slydawg wrote:Traction control is voor poenies, throttle control moet je toepassen.
:thumbs: :clap: thats the spirit!
unicorn wrote:Winterbanden? nergens goed voor 8)
1. Beetje nat/glad wegdek.
2. VSA uit.
3. Gas geven. (net zonder wielspin)
4. Ietsje insturen.
5. Handrem aantrekken.
6. Gas bij geven.
7. Handrem loslaten en rustig uitsturen.
:twisted:
slydawg wrote:Traction control is voor poenies, throttle control moet je toepassen.
mr. X wrote:unicorn wrote:Winterbanden? nergens goed voor 8)
2. VSA uit.
4. Ietsje insturen.
5. Handrem aantrekken.
6. Gas bij geven.
*edit
4. GROF insturen
Daarna laat ik hem gelijk los zodat hij glijd door moment en niet door het stilstaan van de banden.
5. terug pakken met gas geven.
:wink:
g-unit wrote:slydawg wrote:Traction control is voor poenies, throttle control moet je toepassen.
niet als je m d.m.v een schakelaar de TC aan en uit kan schakelen.
het heeft alleen maar voordeel bij dit weer! :lol:
je voelt pas je poeni als je uit een bocht kom met een beetje gas er op en door aqua planning of tekort aan tractie met je gewaardeerde CTR in de vangrails beland. :cry:
unicorn wrote:Winterbanden? nergens goed voor 8)
2. VSA uit.
4. Ietsje insturen.
5. Handrem aantrekken.
6. Gas bij geven.
g-unit wrote:Even voor de duidelijkheid als de lampje van de (TC,VSA,DSCof DTS,etc)in je dashboard brand staat de Traction control uit, als die lamp uit is staat de tractioncontrol aan.
veel mensen denken juist andersom maar dat is niet het geval.
mr. X wrote:Op de Z4 heet het DSC of DTC ofzo..
Het is alleen fijn voor de tijden dat je er niet met je kop bij wil/kan zitten. Probleem daarmee is dat je er op gaat vertrouwen, en veel van die zaken pikjes er zo ook naar gaan rijden.
Zoals ik al vaker zei, mensen leren tegenwoordig niet meer rijden.
Daarom staat hij bij mij ook 90-95% van de tijd af. Nergens voor nodig dat hij aanstaat.
g-unit wrote:Even voor de duidelijkheid als de lampje van de (TC,VSA,DSCof DTS,etc)in je dashboard brand staat de Traction control uit, als die lamp uit is staat de tractioncontrol aan.
veel mensen denken juist andersom maar dat is niet het geval.
Dit systeem werkt al jaren hetzelde zoals o.a bij de astra gsi v.a 1991 zit het ook TC en daar noemen ze het ETC .
Ook het zelfde als de lampje brand staat hij uit en als je op de schakelaar drukt gaat lampje uit en is hij in werking.
Jo& wrote:"mr. X":3b8yd1d8 wrote:Op de Z4 heet het DSC of DTC ofzo..
Het is alleen fijn voor de tijden dat je er niet met je kop bij wil/kan zitten. Probleem daarmee is dat je er op gaat vertrouwen, en veel van die zaken pikjes er zo ook naar gaan rijden.
Zoals ik al vaker zei, mensen leren tegenwoordig niet meer rijden.
Daarom staat hij bij mij ook 90-95% van de tijd af. Nergens voor nodig dat hij aanstaat.
g-unit wrote:Er zitten op de standaard velgen de Bridgestone Potenza RE040 205/45 R17/
en op de tsw velgen voor de zomer Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 225/35 R18
Jochem wrote:Je kunt wel zeggen van zo of juist zo,... Maar het belangrijkste wat er bij komt kijken is gevoel. Het aanvoelen van de auto, wegdek, tractie enz enz.
Jochem wrote:P.s. Ongeacht bij welk weer. Als je verliest van een oma, in een 1.1 whatever. Moet je echt gaan twijflelen of je dat VTEC wel waard bent,..... :-?
Jochem wrote:Rijd zelf ook op Potenza's,.. En die zijn echt super,... Voor mij geen andere band! Als je met zo'n band op je bek gaat, zeg ik gewoon heel hard:"Ligt aan jezelf"!
Verder,.... Insturen/uitsturen, ligt aan de bocht natuurlijk. Voor elke bocht een andere werkwijze,... Maar algemeen. Grof insturen, snoeihard terug pakken. Je kontje een beetje laten gaan, en gas geven/rechttrekken. Wil nog wel eens helpen,...
Je kunt wel zeggen van zo of juist zo,... Maar het belangrijkste wat er bij komt kijken is gevoel. Het aanvoelen van de auto, wegdek, tractie enz enz.
Greetz, Jochie.
P.s. Ongeacht bij welk weer. Als je verliest van een oma, in een 1.1 whatever. Moet je echt gaan twijflelen of je dat VTEC wel waard bent,..... :-?