Hoe lang gaan jullie (voorbanden) mee?
Hoe lang gaan jullie (voorbanden) mee?
Los van de discussie welke band het beste is, hoe lang gaat een set (voor) bij jullie gemiddeld mee. Mijn ervaring is dat achterbanden ongeveer 2× zo lang mee gaan als de voorbanden, dus daar heb ik geen aparte poll voor gemaakt.
Deus Ex Machina!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Is de slijtage aan de linkerkant het gevolg van de structuur van het circuit (dus veel rechterbochten).
Of heeft dit te maken met het feit dat er daar een extra 60-100 (laten we het vriendelijk houden) kilo word mee gesleurd?
In geval van het laatste is het dan heel debiel om te zeggen dat je de spring rate zou kunnen verhogen aan die kant?
Of heeft dit te maken met het feit dat er daar een extra 60-100 (laten we het vriendelijk houden) kilo word mee gesleurd?
In geval van het laatste is het dan heel debiel om te zeggen dat je de spring rate zou kunnen verhogen aan die kant?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
ITR897 wrote:Ik wou 20k tot 25k intikken maar die vind ik niet. :dunno:
Oops, is typfoutje... er staat 30k-25k hoe pas ik een poll aan?
Gaskleppie wrote:Bij mij gaan de linkerbanden minder lang mee dan de rechter. Is dat ook goed?
Scheelt ongeveer 2 race dagen.
Daar had ik niet echt rekening mee gehouden :lol: Maar ik bedoel de vervangingsratio bij een "normaal" weggebruik
Deus Ex Machina!
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Dat de linkerbanden meer slijten op het circuit is gewoon vanweg het feit dat we in Europa doorgaans met de klok mee rondjes tuffen. Okee, Imola buiten beschouwing gelaten.
Ik doe ongeveer 20k met 2 voorbanden, wissel ze niet van voor naar achter. Maak geen burn-outs oid, hou de bandenspanning redelijk goed in de gaten (elke week checken), ik hoek gewoon af en toe lekker. En mja, met 3,5 graad negatief camber voor, slijt de binnenkant gewoon extreem. Ik ga ze vanaf nu wel van voor naar achter wisselen btw. Camber correctie kit komt er ook nog op. Achterbanden slijten zo goed als niet, kan ik gewoon 60k-80k mee doen...en dan zit er nog 4mm profiel op.
Ik doe ongeveer 20k met 2 voorbanden, wissel ze niet van voor naar achter. Maak geen burn-outs oid, hou de bandenspanning redelijk goed in de gaten (elke week checken), ik hoek gewoon af en toe lekker. En mja, met 3,5 graad negatief camber voor, slijt de binnenkant gewoon extreem. Ik ga ze vanaf nu wel van voor naar achter wisselen btw. Camber correctie kit komt er ook nog op. Achterbanden slijten zo goed als niet, kan ik gewoon 60k-80k mee doen...en dan zit er nog 4mm profiel op.

geen idee!
normaal gesproken kon ik met voorbanden tussen de 20 en 30k rijden. Afhankelijk van wat ik doe, meer gummen is harder slijten.
Echter heb ik de laatste 3 sets verkocht voor ze vervangen moesten worden, dus kan ik weinig nuttigs zeggen over zachte(re) banden.
Wel heb ik het idee dat mijn voorbanden op de iTR nu aardig beginnen te slijten, ondanks dat er voldoende profiel aanwezig is: het begint veel sneller te glijden. Aan de andere kant, de wegen zijn niet bepaald goed op dit moment.
Ik verwacht met deze voorbanden tussen de 10 en 15k te halen zoals het er nu uit ziet (liggen er namelijk een 10k op nu)
normaal gesproken kon ik met voorbanden tussen de 20 en 30k rijden. Afhankelijk van wat ik doe, meer gummen is harder slijten.
Echter heb ik de laatste 3 sets verkocht voor ze vervangen moesten worden, dus kan ik weinig nuttigs zeggen over zachte(re) banden.
Wel heb ik het idee dat mijn voorbanden op de iTR nu aardig beginnen te slijten, ondanks dat er voldoende profiel aanwezig is: het begint veel sneller te glijden. Aan de andere kant, de wegen zijn niet bepaald goed op dit moment.
Ik verwacht met deze voorbanden tussen de 10 en 15k te halen zoals het er nu uit ziet (liggen er namelijk een 10k op nu)