Gangaran's VBP EP3 Type-R
Ja auto ziet er goed. Heel misschien wil ik wel wat aan het interieur laten doen, maar voor de rest niks. Tot nu toe heb ik alle vloeistoffen ververst, filters en alle electronica(bougies, bougiekabels, verdeler etc...)
Auto rijdt heerlijk.
Heeft iemand enig idee waar ik eventueel het interieur kan vernieuwen/voeren?
Auto rijdt heerlijk.
Heeft iemand enig idee waar ik eventueel het interieur kan vernieuwen/voeren?
Bel deze heren eens, die moeten de weg weten:
http://www.autobedrijf-reinders.nl/autos/frame.htm
http://www.verdaat.nl/index.php?occasions
http://www.autobedrijf-reinders.nl/autos/frame.htm
http://www.verdaat.nl/index.php?occasions
Even mijn voorsteltopic afstoffen en bijwerken.
Originele pedalen zagen er saai uit, heb besloten om de DC5 replica
pedalen te plaatsen. Oogt veel beter uit.
Banden waren zo goed als op na 2 jaar gummen. De keuze is op de RE050 gevallen. Heerlijke banden, maken minder geluid dan de RE040 en hebben ook meer grip.
Ik zocht naar meer vermogen. Wat is dan een van de beste mod's voor de EP3?? K-pro natuurlijk :twisted:
36pk gewonnen bij de mid-range en 25pk bij de piek.
30nm koppel mid-range en 20nm bij de piek.
Na 1 jaar was ik uitgeken op mijn Alutec veerpoot. Mijn keuze viel op de J's racing strut bar. Deze heb ik gefrankenstined met de Spoon torque damper.
De strut bar zag er goed uit, maar was toch niet helemaal tevreden. De bar drukte tegen de airco kabel, hier was ik geen fan van. Hierdoor werd de airco kabel ook tegen de kleppendeksel gedrukt. Wordt vervolgd.....
Na de Kpro, is mijn auto olie gaan verbruiken. Ik dacht meteen dat het aan de Kpro lag. Heb aantal onderzoeken gedaan, maar weinig tot niemand anders hebben bhier last van gehad. Ben verder gaan orienteren en kwam 1 a 2 geval(len) op de engelse type-r forum tegen. Deze mensen hebben ook zelfde probleem als mij gehad. Hun auto is/zijn olie gaan verbruiken vanwege de engine damper. Sinds ik de mijne heb verwijderd, verbruikt mijn auto geen olie meer.
Mijn auto is geen daily drive meer, dus wat kan je nog meer doen? Interieur strippen. Scheelt zeker aantal kilo's. (Maakt wel meer herrie)
Ziet er een beetje saai uit, dus dan maar een J's racing strut bar.
Met de Kpro is het handig dat je een wideband hebt ipv een narrowband. De amerikaanse K20 komen met een ander ECU en deze heeft al een wideband sensor. Volgens mij is dat de PRB. "Wij" hebben een PRA ecu, deze heeft helaas een narrowband sensor. Hierdoor moet je dan een aftermarket wideband aalsuiten op de ELD pin van jou ECU.
Dus vandaar de keuze om een wideband aan te schaffen, heb voor de "autometer" wideband gekozen.
Onderstel ziet er een beetje saai uit van achter. DUs dan maar een aantal leuke dingen geplaatst. Zijn voornamelijk voor de looks en weinig voor prestaties. Met dank aan J's racing en Skunk2.
Achterkant van de auto ziet er ok uit, maar toch teveel logo's. Dan maar alles weghalen. Ik zit wel te twijfelen om de type-r logo weer erop te zetten of om het zo (clean) te laten.
Auto is geen daily drive meer, dus uitlaat mag wat herrie maken. Heb de voormalige HKS van Slydawg overgenomen. Heerlijk uitlaat, moet mijn Kpro wel opnieuw afstellen, deze is 55mm ipv 60mm van de Invidia.
De J's racing strut bar voorin was ik niet helemaal blij mee, dus moest er een ander voor in de plaats komen. Laatst kwam ik iemand tegen en die had de volgende strut bar los. Deze was zo licht van gewicht, ik kon het niet geloven en moest het hebben. De DC Sports Titatium strut bar. En 3 dagen later.
Een van mijn laatste updates kwam ik toevallig op het net tegen. Deze is zo en zo zeldzaam, dat ik de kans niet voorbij kon laten schieten. De DC5 Mugen rear mid-bar.
To be continued......
Originele pedalen zagen er saai uit, heb besloten om de DC5 replica
pedalen te plaatsen. Oogt veel beter uit.

