grip:Bridgestone potenza banden

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Traction control is voor poenies, throttle control moet je toepassen.

:thumbs: :clap: thats the spirit!
Intey

Post by Intey »

slydawg wrote:Traction control is voor poenies, throttle control moet je toepassen.

Thats easy to do! :lol:
Lucas79

Post by Lucas79 »

Winterbanden? nergens goed voor 8)

1. Beetje nat/glad wegdek.
2. VSA uit.
3. Gas geven. (net zonder wielspin)
4. Ietsje insturen.
5. Handrem aantrekken.
6. Gas bij geven.
7. Handrem loslaten en rustig uitsturen.

:twisted:
Deus Ex Machina!
mr. X

Post by mr. X »

unicorn wrote:Winterbanden? nergens goed voor 8)

2. VSA uit.
4. Ietsje insturen.
5. Handrem aantrekken.
6. Gas bij geven.

*edit

4. GROF insturen
Daarna laat ik hem gelijk los zodat hij glijd door moment en niet door het stilstaan van de banden.
5. terug pakken met gas geven.
:wink:
Roy

Post by Roy »

niet als je m d.m.v een schakelaar de TC aan en uit kan schakelen.

het heeft alleen maar voordeel bij dit weer! :lol:

je voelt pas je poeni als je uit een bocht kom met een beetje gas er op en door aqua planning of tekort aan tractie met je gewaardeerde CTR in de vangrails beland. :cry:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:

2. VSA uit.
4. Ietsje insturen.
5. Handrem aantrekken.
6. Gas bij geven.

*edit

4. GROF insturen
Daarna laat ik hem gelijk los zodat hij glijd door moment en niet door het stilstaan van de banden.
5. terug pakken met gas geven.
:wink:

Eigenlijk heb je idd geen handrem nodig, gewoon goede snelheid (snel) en idd grof, hard en scherp insturen... Hoppaa daar gaat het kontje 8) Minder gas...
FF tegensturen en weer rustig gas geven.

Handrem kan idd alsnog...
slydawg

Post by slydawg »

g-unit wrote:

niet als je m d.m.v een schakelaar de TC aan en uit kan schakelen.

het heeft alleen maar voordeel bij dit weer! :lol:

je voelt pas je poeni als je uit een bocht kom met een beetje gas er op en door aqua planning of tekort aan tractie met je gewaardeerde CTR in de vangrails beland. :cry:

Persoonlijk hoef ik al die electrische hulp middelen niet, TC wordt bepaald door de auto en niet door je zelf, ik wil full control van de auto.
En met nat weer moet je gewoon de rijstijl aanpassen, ik rij met de RE050A en je moet het gek maken wil je bovengenoemde veroorzaken.
Ik bepaal wanneer ik gewoon wheelspin wil en wanneer niet, throttle control :wink:
Roy

Post by Roy »

als ik tijd heb deze weekend ga ik de 18 inch veelgen monteren
kan ik het met die S-03 pole position proberen.

dat zal waarschijnlijk beter gaan.
Roy

Post by Roy »

2. VSA uit.
4. Ietsje insturen.
5. Handrem aantrekken.
6. Gas bij geven.

op dat beest van jou zit wel TC neem ik aan dus jij zal dit probleem niet echt hebben.
merkte je daar niet het verschil van toen jullie die testrit ruil deden?

mooie bak trouwens :wink:
Lucas79

Post by Lucas79 »

@G-Unit: Dankje :D de nieuwe Civic heeft VSA = Vehicle Stability Assist. Dit is een combi van ABS, TCS en "Slip Control" lees http://world.honda.com/news/1997/t970702d.html voor alle details. VSA staat standaard altijd aan, maar kun je uiteraard ook uitzetten.

Geen idee waarom ze dit op een Type-R gebouwd hebben 8)
Deus Ex Machina!
mr. X

Post by mr. X »

Op de Z4 heet het DSC of DTC ofzo..

Het is alleen fijn voor de tijden dat je er niet met je kop bij wil/kan zitten. Probleem daarmee is dat je er op gaat vertrouwen, en veel van die zaken pikjes er zo ook naar gaan rijden.
Zoals ik al vaker zei, mensen leren tegenwoordig niet meer rijden.
Daarom staat hij bij mij ook 90-95% van de tijd af. Nergens voor nodig dat hij aanstaat.
Roy

Post by Roy »

Even voor de duidelijkheid als de lampje van de (TC,VSA,DSCof DTS,etc)in je dashboard brand staat de Traction control uit, als die lamp uit is staat de tractioncontrol aan.

veel mensen denken juist andersom maar dat is niet het geval.
Dit systeem werkt al jaren hetzelde zoals o.a bij de astra gsi v.a 1991 zit het ook TC en daar noemen ze het ETC .
Ook het zelfde als de lampje brand staat hij uit en als je op de schakelaar drukt gaat lampje uit en is hij in werking.
mr. X

Post by mr. X »

g-unit wrote:Even voor de duidelijkheid als de lampje van de (TC,VSA,DSCof DTS,etc)in je dashboard brand staat de Traction control uit, als die lamp uit is staat de tractioncontrol aan.

Hij staat aan, als het lampje uit is, maar knippert als hij zijn werk doet :wink:
Mits volledig uitgeschakeld, blijft het lampje inderdaad branden.
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Op de Z4 heet het DSC of DTC ofzo..

