Superchargen... wel of niet doen??
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Dank je,
Is het niet simpeler om een andere motor van Honda erin te hangenNSX?maar die zullen wel erg duur of zeer moeilijk te scoren zijn.(of is dit tegen je principe?)
of de motor wat meer inhoud te geven maar ik weet niet of er nog vlees over is van het onderblok(ik heb altijd met Alfa Romeo gewerkt die altijd nogal lomp en zwaar gebouwd zijn.
Beproefd is altijd het slag volume te vergroten(meer koppel)van firma Cosworth weet ik dat ze mooi spul verkopen (mischien Wiseco ook wel)
Maar
Is het niet simpeler om een andere motor van Honda erin te hangenNSX?maar die zullen wel erg duur of zeer moeilijk te scoren zijn.(of is dit tegen je principe?)
of de motor wat meer inhoud te geven maar ik weet niet of er nog vlees over is van het onderblok(ik heb altijd met Alfa Romeo gewerkt die altijd nogal lomp en zwaar gebouwd zijn.
Beproefd is altijd het slag volume te vergroten(meer koppel)van firma Cosworth weet ik dat ze mooi spul verkopen (mischien Wiseco ook wel)
Maar
skort wrote:Dank je,
Is het niet simpeler om een andere motor van Honda erin te hangenNSX?maar die zullen wel erg duur of zeer moeilijk te scoren zijn.(of is dit tegen je principe?)
of de motor wat meer inhoud te geven maar ik weet niet of er nog vlees over is van het onderblok(ik heb altijd met Alfa Romeo gewerkt die altijd nogal lomp en zwaar gebouwd zijn.
Beproefd is altijd het slag volume te vergroten(meer koppel)van firma Cosworth weet ik dat ze mooi spul verkopen (mischien Wiseco ook wel)
Maar
:dunno:
skort wrote:Dank je,
Is het niet simpeler om een andere motor van Honda erin te hangenNSX?maar die zullen wel erg duur of zeer moeilijk te scoren zijn.(of is dit tegen je principe?)
of de motor wat meer inhoud te geven maar ik weet niet of er nog vlees over is van het onderblok(ik heb altijd met Alfa Romeo gewerkt die altijd nogal lomp en zwaar gebouwd zijn.
Beproefd is altijd het slag volume te vergroten(meer koppel)van firma Cosworth weet ik dat ze mooi spul verkopen (mischien Wiseco ook wel)
Maar
een honda is duidelijk geen ford of alfa motor hoor.....
en waarom zou je een zware v6 er in hangen waarvoor je fokking veel moet aanpassen, als je een 2 liter hebt die verdomd veel potentie heeft?
die dingen rijden op stock onderblok op 500+ pks in de US, dus een 'simpele' charger (wat dan ook) op niet teveel PSi zal ie ook wel aankunnen...
Maar goed, skort is geen Honda gewend blijkt wel... ik denk dat ie nog aangenaam verrast gaat zijn als ie leert wat er allemaal mogelijk is met deze dingetjes
die dingen rijden op stock onderblok op 500+ pks in de US, dus een 'simpele' charger (wat dan ook) op niet teveel PSi zal ie ook wel aankunnen...
Maar goed, skort is geen Honda gewend blijkt wel... ik denk dat ie nog aangenaam verrast gaat zijn als ie leert wat er allemaal mogelijk is met deze dingetjes

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Die is idd nog geen Honda gewend......
Ik zal je een leuk voorbeeld geven van iemand in de states die leuke resultaten heeft gehaald met een gelijkwaardig bewerkt blok.
In gewoon nederlands:
Hij heeft dus een B18 (1800cc Vtec) motortje, standaard onderblok, drifstangen en zuigers vervangen voor sterker spul en knallen met dat ding. Dikke turbo erop en normale benzine erin.
Resultaat is bij 1.2bar turbodruk 380pk aan de wielen.
Niet genoeg natuurlijk dus gooide hij er nog even een 75pk NOS shot overheen. Resultaat: 522pk op de wielen.
Niet slecht voor een standaard onderblok met zuigers en drijfstangen.
We hebben ook nog een ander voorbeeld van iemand die een volledig standaard 1800cc onderblok heeft geboost op 1,6bar. resultaat 522pk op de wielen........
Nee, gaat niet kapot. Grappig he, dat Honda spul...
Ik zal je een leuk voorbeeld geven van iemand in de states die leuke resultaten heeft gehaald met een gelijkwaardig bewerkt blok.
I dyno'd a buddys gsr coupe today, ,Je pistons,eagle rods, stock sleeves, 550's, drag style kit, some t3/t4 car, made 380hp 305 tq on 18lbs on pump(no smoothing added), we decied to stop there on 93.
