Remmen ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Remmen ATR

Post by ATR 270 »

Binnenkort ga ik mijn remmerij upgraden, maar zit die remmerij bij een ATR op het lagerhuis of op de naaf?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Wat versta jij onder remmerij?
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Wat voor mogelijkheden zijn er om de remmen te upgraden?
Qua schijven bedoel ik dan voornamelijk?
Moet binnenkort ook nieuwe schijven en wil het meteen goed doen.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik heb schijven met groeven besteld bij 3G-Brakes in Engeland.
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

de remmerij van mijn laatste 4 Honda's komt van ATD international
geperforeerde schijven uit Italie met ferrodo ds2500 voor een meer dan nette prijs

Voorschijf 658026 RL nettoprijs p/st E 69.00
Ferodo sportremblokset DS 2500-905 nettoprijs p/set E 115.00

Achterschijf 658199 RL nettoprijs p/st E 69.00
Ferodo sportremblokset DS 2500-7163 nettoprijs per set E 59.50

Prijzen ex verzendkosten en ex btw.
en geloof mij: geen fading en geen kromme schijven, dat krijg je never voor elkaar met deze setup


maar on-topic: op naaf of lagerhuis?
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

moet ik nou echt eerst die dingen er zelf afschroeven?
dat weet iemand toch wel hier?
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

De schijven zijn zowel voor en achter op naaf.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik vind het nogal een beetje vreemde vraag....

Een wielnaaf is het draaiende gedeelte, en daar zit natuurlijk de schijf aan vast.
Het lagerhuis is waar het lager in zit en is dus bij een Honda tevens de fusee arm, en daar zit de klauw aanvast.

Wat wil je nu presies weten?
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Gaskleppie wrote:Ik vind het nogal een beetje vreemde vraag....

Een wielnaaf is het draaiende gedeelte, en daar zit natuurlijk de schijf aan vast.
Het lagerhuis is waar het lager in zit en is dus bij een Honda tevens de fusee arm, en daar zit de klauw aanvast.

Wat wil je nu presies weten?


Bij een accord coupe zit bijvoorbeeld het lager in/op de remschijf. Dit lagerhuis krijg je niet gemakkelijk van de schijf af en moet je persen.
Bij een ATR zit de schijf gewoon los op de naaf....
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

BugsM wrote:
Gaskleppie wrote:Ik vind het nogal een beetje vreemde vraag....

Een wielnaaf is het draaiende gedeelte, en daar zit natuurlijk de schijf aan vast.
Het lagerhuis is waar het lager in zit en is dus bij een Honda tevens de fusee arm, en daar zit de klauw aanvast.

Wat wil je nu presies weten?


Bij een accord coupe zit bijvoorbeeld het lager in/op de remschijf. Dit lagerhuis krijg je niet gemakkelijk van de schijf af en moet je persen.
Bij een ATR zit de schijf gewoon los op de naaf....


dat bedoelde ik dus: bij mijn 96-er Accord kreeg je de schijven er ook met geen mogelijkheid af. Vandaar deze vraag, voordat ik straks weer met dezelfde ellende zit. maar het is me duidelijk nu, THNX 8)
topic mag van mij dicht
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

ATR 270 wrote:de remmerij van mijn laatste 4 Honda's komt van ATD international
geperforeerde schijven uit Italie met ferrodo ds2500 voor een meer dan nette prijs

Voorschijf 658026 RL nettoprijs p/st E 69.00
Ferodo sportremblokset DS 2500-905 nettoprijs p/set E 115.00

Achterschijf 658199 RL nettoprijs p/st E 69.00
Ferodo sportremblokset DS 2500-7163 nettoprijs per set E 59.50

Prijzen ex verzendkosten en ex btw.
en geloof mij: geen fading en geen kromme schijven, dat krijg je never voor elkaar met deze setup


maar on-topic: op naaf of lagerhuis?

Wat voor merk schijven zijn dat?
Ze zijn wel een stuk goedkoper dan Honda schijven, 170 euro voor de set.
Locked