Het is alleen fijn voor de tijden dat je er niet met je kop bij wil/kan zitten. Probleem daarmee is dat je er op gaat vertrouwen, en veel van die zaken pikjes er zo ook naar gaan rijden.
Daarom staat hij bij mij ook 90-95% van de tijd af. Nergens voor nodig dat hij aanstaat.

Ik zou het aan laten staan bij gewoon stukje snelweg oid. Als je dan iets tegen komt (olie op de weg oid) dan is het alleen maar mooi megenomen.

Volgens mij moet je bij de Z4 niet alleen het knopje indrukken om het volledig uit te zetten. Wist je dat al?
Sinan

Post by Sinan »

g-unit wrote:Even voor de duidelijkheid als de lampje van de (TC,VSA,DSCof DTS,etc)in je dashboard brand staat de Traction control uit, als die lamp uit is staat de tractioncontrol aan.

Dit systeem werkt al jaren hetzelde zoals o.a bij de astra gsi v.a 1991 zit het ook TC en daar noemen ze het ETC .
Ook het zelfde als de lampje brand staat hij uit en als je op de schakelaar drukt gaat lampje uit en is hij in werking.

Bij onze auto als de TC uit staat, zie je een driehoek met ! erin en weet je zeker dat ie dus uit staat

Als je niet weet wat het betekent ( licht uit of aan ) dan kun je natuurlijk makkelijk testen :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Jo& wrote:
"mr. X":3b8yd1d8 wrote:Op de Z4 heet het DSC of DTC ofzo..

Ik zou het aan laten staan bij gewoon stukje snelweg oid. Als je dan iets tegen komt (olie op de weg oid) dan is het alleen maar mooi megenomen.

Volgens mij moet je bij de Z4 niet alleen het knopje indrukken om het volledig uit te zetten. Wist je dat al?[/quote:3b8yd1d8]

Één keer indrukken is de 'speelstand' zoals ik het noem. Hij laat je dan glijden, maar als het te erg word pakt hij hem terug. Vreselijk gevaarlijk, zit je in een 'drift-actie' terug te sturen, kapt hij opeens het gas af en schiet je dus naar de kant waar je heen stuurt. Eigenlijk nog niet achter wanneer deze stand nou fijn is.
Hou je het knopje 3 seconde ingedrukt gaat alles er vanaf :wink:
In combinatie met het sport knopje en manuele stand staat de Launch Control dan ook op scherp.

Dus ja, ik wist het al.
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

g-unit wrote:Er zitten op de standaard velgen de Bridgestone Potenza RE040 205/45 R17/
en op de tsw velgen voor de zomer Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 225/35 R18

De RE040 is duidelijk een andere band. Als je deze vervangt door de RE050 zullen de verschillen al merkbaar zijn. Zit er overigens nog profiel op de banden?

Wat betreft de andere set velgen: je wil met 18 inch velgen, 225 brede en 35 hoge bandjes snel sprinten? :-?

Grip van de S03 is overigens beter dan die van de RE040. In ieder geval vergelijkbaar met de RE050.
Jochem

Post by Jochem »

Rijd zelf ook op Potenza's,.. En die zijn echt super,... Voor mij geen andere band! Als je met zo'n band op je bek gaat, zeg ik gewoon heel hard:"Ligt aan jezelf"!

Verder,.... Insturen/uitsturen, ligt aan de bocht natuurlijk. Voor elke bocht een andere werkwijze,... Maar algemeen. Grof insturen, snoeihard terug pakken. Je kontje een beetje laten gaan, en gas geven/rechttrekken. Wil nog wel eens helpen,...

Je kunt wel zeggen van zo of juist zo,... Maar het belangrijkste wat er bij komt kijken is gevoel. Het aanvoelen van de auto, wegdek, tractie enz enz.

Greetz, Jochie.

P.s. Ongeacht bij welk weer. Als je verliest van een oma, in een 1.1 whatever. Moet je echt gaan twijflelen of je dat VTEC wel waard bent,..... :-?
Jo&

Post by Jo& »

Jochem wrote:Je kunt wel zeggen van zo of juist zo,... Maar het belangrijkste wat er bij komt kijken is gevoel. Het aanvoelen van de auto, wegdek, tractie enz enz.

Juistem :wink:

Jochem wrote:P.s. Ongeacht bij welk weer. Als je verliest van een oma, in een 1.1 whatever. Moet je echt gaan twijflelen of je dat VTEC wel waard bent,..... :-?

Nounou...

Weet iemand mij het (precieze) verschil uit te leggen tussen RE050 en de S02's? (of S03 tegenwoordig?)
Roy

Post by Roy »

Jochem wrote:Rijd zelf ook op Potenza's,.. En die zijn echt super,... Voor mij geen andere band! Als je met zo'n band op je bek gaat, zeg ik gewoon heel hard:"Ligt aan jezelf"!

Verder,.... Insturen/uitsturen, ligt aan de bocht natuurlijk. Voor elke bocht een andere werkwijze,... Maar algemeen. Grof insturen, snoeihard terug pakken. Je kontje een beetje laten gaan, en gas geven/rechttrekken. Wil nog wel eens helpen,...

Je kunt wel zeggen van zo of juist zo,... Maar het belangrijkste wat er bij komt kijken is gevoel. Het aanvoelen van de auto, wegdek, tractie enz enz.

Greetz, Jochie.

P.s. Ongeacht bij welk weer. Als je verliest van een oma, in een 1.1 whatever. Moet je echt gaan twijflelen of je dat VTEC wel waard bent,..... :-?

Jochem Schumacher?
Locked