Storing!!
Storing!!
Afgelopen zomer had ik een nieuwe accu gekocht voor mijn CTR en deze was in december leeg(Na 5 maanden). Ben ermee naar de Honda dealer geweest en het bleek dat er een aantal slechte accu's gemaakt zijn. Had toen een nieuwe gekregen en deze was na 1 maand weer "leeg"(Bij het starten viel het mij op). Inmiddels heb ik weer een nieuwe gekregen en heb dezelfde probleem.
Ik denk dat ik een of ander storing heb. Heb vershillende dingen gemeten en het blijkt dat op mijn radio 3Volt spanning staat terwijl de auto niet op contact is. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Of kan dit geen kwaad?
Ik heb alle andere meters opgemeten en staat geen spanning op. Ik dacht zelf dat het aan mijn versterker lag, maar zelf die heb ik nu (tijdelijk) los staan in de auto.
Any advice?
Ik denk dat ik een of ander storing heb. Heb vershillende dingen gemeten en het blijkt dat op mijn radio 3Volt spanning staat terwijl de auto niet op contact is. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Of kan dit geen kwaad?
Ik heb alle andere meters opgemeten en staat geen spanning op. Ik dacht zelf dat het aan mijn versterker lag, maar zelf die heb ik nu (tijdelijk) los staan in de auto.
Any advice?
Wat voor radio heb je? Geen idee wat een radio normaal trekt als je contact uit staat maar hij moet iets van spanning hebben om dingen te onthouden (voorkeuzezenders, instellingen etc).
Heb je verdere nog accessoires die een constante plus trekken? Carkit, neon, kerstboom op de hoedenplank? :wink:
Je zou kunnen kijken wat je radio trekt als je contact aan staat. heb je vergelijk on/off zeg maar...
Heb je verdere nog accessoires die een constante plus trekken? Carkit, neon, kerstboom op de hoedenplank? :wink:
Je zou kunnen kijken wat je radio trekt als je contact aan staat. heb je vergelijk on/off zeg maar...
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:Wat voor radio heb je? Geen idee wat een radio normaal trekt als je contact uit staat maar hij moet iets van spanning hebben om dingen te onthouden (voorkeuzezenders, instellingen etc).
Ik zal even checken in mijn radio boekje wat voor spanning erop moet staan als de auto uit staat.
En, nee ik heb geen carkit, neon en zeker geen kerstboom op mijn hoedenplank :lol:
Re: Storing!!
Gangaran wrote:Had toen een nieuwe gekregen en deze was na 1 maand weer "leeg"(Bij het starten viel het mij op)
Hier moest ik toch stiekum om lachen

Sinister wrote:Die 13 volt is gewoon voor het memory van uw radio niet te wissen.
Ik denk eerder dat er iets aan je alternator ofzo scheelt, zodat hij de batterij niet meer oplaad ofzo.
Alternator is in orde, deze hebben ze bij Honda getest.
Ik ga gewoon een extra massa kabel aansluiten op mijn radio.
Gangaran wrote:Inmiddels heb ik mijn radio gedemonteerd. Ik heb de gele (memory) kabel gemeten en er staat +/-13V op wanneer de auto uit staat en wanneer ik deze start wordt het 0,2V. Klopt het dat het zo "hoog" moet staan als de auto uit staat?
Als je start mag de spanning niet wegvallen van de memory draad, hoort altijd 12-14.4v te zijn, als de spanning weg zou vallen zou je steeds je opgeslagen zenders etc. kwijt zijn.
Je geschakelde voeding valt even weg tijdens starten maar hoort daarna ook 14v op te staan en als de auto uit is moet deze spanningsloos zijn.
Nee, heb een META Alarm systeem. Dan snap ik toch niet waarom het out of nowhere plotseling is begonnen.
Een monteur zei ooit dat wanneer je een nieuwe accu monteert, dat je de koplampen aan moet zetten, dit om te voorkomen dat er ergens een zekering springt. Weet niet of dit waar is. Want als je dit niet doet kan je, je alarm systeem opblazen.