So we threw a 75 shot(wet) and throw in some race gas on top of his 93, car made 522hp 420ish tq. so picked up 140hp 105 tq from a 75 shot. The plugs were clean as whistle. I think like with Mr. Davis' last posted dyno, the turbine side got maxed out where you see the dip at 7k rpms. I don't don't know which wheel it is though(i'm assuming it was a stage 3 wheel ,it had a .48 housing, which is why tq seemed to be falling off, i played with the timing a bunch, the tq just wouldn't hold flat) I do know that i'm really starting to like this spray and boost stuff. I've been trying to figure how/way some boosted cars are making such big numbers on spray and some are making what the shot is, I'm sure some of its due to lower intake temps, but i have a lot of whys that i want to get figured out. Any one else have any ideas?? Sorry for the shitty scans and the lower rpms getting cut off, i need to save them from the dyno.
In gewoon nederlands:
Hij heeft dus een B18 (1800cc Vtec) motortje, standaard onderblok, drifstangen en zuigers vervangen voor sterker spul en knallen met dat ding. Dikke turbo erop en normale benzine erin.
Resultaat is bij 1.2bar turbodruk 380pk aan de wielen.
Niet genoeg natuurlijk dus gooide hij er nog even een 75pk NOS shot overheen. Resultaat: 522pk op de wielen.
Niet slecht voor een standaard onderblok met zuigers en drijfstangen.
We hebben ook nog een ander voorbeeld van iemand die een volledig standaard 1800cc onderblok heeft geboost op 1,6bar. resultaat 522pk op de wielen........
Nee, gaat niet kapot. Grappig he, dat Honda spul...

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
deze is ook leuk:
Video (right click & save as): http://www.phearable.net/videos/willhdyno.wmv
We ran out of fuel supply (partially due to a factory fpr/return line and 6 an feed along with a single walbro 255lph).
The race gas being used was unkown, some local 110 brew. I really didn't like the quality of the fuel.
After the new year he should be back with a better fuel system & c16.
I also have a feeling we had some minor boost leaks that need to be taken care of. (coupler at the turbo blew off a few times due to piping/coupler sizing issues)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Nou we toch bezig zijn:
SPFWD Integra
Wayne's / Randy's
Turbo
Full Race Pro AM kit.
42R Turbo Top mount Divided ex.
Block
84mm GSR Block O-Ring Inline Pro Sleaved / Build
9.8:1 Pistons
Eagle Rods
Head
GSR Custom Ported Head
Type R Cams (Int. adv2deg Ex Ret.2deg)
Springs, Retainers Ti.
Full Race Intake Manifold
1600cc RC injectors, FJO Driver Box
Aeromotive A1000 Fuel Pump
Fuel Sump.
MSD HVC 2 Coil
NGK R5671a-8 Plugs (.10 Gap)
VP NO2 Fuel
AEM 5 bar Map
eCtune controlling Boost with AEM Solinoid
GSR Trans Stock Ratio. with Heat treated Gears and pinion. Quife Diff.
Custom Engine wiring. all Heavy gauge wiring to Fuel and ignition.
We are at 27psi. I will be adding more boost soon. we have an O-ring block so I'll see how much it can take. As long as the trans holds up.
Last track run was 10.70sec 1.77 60' 133mph in the 1/4mile. This was on the previous tune 17psi 500hp. We will run the car at MIR this sunday I'll post up the new times.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaat ook lekker door:
Decent setup in a slightly dinged up 93 hatch, nice little sleeper. We kept having nightmare problems with the pickup so I ended up tuning the car vs mph; no torque readings for some of these but I can go back and calculate it if anybody is curious.
11 psi wastegate vs 26 psi high boost:
Fooling around I was able to re-verify peak output of a .60 trim with stage 5 exhaust wheel + .63 housing is ~475 (on this dyno). Powerband is a little peakier than on Goforth's car, not what I was expecting off GSR cams. Car also made peak power a 3-4 psi lower, I'm thinking it's in the manifold design. Boost was 27 psi this run:
There were a few teething problems with the 100 shot... the bottle pressure was down so the AFRs just went to a 10.4 flat while the car misfired. There was some gain in power despite this... also got a 491 with a fresh bottle and the same problem due to fuel jet being too large, dunno what I did with that sheet:
http://redpepperracing.com/gallery/d/197238-1/nitrous+lol.bmp
This run is interesting, as peak power is at 7500 rpms before the turbine starts to choke off flow and skews the tune; the huge change in pressure across the turbine strangles the engine and there was simply too much fuel coming from the injector for the amount of flow through the engine at that point. I'd say the safe limit of flow across a stage 5 .63 housing exhaust side is in the 575-600 whp range. I might be able to finesse 650-ish out of this setup using eCtune to yank fuel up top while spraying, but we ran out of time and there is no way this car is ever going to hook up at those power levels.
http://redpepperracing.com/gallery/d/197240-1/nitrous+slightly+less+problem.bmp
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Deze is ook leuk voor als je snel thuis moet zijn;
The goal for today was to break 500 whp, and due to substandard non-ply silicone couplers continuously slipping off we decided to pack it in until replacements could be sourced.