Banden waren zo goed als op na 2 jaar gummen. De keuze is op de RE050 gevallen. Heerlijke banden, maken minder geluid dan de RE040 en hebben ook meer grip.

Ik zocht naar meer vermogen. Wat is dan een van de beste mod's voor de EP3?? K-pro natuurlijk :twisted:
36pk gewonnen bij de mid-range en 25pk bij de piek.
30nm koppel mid-range en 20nm bij de piek.

Na 1 jaar was ik uitgeken op mijn Alutec veerpoot. Mijn keuze viel op de J's racing strut bar. Deze heb ik gefrankenstined met de Spoon torque damper.

De strut bar zag er goed uit, maar was toch niet helemaal tevreden. De bar drukte tegen de airco kabel, hier was ik geen fan van. Hierdoor werd de airco kabel ook tegen de kleppendeksel gedrukt. Wordt vervolgd.....

Na de Kpro, is mijn auto olie gaan verbruiken. Ik dacht meteen dat het aan de Kpro lag. Heb aantal onderzoeken gedaan, maar weinig tot niemand anders hebben bhier last van gehad. Ben verder gaan orienteren en kwam 1 a 2 geval(len) op de engelse type-r forum tegen. Deze mensen hebben ook zelfde probleem als mij gehad. Hun auto is/zijn olie gaan verbruiken vanwege de engine damper. Sinds ik de mijne heb verwijderd, verbruikt mijn auto geen olie meer.
Mijn auto is geen daily drive meer, dus wat kan je nog meer doen? Interieur strippen. Scheelt zeker aantal kilo's. (Maakt wel meer herrie)

Ziet er een beetje saai uit, dus dan maar een J's racing strut bar.

Met de Kpro is het handig dat je een wideband hebt ipv een narrowband. De amerikaanse K20 komen met een ander ECU en deze heeft al een wideband sensor. Volgens mij is dat de PRB. "Wij" hebben een PRA ecu, deze heeft helaas een narrowband sensor. Hierdoor moet je dan een aftermarket wideband aalsuiten op de ELD pin van jou ECU.
Dus vandaar de keuze om een wideband aan te schaffen, heb voor de "autometer" wideband gekozen.

Onderstel ziet er een beetje saai uit van achter. DUs dan maar een aantal leuke dingen geplaatst. Zijn voornamelijk voor de looks en weinig voor prestaties. Met dank aan J's racing en Skunk2.

Achterkant van de auto ziet er ok uit, maar toch teveel logo's. Dan maar alles weghalen. Ik zit wel te twijfelen om de type-r logo weer erop te zetten of om het zo (clean) te laten.

Auto is geen daily drive meer, dus uitlaat mag wat herrie maken. Heb de voormalige HKS van Slydawg overgenomen. Heerlijk uitlaat, moet mijn Kpro wel opnieuw afstellen, deze is 55mm ipv 60mm van de Invidia.

De J's racing strut bar voorin was ik niet helemaal blij mee, dus moest er een ander voor in de plaats komen. Laatst kwam ik iemand tegen en die had de volgende strut bar los. Deze was zo licht van gewicht, ik kon het niet geloven en moest het hebben. De DC Sports Titatium strut bar. En 3 dagen later.


Een van mijn laatste updates kwam ik toevallig op het net tegen. Deze is zo en zo zeldzaam, dat ik de kans niet voorbij kon laten schieten. De DC5 Mugen rear mid-bar.



To be continued......