Originele Honda Afstandbedieningen
Originele Honda Afstandbedieningen
Op mijn ATR hebben ze een alarm gezet van Meta system. Ik vind het allemaal niet geweldig werken; de afstandbediening moet vrij dichtbij de auto komen, wil hij werken en verder vind ik ze er ook erg goedkoop uitzien.
Helaas heb ik geen originele Honda afstandbedieningen meer erbij. Mijn vraag is nu of ik deze gewoon bij de dealer kan bestellen en nadat ze ingelezen zijn deze gewoon weer werken?
Ik heb geen idee hoe zoiets werkt, er moet een ontvanger in de auto zitten, maar deze kunnen ze ook eruit hebben gehaald bij het plaatsen van het alarm? Waar moet ik dat ding zoeken?
De startblokkering via de sleutel werkt gewoon, want het lampje gaat gewoon aan en uit.
Zit er standaard trouwens een klasse 2 alarm in een Accord?
Iemand meer info en/ of tips?
Helaas heb ik geen originele Honda afstandbedieningen meer erbij. Mijn vraag is nu of ik deze gewoon bij de dealer kan bestellen en nadat ze ingelezen zijn deze gewoon weer werken?
Ik heb geen idee hoe zoiets werkt, er moet een ontvanger in de auto zitten, maar deze kunnen ze ook eruit hebben gehaald bij het plaatsen van het alarm? Waar moet ik dat ding zoeken?
De startblokkering via de sleutel werkt gewoon, want het lampje gaat gewoon aan en uit.
Zit er standaard trouwens een klasse 2 alarm in een Accord?
Iemand meer info en/ of tips?
Je kan zo'n nieuwe afstandbediening bij de dealer kopen ja. Die van mij is net stuk, maar bij de dealer zeiden ze wel dat dit rond de 150 euro zal kosten met instellen erbij. Dit vind ik wat veel, dus ik ben op zoek naar een goedkopere. Op ebay in UK kan je er wel vinden. Ik heb ook al een handleiding gevonden om het zelf in te stellen.
Alle ATR's hebben standaard een alarm dacht ik (welk weet ik niet), bij de gewone accords was dit een optie.
Alle ATR's hebben standaard een alarm dacht ik (welk weet ik niet), bij de gewone accords was dit een optie.
Re: Originele Honda Afstandbedieningen
[quote="Hakkinen"]Op mijn ATR hebben ze een alarm gezet van Meta system. Ik vind het allemaal niet geweldig werken]
Persoonlijk vind ik Meta gewoon troep.
Reden dat je dicht bij de auto moet komen is omdat het waarschijnlijk een gecertificeerd systeem is die aan bepaalde voorwaardes moet voldoen en dit is er een van.
Ook vaak gestoorde/niet goed werkende voorbij zien komen.
Reden dat je dicht bij de auto moet komen is omdat het waarschijnlijk een gecertificeerd systeem is die aan bepaalde voorwaardes moet voldoen en dit is er een van.
C1nder wrote:Je kan zo'n nieuwe afstandbediening bij de dealer kopen ja. Die van mij is net stuk, maar bij de dealer zeiden ze wel dat dit rond de 150 euro zal kosten met instellen erbij. Dit vind ik wat veel, dus ik ben op zoek naar een goedkopere. Op ebay in UK kan je er wel vinden. Ik heb ook al een handleiding gevonden om het zelf in te stellen.
150 is normaal voor de afstandbediening
Had ook 100 ex betaald voor de afstandbediening van de VTI
Was hem daarna weer kwijt :evil: :evil:
Standaard alarm van de ATR is gewoon de toeter die afgaat :-?
Ik heb destijds twee nieuwe meta kastjes gekocht bij de leverancier. Kan vanavond wel even voor je kijken.
Overigens nooit problemen gehad met Meta, werkte altijd perfect. En dat je altijd redelijk dichtbij moet staan is niets mis mee. Wat heb je er nu aan dat dat ding het vanaf 100 meter doet? Instappen gaat toch nog niet...
Overigens nooit problemen gehad met Meta, werkte altijd perfect. En dat je altijd redelijk dichtbij moet staan is niets mis mee. Wat heb je er nu aan dat dat ding het vanaf 100 meter doet? Instappen gaat toch nog niet...

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Vind het gewoon een raar argument.. wat moet je nou met een remote die van ver werkt?
Hoe dan ook, een remote heeft mij 74 euro gekost (incl BTW). Leverbaar via http://www.autovision.nl. Dat bedrijf werd toen aangeraden door Meta zelf (Italiaans bedrijf).
