2008 Honda Civic Type-R Tuned by INGS

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:
Ford Focus RS Quaife, Mazda, Renault, Opel OPC, Volvo, VW, Seat ook allemaal uitvoeringen met 200+ turbo pk's zonder 4wd.

Sorry, je hebt gelijk.
Alleen lossen ze het op door elektronisch het vermogen te knijpen en door rem ingrepen het spinnende wiel tegen te houden.
Dat is lekker je vermogen op de weg krijgen zeker?

Dacht dat dat voor de Ford met quaife niet zo was? Werkt toch als LSD? :roll:

Genesis
wesjes

Post by wesjes »

genesis wrote:
wesjes wrote:
genesis wrote:
wesjes wrote:Ik heb LSD in me CTR, was kinda standaard dusss ja

CTR nog steeds knudde remmen?!

Genesis

Hmm ik vind me brembo's niet echt knudde die er OEM opzitten ^_^

Zitten er tegenwoordig meerpots remklauwen op van Brembo :shock: wauw dat is zeker een hele verbetering.

Genesis

Op de FD2 wel :)
genesis

Post by genesis »

Nu het motorvermogen nog en ze zitten weer helemaal in de frontline als trendsetter :wink:

Genesis
AllGo

Post by AllGo »

JDM DC5, JDM EP3, JDM FD2 hadden allemaal Brembo klauwen ja (voorzijde). Dezelfde overigens als de Nissan 350z (handig voor wesje als hij ooit blokken zoekt :) ).
genesis

Post by genesis »

AllGo wrote:JDM DC5, JDM EP3, JDM FD2 hadden allemaal Brembo klauwen ja (voorzijde). Dezelfde overigens als de Nissan 350z (handig voor wesje als hij ooit blokken zoekt :) ).

Oke, grappig overigens, dat jullie het beter weten dan sommige Honda dealers want als je die de vraag steld dan weten ze het vaak niet, in ieder geval niet voor de uitvoeringen die zij vaak verkopen.

Ik neem ook aan dat dit dan de LE (Limited Editions) zijn waar dit op verkocht word of is dit optioneel?!

Genesis
slydawg

Post by slydawg »

Bovenstaande modellen worden helemaal niet geleverd in de EU en ook de remmen zijn geen opties voor de modellen die ze wel hebben.
Kan ze dus niet kwalijk nemen dat ze dat niet zo direkt weten.
Je moet een dealer hebben die even de moeite wil nemen om het uit te zoeken....dan nog de prijs.....
genesis

Post by genesis »

Ach de prijs valt wel mee, ik dacht dat TCC voor rond de € 1800 een Brembo set kon leveren (was een paar jaar geleden een stuk meer, maar Brembo schijnt drastisch in prijs te zijn gezakt).

Heb toendertijd zelf High Spec 4-zuiger remklauwen met 2-delige remschijven besteld wegens hun toendertijd lagere prijs (€2150), kwaliteit is gelijkwaardig aan Brembo. Maar nu zou ik gewoon voor Brembo gekozen hebben met hun 'lage' prijs.

Vind goede remmerij en en wegligging zowiezo een must voor wie serieus met zijn autohobby omgaat.

Genesis
slydawg

Post by slydawg »

genesis wrote:Vind goede remmerij en en wegligging zowiezo een must voor wie serieus met zijn autohobby omgaat.

Genesis

Helemaal mee eens!
genesis

Post by genesis »

Herinner me dat toen ik net met de hondahobby was begonnen dat ik eerst met meer vermogen zoeken was begonnen, maar merkte vervolgens al snel dat dat niet in de hand te houden was zonder een betere wegligging en remmerij.

Heb nog wel een tijdje met b.v. Brembo schijfjes met Ferodo DS2500 rondgereden en 4 veerpootbruggen, was wel een vooruitgang maar nog niet 'je van het'.

