Banden
Banden
Ik weet dat er veel banden topics zijn, maar ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden.
Ik ga nieuwe bandjes kopen voor mn CTR. En dan ga je dus wat lezen enz maar iedereen spreekt elkaar tegen enz...
Ik weet toen een jaar of 2 terug met de S2K dat we perongeluk een porsche band eronder hadden (potenza's). Was precies hetzelfde type. We kwamen erachter omdat de auto naar een kant trok tijdens acceleratie.
Als je beter keek was er een nummer ergens dat anders was ofzo (kweet het ook niet precies meer).
Mijn vragen:
Als ik dus Potenza's bestel, waar moet ik dan allemaal op letten? Moet ik speciaal voor de CTR bestellen oid?
Welke bandenbreedte past er maximaal op de standaard velgen?
Wat is nu het verschil tussen RE050A, RE720, S-03 en de RE040?
Uiteraard kan ik websites lezen enz, dus quote's van de bridgestone website vraag ik niet, maar naar ervaring van jullie :wink:
Alvast bedankt!
Ik ga nieuwe bandjes kopen voor mn CTR. En dan ga je dus wat lezen enz maar iedereen spreekt elkaar tegen enz...
Ik weet toen een jaar of 2 terug met de S2K dat we perongeluk een porsche band eronder hadden (potenza's). Was precies hetzelfde type. We kwamen erachter omdat de auto naar een kant trok tijdens acceleratie.
Als je beter keek was er een nummer ergens dat anders was ofzo (kweet het ook niet precies meer).
Mijn vragen:
Als ik dus Potenza's bestel, waar moet ik dan allemaal op letten? Moet ik speciaal voor de CTR bestellen oid?
Welke bandenbreedte past er maximaal op de standaard velgen?
Wat is nu het verschil tussen RE050A, RE720, S-03 en de RE040?
Uiteraard kan ik websites lezen enz, dus quote's van de bridgestone website vraag ik niet, maar naar ervaring van jullie :wink:
Alvast bedankt!
Rij zelf met Yokohama Parada's 205-45-17 onder mijn ctr.
Met droog weer echt een superband. Vochtig/nat wegdek echt een drama. Maar goed, des te leuker is het om weer te gummen als het asfalt droog en warm is :razz:
Band oogt mooi maar maakt naar mijn smaak net iets teveel rolgeluiden. Deze zomer zal ik ook weer nieuwe bandjes eronder moeten planten, vanwege supergrip in de zomer grote kans dat het weer de Parada's worden...
Succes met je keuze...
Met droog weer echt een superband. Vochtig/nat wegdek echt een drama. Maar goed, des te leuker is het om weer te gummen als het asfalt droog en warm is :razz:
Band oogt mooi maar maakt naar mijn smaak net iets teveel rolgeluiden. Deze zomer zal ik ook weer nieuwe bandjes eronder moeten planten, vanwege supergrip in de zomer grote kans dat het weer de Parada's worden...
Succes met je keuze...
Tush wrote:Rij zelf met Yokohama Parada's 205-45-17 onder mijn ctr.
Succes met je keuze...
Bedankt voor je info!
Heb je weleens met andere banden onder je CTR gereden dan deze?
Ik weet van mijn huidige RE040(A?) dat ze in het droge goed zijn maar in de regen niet zo fijn...
Bedankt voor je info!
Heb je weleens met andere banden onder je CTR gereden dan deze?
Ik weet van mijn huidige RE040(A?) dat ze in het droge goed zijn maar in de regen niet zo fijn...
Nee, heb niet met andere banden gereden. Omdat deze wel bevallen, met name bij droog weer, blijf ik denk ik bij de Parada's. Er zijn weinig banden die bij alle weersomstandigheden goede grip geven. Je zult concessies moet doen...
Upgrade van je huidige band zou zijn de RE-050A...
De RE050-A band is zeker een betere band dan de RE040.
Verder kan ik geen advies geven. Je gebruik je auto ook als daily drive, daarom vallen de semi slick banden af.
Ik geloof dat de RE050-A een van de beste, zo niet dé beste, compromis is tussen grip in zowel nat als droog weer en kostprijs.
Vergelijk tussen een S-03 band en dergelijk kan ik niet maken, daarvoor moet je iemand anders aankijken.
Verder kan ik geen advies geven. Je gebruik je auto ook als daily drive, daarom vallen de semi slick banden af.
Ik geloof dat de RE050-A een van de beste, zo niet dé beste, compromis is tussen grip in zowel nat als droog weer en kostprijs.
