Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

itr

Post by VTEClover »

hier in belgie op de autostrade ook 1.52 voor 98 ron

bij de tijd dat je itr rijd krijgen er veel roest en zuipen de b18c6 blokken allemaal olie (en benzine aan 2 euro de liter) lol

greetz
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

gisteren nog getankt bij total. Ron98 = 1.57 p/l...zucht
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gisteren nog bij de BP vol gegooid voor 1.625 p/l :-?
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Ik vraag me af wanneer we voor een permanent gesloten pomp komen te staan....
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

S.J. wrote:Bij de tijd dat ik een ITR heb zal ik er niet eens mee kunnen rijden.
Bio-Ethanol klinkt voor mij als een goede oplossing voor benzine. Maar wie kan mij de negatieve effecten van Bio-Ethanol vertellen?

Als je hele motor/ECU en brandstofsysteem erop ingesteld is moet dat absoluut geen probleem zijn. Maar je moet het niet zo in je tank gooien, het tast namelijk diverse onderdelen aan maar na aanpassing lijdt er helemaal niets meer. In Zweden rijden ze al jaren op E85 (85% ethanol en 15% benzine).
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Dan te weten dat ik in Nigeria in 1992 slecht F 0,25 p ltr betaalde :shock:

Genesis
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

en ik vorig jaar in Luxemburg 1.14 en in Frankrijk 1.30 :S

Vrijdag nog gevuld tegen 1.52 of zo...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

genesis wrote:Dan te weten dat ik in Nigeria in 1992 slecht F 0,25 p ltr betaalde :shock:

Genesis

Isla Margarita 1995, F0,05
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als de E85 goedkoper gaat worden kom ik helemaal om in het werk ben ik bang......

Als het beter beschikbaar is wil ik het zeker gaan proberen!

Ard, heb jij een idee hoe ernstig deze extra slijtage is?
Alluminium zou eerder corroderen, en rubber eerder oplossen. Nou is rubber makkelijk te vervangen voor een PTFE "rubbertje" maar die allu fuelrail kom ik niet makkelijk onder uit.
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Hier lopen zat auto's op E85. In duitsland krijg je het spul wel goedkoop namelijk (meen 93c/liter).
Ombouw bestaat uit een elektrisch regelding, wat de inspuittijden controleert. Aan leidingen en dergelijke wordt niks omgebouwd (terwijl er toch wel wat berichten zijn dat het moet). Zelfs carb auto's worden uitgerust met een regelbare sproeier voor E85 conversie..

Probleem wat je met E85 wel hebt, is dat je nooit weet wat voor mengsel je hebt. Het verschilt tussen de 65% (winter) en 85% ethanol (zomer), dus daar zul je ook wat moois voor moeten vinden in ectune :) .
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Gaskleppie wrote:Als de E85 goedkoper gaat worden kom ik helemaal om in het werk ben ik bang......

Als het beter beschikbaar is wil ik het zeker gaan proberen!

Ard, heb jij een idee hoe ernstig deze extra slijtage is?
Alluminium zou eerder corroderen, en rubber eerder oplossen. Nou is rubber makkelijk te vervangen voor een PTFE "rubbertje" maar die allu fuelrail kom ik niet makkelijk onder uit.

Ik heb zelf geen ervaring met E85, maar vanuit diverse bronnen heb ik wel begrepen dat ethanol de door jouw genoemde onderdelen aan kan tasten. Met PTFE kun je al erg veel ondervangen dus dan ben je al op de goede weg. Heb je al aan de brandstofpomp en de leidingen gedacht?
Voor de brandstofrail: Wat nou als je deze vervangt door een RVS exemplaar? Misschien moet zo'n exemplaar door een beetje draaibank werker best te frezen zijn.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Probleem wat je met E85 wel hebt, is dat je nooit weet wat voor mengsel je hebt. Het verschilt tussen de 65% (winter) en 85% ethanol (zomer), dus daar zul je ook wat moois voor moeten vinden in ectune :) .


o, Dat wist ik niet. Leek mij dat e85 altijd 85% balans had. Niet dus...
Op zich hebben we al extern omschakelbare fuel en ign mappen dus met een schakelaar kan er gekozen worden met welke brandstof er gereden wordt. Closed loop doet de rest wel.
Maar die wisselende verhouding kan niemand iets mee...
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Gaskleppie wrote:
Probleem wat je met E85 wel hebt, is dat je nooit weet wat voor mengsel je hebt. Het verschilt tussen de 65% (winter) en 85% ethanol (zomer), dus daar zul je ook wat moois voor moeten vinden in ectune :) .


o, Dat wist ik niet. Leek mij dat e85 altijd 85% balans had. Niet dus...
Op zich hebben we al extern omschakelbare fuel en ign mappen dus met een schakelaar kan er gekozen worden met welke brandstof er gereden wordt. Closed loop doet de rest wel.
Maar die wisselende verhouding kan niemand iets mee...


Wellicht dat je iets slims met de lambda kan doen (om de verhouding te berekenen).
Dat is hoe die ombouw kastjes het ook doen:
Image
http://www.ethanoltechnik.de/english/vi ... ?Codigo=70
jap-style
Posts: 53
Joined: Wed Sep 19, 2007 6:03 pm

Post by jap-style »

heheheh,

heb pas nog een hele cursus namens saab gehad over die bio-ethanol,
de voordelen voor het miliue zijn er ongeveer net zoveel als de nadelen....
daarbij komt nog dat als je bij de saab een auto op bio-power besteld,je toch echt een schot meer geld kwijt bent,want er zijn daadwerkelijk best veel aanpassingen nodig aan de motor om hem op bio-power betrouwbaar te maken....voor zover je een saab betrouwbaar kan noemen dan.

wat wel leuk is....je krijgt er wat pk`s extra van.....

maareh...doe mij maar gewoon lekker benzine...wat het ook kost,
mensen blijven er maar over klagen....maar wat ga je ertegen doen?
wat kun je ertegen doen?
uiteindelijk bli9jft iedereen toch echt gewoon auto rijden.....
Jordan
Posts: 328
Joined: Wed Mar 08, 2006 3:12 pm

Post by Jordan »

pfff... zijn de prijzen zo hoog tegenwoordig?!?!?!
shit hey... sinds ik die leasbak heb, kijk ik niet eens naar de prijzen en de civic tank ik af bij shell express hahahah laatste keer was nog 1.44 euro
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

dat was dan wel ron95 voor die 1.44 euro/liter
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

jap-style wrote:maareh...doe mij maar gewoon lekker benzine...wat het ook kost,
mensen blijven er maar over klagen....maar wat ga je ertegen doen?
wat kun je ertegen doen?
uiteindelijk bli9jft iedereen toch echt gewoon auto rijden.....

En benzine raakt op een gegeven moment toch echt op, tot die tijd is zoeken naar duurzame alternatieven en het uitgebreid uittesten ervan geen verkeerde gedachte.
Udo71
Posts: 42
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:35 am
Contact:

Post by Udo71 »

Gisteren nog BP Ultimate getankt voor € 1,55.5
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

:D

Vpower 100 duitsland 1.46.9 :D :D
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

USD 4.16 per gallon...hier in Hawaii. dan krijg je wel bagger benzine = Ron87

Heb hier nog geen R zien rijden, wel een aantal acura integra's en een handvol 350Z en RX8.
Locked