Tegen 500 gulden meerprijs was de Hondamatic-automaat bij te bestellen.Origineel denken Voor 500 gulden meerprijs kon je voortaan een Hondamatic-automaat bijbestellen. Op zich al ongehoord, een automaat voor zo’n klein autootje, als we onze eigen DAF even buiten beschouwing laten. Met recht gaf Honda er zijn eigen naam aan, want behalve een koppelomvormer had de bak niets gemeen met bekende automaten. Lees het artikel en verbijster u over de originaliteit waarmee een simpele automaat werd uitgewerkt. Niet alleen simpel, ook met volle aandacht voor praktisch nut. Overbrugging van de koppelomvormer had die Hondamatic in 1967 al. Een jaar of vijftien later nog gold dat als het nieuwste snufje voor conventionele automaten.
Motorfietsmotor Met automaat was de Honda N600 nog eens heel rap ook. Daaraan hielp een krachtbron die relatief erg veel vermogen leverde, en voor die tijd astronomische toerentallen kon draaien. Plus een zeer laag voertuiggewicht. De luchtgekoelde tweecilinder was dan ook herkenbaar voor hen die bekend waren met de Honda-motorfietsen. In de eerste auto’s gebruikte Honda veel van diezelfde motortechniek. Maar we zagen al dat het merk als autobouwer ook hoogst serieus genomen kon worden.
misschien pure heiligschennis... maar ze hebben er ook 1 in carbon nagebouwd met een honda motorfiets blok erin... (stond in de laatste Honda Tuning Magazine)