Vergelijk tussen een S-03 band en dergelijk kan ik niet maken, daarvoor moet je iemand anders aankijken.
de RE050A wordt op alle vlakken beter bevonden dan de S03 heb ik begrepen... ik vond ze op de ITR ook heerlijk... Alleen hadden Jo& en ik het over alle verschillende mogelijke uitvoeringen van de Bridgestone banden (er zijn 4 verschillende soorten S02 bijvoorbeeld) en daarom deze vraag.
Ik denk namelijk dat ze de RE050A moet hebben, maar ik weet niet of daar nog veel bijzondere afwijkingen in te vinden zijn (wellicht dezelfde kopen als dat er stock op een FN2 worden geleverd?)
Ik denk namelijk dat ze de RE050A moet hebben, maar ik weet niet of daar nog veel bijzondere afwijkingen in te vinden zijn (wellicht dezelfde kopen als dat er stock op een FN2 worden geleverd?)
Potenza RE 050
215/45 R17 87W BW, EZ --- EUR 134,30
Potenza RE 050
215/45 R17 87W MZ --- EUR 134,30
Potenza RE 050 A
215/45 R17 87W LZ --- EUR 137,50
Potenza RE 050
215/45 R17 91W RF EZ --- EUR 145,30
Heb zo maar eventjes 4 verschillende RE050's gevonden. Maar vraag me niet welke de beste is en waarvoor die laatste letters staan.
De bandenmaat is toch juist hé?
215/45 R17 87W BW, EZ --- EUR 134,30
Potenza RE 050
215/45 R17 87W MZ --- EUR 134,30
Potenza RE 050 A
215/45 R17 87W LZ --- EUR 137,50
Potenza RE 050
215/45 R17 91W RF EZ --- EUR 145,30
Heb zo maar eventjes 4 verschillende RE050's gevonden. Maar vraag me niet welke de beste is en waarvoor die laatste letters staan.
De bandenmaat is toch juist hé?
Ik zou zelf gaan voor de Potenza RE050A. Was dit niet ook de af fabriek band voor een CTR ?
Zelf heb ik gereden met een Potenza S-03. Een geweldige band op zowel droog en nat wegdek. Enig nadeel van deze band vond ik het afrolgeluid. Momenteel rij ik op Falken FK452, daar Bridgestone geen Potenza's in zijn programma heeft voor de 18" velgen, die ik onder mijn CTR heb zitten.
Mijn bevindingen van de FK452 zijn goed, maar komt niet in de buurt van de S-03's, die ik voorheen had. Op droog wegdek zijn ze TOP, maar als het wegdek ook maar een beetje vochtig begint te worden, wordt het oppassen geblazen met het rechter voetje.
Succes met het maken van je keuze.
Zelf heb ik gereden met een Potenza S-03. Een geweldige band op zowel droog en nat wegdek. Enig nadeel van deze band vond ik het afrolgeluid. Momenteel rij ik op Falken FK452, daar Bridgestone geen Potenza's in zijn programma heeft voor de 18" velgen, die ik onder mijn CTR heb zitten.
Mijn bevindingen van de FK452 zijn goed, maar komt niet in de buurt van de S-03's, die ik voorheen had. Op droog wegdek zijn ze TOP, maar als het wegdek ook maar een beetje vochtig begint te worden, wordt het oppassen geblazen met het rechter voetje.
Succes met het maken van je keuze.
Ik rijd nu twee jaar met de Bridgestone RE050A 215/45-17 W en vind het de beste daily drive band (zomer/winter). De JDM RE070 heeft meer grip op droge ondergrond maar gaat iets ten koste van de regen grip. Zitten standaard in Japan onder de CTR en de NSX-R.
De RE050A is een zeer goede band in droog weer maar geeft ook veel gevoel en grip in de regen.
Er zijn twee RE050 types; een symmetrische en aan asymmetrische.
RE050 = symmetrisch
RE050A = asymmetrisch
De RE050A zit trouwens standaard onder de Enzo.
Wissel ook elke 5000 km de banden van voor naar achter (niet kruislinks) dan voorkom je het cuppen en blijft het raakflak optimaal.
Succes!
De RE050A is een zeer goede band in droog weer maar geeft ook veel gevoel en grip in de regen.
Er zijn twee RE050 types; een symmetrische en aan asymmetrische.
RE050 = symmetrisch

RE050A = asymmetrisch

De RE050A zit trouwens standaard onder de Enzo.
Wissel ook elke 5000 km de banden van voor naar achter (niet kruislinks) dan voorkom je het cuppen en blijft het raakflak optimaal.
Succes!