Lambda waarde te hoog
Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.
Wat ik me nog wel afvraag is HOE het filter is schoongemaakt. Probeer anders eens het originele filter. Als lambda zelf en kat in orde zijn dan moet het ergens anders aan liggen want je moet toch wel onder de 1.0 kunnen komen lijkt me.
Wat ik me nog wel afvraag is HOE het filter is schoongemaakt. Probeer anders eens het originele filter. Als lambda zelf en kat in orde zijn dan moet het ergens anders aan liggen want je moet toch wel onder de 1.0 kunnen komen lijkt me.
ITR897 wrote:Sinan wrote:DC2TYPER wrote:roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.
Misverstand, ik merk het niet !
Zitten er ook een 40.000km in.
w0w hoe kan dat nou, gauw verwisselen
Gaan toch 100.000km mee. Niet?
Hangt van het soort bougies af.....
roblom wrote:ITR897 wrote:Sinan wrote:DC2TYPER wrote:roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.
Hangt van het soort bougies af.....
Ken het type niet maar die wat er origineel inzitten, NGK's geloof ik, gingen er toch 100.000 mee zeiden ze bij de dealer.
ITR897 wrote:Sinan wrote:DC2TYPER wrote:roblom wrote:Als je bougies zo slecht zijn dat je het merkt dan ben je veel te laat met vervangen.
Dat werd me ook verteld toen er nieuwe bougie's in gingen...
- Gaskleppie
Vandaag dus opnieuw geweest, serieus door zitten knallen onderweg want toen ik binnen stopte stonk het er naar rubber Beschaamd/Embarassed .
eerste waarde was 2.0, dan een halve minuut op 3000RPM gehouden toen zakte hij tot 1.2 en bleef hij schommelen rond 1.3 Verdrietig/Sad
Morgen naar de honda dealer eens zien wat ze daar zeggen
Wacht even!
Jij hebt het over het lambda getal? Die moet idd op 1 staan om aan te geven dat je lambda regeling werkt.
Ik heb dit ook gehad. Me helemaal krom gezocht tot we ook gingen zoeken naar een lek in de uitlaat.
Na goed zoeken bleek hij wat te lekken op de achterste flens. Even een lik kit eroverheen en de lambda viel gelijk naar 1!
Klinkt onwaarschijnlijk, maar het lijkt idd op een lekke uitlaat.
Gaskleppie wrote:Wacht even!
Jij hebt het over het lambda getal? Die moet idd op 1 staan om aan te geven dat je lambda regeling werkt.
Ik heb dit ook gehad. Me helemaal krom gezocht tot we ook gingen zoeken naar een lek in de uitlaat.
Na goed zoeken bleek hij wat te lekken op de achterste flens. Even een lik kit eroverheen en de lambda viel gelijk naar 1!
Wat voor kit kun je daar best over doen ? Mijn originele uitlaat lekt ook wat aan de flens (zit er toch maar 1 maal onder per jaar) en in de garage verzekerde ze me dat dit er niets mee te maken had

Dan ga ik die zo gauw mogelijk inkitten..
DC2TYPER wrote:Gaskleppie wrote:Wacht even!
Wat voor kit kun je daar best over doen ? Mijn originele uitlaat lekt ook wat aan de flens (zit er toch maar 1 maal onder per jaar) en in de garage verzekerde ze me dat dit er niets mee te maken had![]()
Uitlaatpasta of gungum (gungum meer voor gaatjes, pasta voor vlakdichting).
AllGo wrote:DC2TYPER wrote:Gaskleppie wrote:Wacht even!
Wat voor kit kun je daar best over doen ? Mijn originele uitlaat lekt ook wat aan de flens (zit er toch maar 1 maal onder per jaar) en in de garage verzekerde ze me dat dit er niets mee te maken had![]()
Uitlaatpasta of gungum (gungum meer voor gaatjes, pasta voor vlakdichting).
Eens gaan horen bij brezan, het moet natuurlijk ook makkelijk verwijderbaar zijn, de flens dicht gewoon niet meer zo goed af (door roest etc

- Gaskleppie