Hoe dan ook, een remote heeft mij 74 euro gekost (incl BTW). Leverbaar via http://www.autovision.nl. Dat bedrijf werd toen aangeraden door Meta zelf (Italiaans bedrijf).
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Re: Originele Honda Afstandbedieningen
slydawg wrote:Hakkinen wrote:Op mijn ATR hebben ze een alarm gezet van Meta system. Ik vind het allemaal niet geweldig werken]
Dit kan ik even niet laten voorbij gaan hier in Griekenland ...
Heb 10 jaar lang Meta alarm systemen geplaatst in alle modellen en soorten , de reden dat je dichtbij moet komen kan veroorzaakt worden door enerzijds bijna lege batterijen en / of de alarm centrale waar ook de ontvanger van de afst. bed. zich in bevindt niet optimaal geplaatst is d.w.z dicht bij of achter een metalen rand of dergelijke in de wagen , de afstandbedieningen van Meta werken tot op circa 30m wat in mijn ogen meer dan genoeg is , welk nut heeft het zoals Sander inderdaad zegt dat het werkt op 100m , dit is enkel meer gevaar om de wagen terug per ongeluk te openen wanneer je er van weg loopt ... ook al zijn er systemen die dit verhinderen nl door de deuren terug te vergrendelen wanneer er niet binnen de 60sec een deur word geopend !
Het kan inderdaad zijn dat ze het originele afst. bed. systeem van de wagen hebben uitgeschakeld om de mogelijkheid te geven het te bedienen met het Meta systeem om nl geen interverenties te verkrijgen , maar over dat ben ik bij de ATR niet meer 100procent zeker , is te lang geleden !
Doch als je van het Meta systeem af wil raad ik aan om het te laten overbruggen bij een erkende dealer daar het dan ook geen verdere problemen kan veroorzaken in de toekomst !
Voila 't is van mijn lever :lol:
Hakkinen wrote:100 meter vind ik ook overdreven, maar nu moet ik hem zowat tegen het raam houden om de deur open te laten gaan.
De ontvanger zit linksboven op het dashboard voor het raam naast de A-stijl.
Batterijen kan ik eens vervangen, kijken of dat helpt.
Dan kan je net zo goed met een sleutel open doen als je dat ding tegen
het raam moet houden en soms ook nog eens twee keer drukken voor dat
hij wat gaat doen. :lol:
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Dat ding van mn VW bus werkt wel tot op 100 mtr. Fijn als je even bukt met je sleutels in je zak. Staat je bus weer een halve dag open ipv dicht......
Kijk.. Daarom is bij een alarm de verplichting dat hij weer op slot springt indien niet binnen 1 minuut (of anderhalf?) het portier wordt geopend..
@ AllGo : is niet bij elk systeem verkrijgbaar ...
@ Hakkinen : batterijen zeker eens nakijken , zenders eventueel terug laten inlezen kan helpen , hangt af van het type systeem je hebt , het kan ook zijn dat de zenders aan het verslijten zijn en daardoor niet optimaal hun rollingcode doorzenden en wat ik persoonlijk zeker ook eens zou proberen is de centrale beetje verplaatsen , metalen dicht in de buurt durven de capaciteit tot ontvangen verminderen en het is nl ook zo dat de bedrading ook wel eens dienst doet als antenne (hangt ook weer af v/h systeem) ... suc6
En anders alles eruit ...
@ Hakkinen : batterijen zeker eens nakijken , zenders eventueel terug laten inlezen kan helpen , hangt af van het type systeem je hebt , het kan ook zijn dat de zenders aan het verslijten zijn en daardoor niet optimaal hun rollingcode doorzenden en wat ik persoonlijk zeker ook eens zou proberen is de centrale beetje verplaatsen , metalen dicht in de buurt durven de capaciteit tot ontvangen verminderen en het is nl ook zo dat de bedrading ook wel eens dienst doet als antenne (hangt ook weer af v/h systeem) ... suc6
En anders alles eruit ...
@ Hakkinen ... Nog kleine tip !
Het kan zijn dat als je de batterijen vervangt het systeem uw afst. bed. niet meer herkent , daarom vervang ze 1 per 1 en moest de afst. bed. niet werken na het vervangen kan het helpen 16x op de afst. bed. te drukken , het systeem reset zichzelf hierdoor en doe ze 1 per 1 ... je weet maar nooit
Het kan zijn dat als je de batterijen vervangt het systeem uw afst. bed. niet meer herkent , daarom vervang ze 1 per 1 en moest de afst. bed. niet werken na het vervangen kan het helpen 16x op de afst. bed. te drukken , het systeem reset zichzelf hierdoor en doe ze 1 per 1 ... je weet maar nooit