 5W30 vol synthetisch. Maakt het merk nog uit? Ik begreep dat ze bij de dealer Shell Helix gebruiken(maar zal wel per dealer anders zijn)
Iemand een idee waar je 5 L van dit spul kan kopen? Dus niet 1L flesjes
En oliefilter, waar kopen jullie dat? Zie wel mooie DB's online, maar daar kan je niet bestellen
Wellman gebruikt Castrol 0-w30
bij mijn laatste beurt.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
autodre
Posts: 898 Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am
Post
by autodre » Tue Sep 30, 2008 5:17 pm
oh, vaag, zit ook bij welman.
Goede morgen,
De juiste keuze voor uw honda Civic Type R is 5w30 olie, deze olie wordt door ons gebruikt met verversen
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet
welman