Een monteur zei ooit dat wanneer je een nieuwe accu monteert, dat je de koplampen aan moet zetten, dit om te voorkomen dat er ergens een zekering springt. Weet niet of dit waar is. Want als je dit niet doet kan je, je alarm systeem opblazen.
Ampere meter aan de accu en dan een voor een de hoofdzekeringen eruit halen, dan weet je in welke groep het zit. Vervolgens een voor een de zekeringen in die groep (zekeringenkast onder dash) eruithalen. Op die manier kan je vrij snel de verbruiker (als die er is) lokaliseren.
Maar is het probleem nu dat je accu leegloopt (en dus na goed opladen weer ok is) of dat hij stuk gaat (en dus niet meer oplaad)?
In het laatste geval en als de laadspanning goed is (ook de gelijkrichter) dan kan het volgens mij alleen aan de accu zelf liggen.
Maar is het probleem nu dat je accu leegloopt (en dus na goed opladen weer ok is) of dat hij stuk gaat (en dus niet meer oplaad)?
In het laatste geval en als de laadspanning goed is (ook de gelijkrichter) dan kan het volgens mij alleen aan de accu zelf liggen.
roblom wrote:Ampere meter aan de accu en dan een voor een de hoofdzekeringen eruit halen, dan weet je in welke groep het zit. Vervolgens een voor een de zekeringen in die groep (zekeringenkast onder dash) eruithalen. Op die manier kan je vrij snel de verbruiker (als die er is) lokaliseren.
Mijn accu loopt inderdaad leeg. 's ochtends start hij zeeeer moeilijk, maar later op de dag start hij gewoon zoals het hoort. Het probleem kan ook zijn dat ik tegenwoordig de auto ook max 2 a 3keer inde week rijdt. Maar dat moet geen ramp zijn denk ik.
Hij laadt dus gewoon goed op, maar de volgende dag/keer start hij zeer moeilijk.
Hmm,.. Heb bij de Civic van Anna een zelfde soort probleem, is niet echt een vergelijk, omdat zij in een EJ9 rijdt, maar het lijkt er bij haar op dat het ergens een "lek" stroom is. Ik heb de autoradio al losgekoppelt, een alarm heeft ze niet... zou niet weten wat er nog meer stroom vraagt als de auto uit staat. Soms gaat het een week goed, en daarna is de accu in één nacht echt helemaal leeg. Ik hoop niet dat er ergens een rotte plek in de kabelboom zit ofzo, dan kan het nog lang zoeken worden.
Misschien is het een AutoVirus wat in Arnhem actief is :razz:
In ieder geval, succes Urvin.
Grtz
Misschien is het een AutoVirus wat in Arnhem actief is :razz:
In ieder geval, succes Urvin.
Grtz
Deus Ex Machina!
Hey Lukas,
Ze hebben inderdaad gezegd bij HondA Arnhem dat veel mensen de laatste tijd een slechte accu hebben gekregen. Het is onverstelbaar dat ik 3 slechte accu's achter elkaar heb gekregen. Bij mij is ook (bijna) alles los en nog steeds heb ik dit probleem. Durf niet meer een 4de keer te gaan. Maar ze ebben zelf toegegeven dat ze slechte accu's hebben gekregen.
Ik heb ook alle zekeringen gecheckt, maar niks.
Ga misschien morgen toch maar even langs.
Ze hebben inderdaad gezegd bij HondA Arnhem dat veel mensen de laatste tijd een slechte accu hebben gekregen. Het is onverstelbaar dat ik 3 slechte accu's achter elkaar heb gekregen. Bij mij is ook (bijna) alles los en nog steeds heb ik dit probleem. Durf niet meer een 4de keer te gaan. Maar ze ebben zelf toegegeven dat ze slechte accu's hebben gekregen.
Ik heb ook alle zekeringen gecheckt, maar niks.
Ga misschien morgen toch maar even langs.