Ik had even een vraag!
Een vriend van me heeft een Civic ek, en is dus bezig om een k20 in te swappen. Nou schijnt dit blok helemaal gereviseerd te zijn.
Is het een fabel dat een honda blok na revisie olie zuipt of valt dit best mee? Alvast bedankt :!:
Geene feit maar ook geen fabel. De kans is wel aanwezig en misschien iets groter dan bij een ander merk maar een goed revisie bedrijf moet denk ik wel kunnen reviceren zonder er een olieboot van te maken.
roblom wrote:Geene feit maar ook geen fabel. De kans is wel aanwezig en misschien iets groter dan bij een ander merk maar een goed revisie bedrijf moet denk ik wel kunnen reviceren zonder er een olieboot van te maken.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Maarr.... Zoals Roblom heel correct zegt, als het bij een goed revisie bedrijf is gebeurt, dan moet het zeker kunnen zonder dat je olie aandelen hoeft te kopen. Maar het is zeker niet uitgesloten dat hij wel olie kan gaan gebruiken.
Als denk ik dat de mythes, fabels en feiten vaker op B-series blokken zijn gebaseerd omdat die simpel weg ouder zijn.
Ik zou navragen waarom en waar hij gereviseerd is.
Ik heb ongeveer 100.000km met een gereviseerd AS (CRX type 1) blok gereden en daar hoefde ik de olie nooit bij te vullen. Werd alleen ververst tijdens de APK. Ik reed er ongeveer 25.000 per jaar mee. (ja ik weet het, had eigenlijk vaker olie moeten verversen, maar wist toen ook niet beter) Feit is dat het een goede revisie is geweest dus, waarbij de CRX geen extra olie verbruikte
Is de storings melding van een defecte sensor of geeft de sensor aan dat de timing verkeerd staat? De foutmeldingen zijn tegenwoordig knap uitgebreid. je kan er vaak zo uithalen wat er mis is.
Gaskleppie wrote:Is de storings melding van een defecte sensor of geeft de sensor aan dat de timing verkeerd staat? De foutmeldingen zijn tegenwoordig knap uitgebreid. je kan er vaak zo uithalen wat er mis is.
Het was een tandwiel ofzo bij de nokkenas, iets met plunjers.
Weet het niet precies, ding loopt bijna, alleen als die warm is begon die te stotteren. :roll: