Sparkplug Non-Fouler

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Sparkplug Non-Fouler

Post by MooZleZ »

ik ben dus op zoek of iemand weet waar ik dit kan krijgen, ken de nederlandse benaming niet, maar heb dit dus nodig :/
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Beetje op Google rondgekeken, is dit wat je ongeveer zoekt?

http://www.energeticforum.com/renewable ... ulers.html

Zoiets zou je volgens mij kunnen vinden bij de betere ijzerwarenhandel.
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

ja dat is wat ik er mee wil doen :)

ik heb gisteren echt gans de provintie antwerpen afgereden en elke autozaak die ik tegenkwam binnengeweest. Die mensen hadden het nog nooit gezien :/
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Op Ebay heb ik de mijnge gekocht voor een paar euros, ik dacht rond de 3 a 4 euro.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik heb er nog een ongebruikt liggen die ik toendertijd voor mijn EP3 had aangeschaft.

Snapte in het begin niet helemaal wat je zocht maar enfin. De O2 sim is van compleet van Titanium van het merk Omni performance.. Komt van kingmotorsports USA.

Omni Power OBD-2 Titanium Check Engine Light (CEL) fittings allow the use of a test pipe or down pipe without the burden of annoying check engine lights. Our CEL fitting is made entirely out of billet 6AL-4V titanium so it will never rust or corrode and is 50% lighter than Steel CEL fittings. On OBD-2 vehicles if the rear O2 sensor reads the same as the front O2 sensor a check engine light will come on, indicating that the Catalytic converter is not functioning properly. The fitting works by removing the rear or second O2 sensor from the exhaust stream, yet still letting it sample a small amount of exhaust, enough to produce a reading less than the front O2.


Heeft mij inclusief shipping 80 dollar toendertijd gekost.
Voor een goed bod mag je hem overnemen, anders hou ik hem zelf. Just in case.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

mr. X wrote: De O2 sim is van compleet van Titanium van het merk Omni performance..


zo...over overkill gesproken :shock: :lol:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

En dit maakt verschil ofwat in rijbereik en pks?
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

de testpipe zou zo'n 6-8pk bij moeten geven normaal, en het geluid is ook beter omdat de kat weg is, en om geen rare foutmeldingen te krijgen en dat je ECU niet begint door te flippen moet je je 2de lambda laten denken dat er nog wel een werkende kat inzit. daardoor dit "verlengstuk" dat je 2de lambda sonde uit de directe luchtbaan van de pijp haalt en iets zuiverdere lucht krijgt waardoor die gaat denken dat er toch een kat inzit.

maar naar het schijnt zou je 2de lambda er gewoon naast hangen en een "stop" in de testpipe steken ook moeten werken. aangezien een lambda o2 meet en niet co2
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Is volgens mij gewoon een verloopwartel. Zul je dus niet in een automaterialen zaak vinden maar meer bij de CV en sanitair spullen bij bijv bouwmarkten oid.
Locked