Gereviseerde K20

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Gereviseerde K20

Post by VtecBob »

Ik had even een vraag!
Een vriend van me heeft een Civic ek, en is dus bezig om een k20 in te swappen. Nou schijnt dit blok helemaal gereviseerd te zijn.
Is het een fabel dat een honda blok na revisie olie zuipt of valt dit best mee? Alvast bedankt :!:
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Geene feit maar ook geen fabel. De kans is wel aanwezig en misschien iets groter dan bij een ander merk maar een goed revisie bedrijf moet denk ik wel kunnen reviceren zonder er een olieboot van te maken.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

roblom wrote:Geene feit maar ook geen fabel. De kans is wel aanwezig en misschien iets groter dan bij een ander merk maar een goed revisie bedrijf moet denk ik wel kunnen reviceren zonder er een olieboot van te maken.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Maarr.... Zoals Roblom heel correct zegt, als het bij een goed revisie bedrijf is gebeurt, dan moet het zeker kunnen zonder dat je olie aandelen hoeft te kopen. Maar het is zeker niet uitgesloten dat hij wel olie kan gaan gebruiken.
Als denk ik dat de mythes, fabels en feiten vaker op B-series blokken zijn gebaseerd omdat die simpel weg ouder zijn.

Ik zou navragen waarom en waar hij gereviseerd is.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Jo& wrote:
Ik zou navragen waarom en waar hij gereviseerd is.


Inderdaad de belangrijkste vraag.

Een K20A gereviseerd? Ben ik heel benieuwd waarom :-?
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

Katana wrote:
Jo& wrote:
Ik zou navragen waarom en waar hij gereviseerd is.


Inderdaad de belangrijkste vraag.

Een K20A gereviseerd? Ben ik heel benieuwd waarom :-?


Krukaslager bij cil 1 was eruit geklapt :-?
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Ik heb in mijn Prelude destijds ook een gereviseerd blok gehad, verbruikte praktisch geen olie. Dus die fabel kan de kast in imo.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Sincx wrote:Ik heb in mijn Prelude destijds ook een gereviseerd blok gehad, verbruikte praktisch geen olie. Dus die fabel kan de kast in imo.

Dus als het 1 keer goedgegaan is is het geen fabel meer?
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Is het iig geen fabel maar ligt het puur aan waar je het laat doen? :(
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd, ik ken ook zat gevallen die niet zo lekker door de revisie heen kwam.
Het is nogal van wat dingen afhankelijk of het succesvol wordt.

Van het ergste uitgaan is idd ook niet reeel, maar je moet wel voorzichtig zijn.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Precies, geen VW sloper (no offence Martin O) aan een Honda laten zitten.

Kortom kennis van zaken en spreekt bij voorkeur alleen Japans 8)
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Ik heb ongeveer 100.000km met een gereviseerd AS (CRX type 1) blok gereden en daar hoefde ik de olie nooit bij te vullen. Werd alleen ververst tijdens de APK. Ik reed er ongeveer 25.000 per jaar mee. (ja ik weet het, had eigenlijk vaker olie moeten verversen, maar wist toen ook niet beter) Feit is dat het een goede revisie is geweest dus, waarbij de CRX geen extra olie verbruikte
Deus Ex Machina!
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

Nou het blok hangt erin alleen gaf een nokkenas sensor storing aan.
kwestie van sensor vervangen?
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Of de distributieriem timing goedzetten :D
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Ketting :D
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

AllGo wrote:Ketting :D


Nog meer suggesties? of kan dit alleen de oorzaak zijn? 8)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Is de storings melding van een defecte sensor of geeft de sensor aan dat de timing verkeerd staat? De foutmeldingen zijn tegenwoordig knap uitgebreid. je kan er vaak zo uithalen wat er mis is.
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

Gaskleppie wrote:Is de storings melding van een defecte sensor of geeft de sensor aan dat de timing verkeerd staat? De foutmeldingen zijn tegenwoordig knap uitgebreid. je kan er vaak zo uithalen wat er mis is.


Het was een tandwiel ofzo bij de nokkenas, iets met plunjers.
Weet het niet precies, ding loopt bijna, alleen als die warm is begon die te stotteren. :roll:
Locked