Dominique Hakkinen | New Car | Update post 1
Zo, hier is een hoop verdwenen :shock:
Update!
Nou hij is er dan de Accord Type R, Limited Edition nr. 46 van 50. Hij overtreft alle verwachtingen; ik vind het wel degelijk een betere bochtenridder en rijmachine dan een EK4 of een MB6. Ik heb ze allemaal gehad, dus ik weet waar ik over praat. Alles voelt gewoon zo lekker aan, het zitten in de Recaro's, het Momo-stuur, het korte pookje. Heerlijk! En dan de wegligging, als je stuurt dan gaat hij ook meteen, heb ik wel eens anders meegemaakt.
Dan de VTEC die erin slaat, ouderwets hard; I love it!
Momenteel ben ik druk bezig om alle stickers van de auto te verwijderen, want de vorige eigenaar had volgens mij een hobby eraan om van alles waar hij stickers van kon krijgen er een op de auto te plakken.
De ramen zijn geblindeerd, ik vind het wel wat hebben, dus zolang ik niet wordt aangehouden, laat ik het zitten. De Accord is helemaal standaard op de al genoemde blindering na en een Injen Cold Air-intake.
Het eerste wat ik ga vervangen zijn de banden. Een of ander cheap-ass kwik-fit merk zit eronder en er is 0,0 grip. Tijd voor Bridgestones dus, zoals Honda het heeft bedoeld. Vervolgens nog andere remschijven (eens kijken wat er is) met Ferodo DS2500 remblokken voor een nog betere vertraging op die 300 mm pizza's. Dan nog een net setje velgen vinden die niet gepolijst zijn en klaar is kees. Wellicht deze set laten opknappen, eventjes kijken.
Ik heb hier 2 foto's, gemaakt door de vorige eigenaar, zal zelf snel nieuwe maken als hij helemaal gepoetst is. De raamband is in elk geval al eraf.

Update!
Nou hij is er dan de Accord Type R, Limited Edition nr. 46 van 50. Hij overtreft alle verwachtingen; ik vind het wel degelijk een betere bochtenridder en rijmachine dan een EK4 of een MB6. Ik heb ze allemaal gehad, dus ik weet waar ik over praat. Alles voelt gewoon zo lekker aan, het zitten in de Recaro's, het Momo-stuur, het korte pookje. Heerlijk! En dan de wegligging, als je stuurt dan gaat hij ook meteen, heb ik wel eens anders meegemaakt.
Dan de VTEC die erin slaat, ouderwets hard; I love it!
Momenteel ben ik druk bezig om alle stickers van de auto te verwijderen, want de vorige eigenaar had volgens mij een hobby eraan om van alles waar hij stickers van kon krijgen er een op de auto te plakken.
De ramen zijn geblindeerd, ik vind het wel wat hebben, dus zolang ik niet wordt aangehouden, laat ik het zitten. De Accord is helemaal standaard op de al genoemde blindering na en een Injen Cold Air-intake.
Het eerste wat ik ga vervangen zijn de banden. Een of ander cheap-ass kwik-fit merk zit eronder en er is 0,0 grip. Tijd voor Bridgestones dus, zoals Honda het heeft bedoeld. Vervolgens nog andere remschijven (eens kijken wat er is) met Ferodo DS2500 remblokken voor een nog betere vertraging op die 300 mm pizza's. Dan nog een net setje velgen vinden die niet gepolijst zijn en klaar is kees. Wellicht deze set laten opknappen, eventjes kijken.
Ik heb hier 2 foto's, gemaakt door de vorige eigenaar, zal zelf snel nieuwe maken als hij helemaal gepoetst is. De raamband is in elk geval al eraf.


Vandaag het EGR-circuit schoongemaakt, want het motorlampje brandde. Het hele kanaal zat vol met roet! Verschillende kanaaltjes zaten helemaal dicht. De dealer zou het volgens de vorige eigenaar schoon hebben gemaakt, maar volgens mij hebben ze zich beperkt tot aan de module en zelfs die was niet helemaal schoon. Na een kleine 3 uur werk is alles weer schoon en zijn de kanaaltjes weer vrij. Ik hoop dat het lampje uit blijft.
Hij is iedere dag te bewonderen bij de Makado
Ik moet eerst nog heel heel goed gaan poetsen. Zit aanslag van een of andere boom op de lak en dat moet eraf en van binnen is het momenteel nog steeds een beestenboel
Wel allemaal dingen die met wat handenarbeid weer perfect te maken zijn.
Hoop dat mijn inspanningen gisteren het EGR-probleem hebben opgelost. Als er nu nog ergens vervuiling zit, vreet ik een handschoen. :razz:

Ik moet eerst nog heel heel goed gaan poetsen. Zit aanslag van een of andere boom op de lak en dat moet eraf en van binnen is het momenteel nog steeds een beestenboel

Wel allemaal dingen die met wat handenarbeid weer perfect te maken zijn.
Hoop dat mijn inspanningen gisteren het EGR-probleem hebben opgelost. Als er nu nog ergens vervuiling zit, vreet ik een handschoen. :razz:
-
- Posts: 420
- Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm