Spyshot nieuwe 2009 Acura TSX (Euro Accord)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Spyshot nieuwe 2009 Acura TSX (Euro Accord)

Post by BlackTeg »

http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=737937

Hij lijkt veel op het huidig model op het eerste zicht. :-?
Image
jap-style
Posts: 53
Joined: Wed Sep 19, 2007 6:03 pm

Post by jap-style »

idd niet echt heel veel aan veranderd,maar toch vind ik hem heel strak....vond ik van de vorige(huidige) echter ook al
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Ziet er niet verkeerd uit, maarre....BMW haaievin dakantenne???
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Hele achterkant heeft een knipoog met de BMW 5

Gril lijkt wat Mazda vermomd en de voorkant verlaagt voor een productie model
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Honda has announced that the all-new 2009 Honda Accord Euro Spec will be unveiled at the 2008 Geneva Motor Show and it will compete with D-segment cars. Honda offer both sportier Accord saloon and Tourer Wagon which comply to Euro 5 emissions. The Accord is also wider and slightly lower than its predecessor

The 2009 Honda Accord will be powered by 3 types of engines i.e. the 2.0-liter i-DTEC diesel engine, 2.0-liter i-VTEC petrol engine and the 2.4-liter i-VTEC petrol engine. The i-DTEC engine produces 150 PS/110 kW at 4,000 rpm and maximum torque of 350 Nm at 2,000 rpm.

The 2.0-liter i-VTEC engine produces 156 PS at 6,300 rpm and meanwhile the 2.4-liter i-VTEC produces 200 PS at 7000 rpm and peak torque of 233 Nm at 4500 rpm. The changes done to the engine compared to the previous model were increased intake valves diameter, optimised valve lift and timing and increased inlet and exhaust air flow volumes.

AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8252

LKAS staat voor Lane Keeping Assist System. Deze waakhond zorgt ervoor dat de Accord niet ongewenst z’n rijbaan verlaat.


Voor 2 jaar terug bij Honda NL op de cursus het LKAS al ervaren in een RHD Accord Tourer op de A4.
D.m.v. een camera bij de binnenspiegel zorgt de auto ervoor om binnen de gemarkeerde lijnen te rijden en door de EPS (Electronic Power Steering) wordt er zonodig bijgestuurd. :D
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Mooi, niet mooi. Moeilijk te zeggen.
Die bogen rond de wielkassen geven hem een beetje van een terreinwagen uiterlijk. Zo lijkt het zelfs alsof er veel te kleine wielen onder staan.
Ik vind trouwens dat te veel merken zich bezig houden met de wielen te accentueren met grote bogen.
Het is alleszins niet liefde op het eerste gezicht. Dat was wel anders toen ik de FD2 voor het eerst zag.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Eerste wat in me opkwam was niet mooi.

Nu ik er even iets langer naar kijk is de voorste wielkast accent te hoog opgetrokken waardoor hij de lijn van de auto verstoort.
Achterkant staat toch wel lekker dik.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Acherkant van de tourer hebben ze nu wel mooi gemaakt gelukkig.
Vorige model was echt afschuwelijk.
Nana korobi ya oki
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Zal voor mij geen accord meer worden denk ik..... :cry:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Achterkant heeft wel wat weg van een Lexus. Zo vernieuwend lijkt mij dit model niet....
Locked