Anyhoo...
Stock geometry sleeved LS/VTEC
Forgings of some sort
Expensive IM and topmount
GT35-AAARRRR!!11
Precision 880cc injectors
Brian Crower cams
Portflow head
a bunch of other junk
I like this dyno sheet, the boost controller hadn't been connected yet and as such boost was flat as a strap and it really shows off how flat the torque not-curve is. 11.x psi, 26 degrees of timing, 345 whp:
As soon as the boost controller went on we spent a lot of time fiddling charge pipe. Useless. Anyway, looking at the torque somewhat-curve you can see where boost spiked to 18.x at 6000 rpms, dropped off to 15.x in the 6500 range, then picked back up 7000+ with 16.x psi for the peak number of 418 whp.
The best part was the street tune, straddling the switch box and the temporarily mounted oil cooler, seated atop my impromptu raceseat.
I might get to finish the car tomorrow, we'll see.
The new couplers are supposed to arrive monday, but we decided to give it a try today anyway. All the charge pipe was wired together and the couplers were wrapped in gorilla tape to give the t-bolt clamps something to bite into.
Waivering between 22-23 psi netted:
I would have gone higher, but the very next pull one of the couplers burst. Oh, well.
I'm having trouble extracting more power from this car. The best the boost controller will do for me is 31 psi tapering to 27 psi:
Notice the slight dip in the powerband due to a misfire?
I'm having occaisional hiccoughs - idle, cruise, under pulls, etc - where the wideband flashes rich or lean for a second. I've tried earlier ROMs, gone from .40 to .37, etc, and no change. Long story short I think I fed the MSD HVC coil too much dwell and she's a crispy critter. Good stuff.
I'm off to smash dinner, and will probably pull a late night between coil swap, MBC swap, and stuffing the silly DSS passenger axle back in the trans every fifth pull. 600 whp or bust, right?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Begin je het een beetje te snappen?
84mm Gsr with ported B16 head, Gsr cams, 68mm turbo, 1000cc injectors, Rev Hard turbo manifold, Type R intake manifold, A1000 fuel pump, Pauter Rods, Endyn Pistons. 26lbs, the profec B wouldn't make anymore boost, it was cranked all the way even with 2 springs in the tial wg.. Tuned with Sunoco Maximal and of course ectune.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Hoeveel wil je er nog zien?
This a repeat customer, made a measley 286whp on Mustang Dyno a few months back on eCtune but went out the next week and ran an 11.2 @ 125 with 22" slicks on that tune so he wanted to go bigger.
He picked up a killer deal on a block and put this together.
The setup:
Darton Sleeved LSV, 84mm, CP 9:1 and Crower Rods
Stock GSR Head (no porting)
Full Ferrea Valvetrain
CTR Cams (no cam gear adjustments)
Precision 1600cc Injectors, resistor box (no drivers, ugh)
AEM 3.5 Bar Map
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Frank, jij hebt volgens mij een map met allemaal van die kick-ass dynoplots of niet?
Echt niet normaal man, wat een spul! :shock:
Edit: Net ff dat filmpje van die Teg bekeken; valt me op dat de "bestuurder" nadat hij de koppeling ingetrapt heeft nog een aantal keer met het gas speelt. Dit heb ik wel vaker op verschillende andere dyno-filmpjes gezien. Wat is de reden daarvoor? Gewoon leuk, of zit daar nog een technische gedachte achter?
Echt niet normaal man, wat een spul! :shock:

Edit: Net ff dat filmpje van die Teg bekeken; valt me op dat de "bestuurder" nadat hij de koppeling ingetrapt heeft nog een aantal keer met het gas speelt. Dit heb ik wel vaker op verschillende andere dyno-filmpjes gezien. Wat is de reden daarvoor? Gewoon leuk, of zit daar nog een technische gedachte achter?
Gaskleppie wrote:deze is ook leuk:
Video (right click & save as): http://www.phearable.net/videos/willhdyno.wmv
Geweldig filmpje. Op het einde als hij opschakelt, van 1 naar 2, slippen de banden een beetje door op de rollen waardoor hij een beetje naar voor doorschuift. Link maar knap.