Na de ervaring met meerijden in de auto van anderen waar wel je juiste stappen waren ondernomen mbt wegligging en remmerij echt overstag gegaan. Dus alle rubbers vervangen door beter van Energy Suspension, Swaybar stabilisatie stangenset voor-en achter, camber op de achterwielen en Koni adjustables dempers met Apex verlagingsveren en High Spec voor en de trommels op de achterwielen vervangen voor de ITR remmerij.

Vervolgens nog een Energy Suspension insert op middenmotorsteun waardoor de wielen niet meer stuiteren bij snel optrekken, en als laatste wegens het toegenomen vermogen LSD geplaats. De LSD vind ik echt een 'eyeopener' wbt control/ handling en veiligheid als het vermogen boven een bepaald niveau komt.

Nu heeft de auto een niveau qua wegligging en remmerij zoals die hoord te zijn, vorig jaar had ik een collega in de auto die al 15 jaar Porsche's rijdt en die had dit niet verwacht, zijn reply 'verdomd beter als de meeste Porsches die ik heb gereden'! :shock:

Genesis
Dimer

Post by Dimer »

Wegligging en remmerij is ook een must, daar heb je gelijk in.
En dat is wat Honda met de FD2 met 225pk goed voor mekaar heeft. En daarom hebben ze ook niet heel veel meer pk nodig.

Hij heeft Brembo klauwen, LSD en noem het maar op.

Hier zie je de Brembo's duidelijk zitten

Image

Ze hebben een Time Attack gedaan op Suzuka en de FD2 was daar sneller dan de NSX Type-S, Skyline R34, RX7 e.a.

Hier een test van Best Motoring:
http://www.youtube.com/watch?v=rXwapwrHgIU

Ergens op Youtube zwerft ook nog een filmpje waar een gestripte FD2 sneller is op Suzuka dan een Porsche GT.

Honda laat juist met de FD2 zien dat het niet alleen om pk's gaat.

En dan hebben we het nog niet eens over de Mugen RR gehad!

Image
genesis

Post by genesis »

Mooi resultaat! 8) Maar nu even naar de dagelijkse realiteit, de meeste onder ons kunnen de capaciteiten van de door ons geroemde 'precisie instrument' niet benutten, als 3% van de Honda liefhebbers in staat is om 90% van die capaciteiten te benutten is dat veel, want als er echte "schumachers' in de Honda's reden dan waren die absoluut benaderd en hadden een contract op zak gehad nietwaar. :roll:

Dus helaas is de realiteit voor de meesten onder ons dat irl we de oren gewassen krijgen door autoliefhebbers in andere merken die meer vermogen hebben en ondersteund met electronica een hoger rendement halen met hun beperkte capaciteiten. (overigens zullen onze capaciteiten niet veel beter zijn) Dat is precies waar ik mijn vinger op het 'pijnpunt' probeer te leggen, dat we een auto van Honda zouden willen waar we op een relatief eenvoudige manier het potentieel kunnen benutten. :wink:

Ik kan in de verste verte niet inzien dat dit als 'stoken' zou bezien moeten worden, maar gewoon een stukje realiteitszin. (niet iedereen is in staat om zijn Honda te 'bespelen' zoals b.v. Martin Odijk en Gaskleppie.)

Genesis
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Rob....... Dat jij nou moeite hebt om je civic snel over de berg passen te laten knallen zegt nog niets over de andere Honda rijders. Die hebben daar misschien minder moeite mee.

Gelukkig is een TypeR heel toegankelijk met zn wegligging en je hoeft juist geen Schumacher te zijn om hem met een hoog tempo over de pistes te jagen.
genesis

Post by genesis »

Die bergpassen viel wel mee, jij vond het toendertijd hard genoeg gaan :wink: Het is de Schleife waar ik zoveel moeite mee heb, we zullen wel zien hoe het zich ontwikkeld.

Genesis
Dimer

Post by Dimer »

de Schleife is ook 90% lef en stuurmanskunsten die andere 10% is de auto
genesis

Post by genesis »

Dimer wrote:de Schleife is ook 90% lef en stuurmanskunsten die andere 10% is de auto

Dat zou je niet zeggen als je M3's voorbij ziet knallen (die gaan echt hard :shock: )

Genesis
Locked