Top gear EP3 vs FN2

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
BlackTeg

Post by BlackTeg »

Sinan wrote:niet vergeten de FD2!
in mijn ogen de perfecte R

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de ITR in '96 de eerste echte Type R was na de gelimiteerde NSX-R van 1992.
Image
D_ToXx

Post by D_ToXx »

S.J. wrote:
Joeytjuh wrote:maar het design is wel mooier haha

Ik heb liever 80% performance dan 80% looks.

jah ik dus ook.. :lol:

kijk naar peugot.. mooie modellen maar ik heb er 2 gehad..309 1.6 had ik al in de tuin staan voor ik maar een auto mocht besturen. en de 309 GTI 16v erna.. no fucking way again a gotje... bij die dingen springen gewoon de leidingen als je gas geeft :cry:

erna een mitsu galant V6 het verschil wil je niet weten :lol: mensen sprongen gewoon rond in de auto in een bocht.. :lol: :lol:
nu honda en echt .... :D :D
Voodoo

Post by Voodoo »

Harde critici hier...ik hou m'n mond maar :D
itr assen

Post by itr assen »

Sinan wrote:
BlackTeg wrote:Ik blijf toch nog in mijn zwarte Integra Type R rijden, the Godfather of all Type R's imho. :D (exclusief de eerste NSX-R)

niet vergeten de FD2!
in mijn ogen de perfecte R

japan tegen england

http://www.youtube.com/watch?v=54W0TgJGgoE&eurl=http://carscoop.blogspot.com/2007/09/video-honda-civic-type-r-euro-hatch-vs.html
IvoG

Post by IvoG »

Tja, bij de Type-R lijn gold vroeger: ready to race.
Ik ben bang dat ik met Sander moet instemmen als ik zeg dat de FN2 in mijn optiek en gemeten met Honda's eigen maatstaf (de voorganger) de rode H niet waard is. Het is eigenlijk een Civic VTI. :idea:
HondArd

Post by HondArd »

IvoG wrote:Tja, bij de Type-R lijn gold vroeger: ready to race.
Ik ben bang dat ik met Sander moet instemmen als ik zeg dat de FN2 in mijn optiek en gemeten met Honda's eigen maatstaf (de voorganger) de rode H niet waard is. Het is eigenlijk een Civic VTI. :idea:

Daar ben ik het he-le-maal mee eens. Een VTI is een "normale" gekietelde versie van een bestaand Honda-model die wel serieus snel is, maar qua algehele performance niet bij de Type-R in de buurt komt.
juggie

Post by juggie »

HondArd wrote:
IvoG wrote:Tja, bij de Type-R lijn gold vroeger: ready to race.

Daar ben ik het he-le-maal mee eens. Een VTI is een "normale" gekietelde versie van een bestaand Honda-model die wel serieus snel is, maar qua algehele performance niet bij de Type-R in de buurt komt.

:shock: :shock: :?: :?: :shock: :shock:
HONDA

Post by HONDA »

Niet leuk om te lezen lijkt me maar het is wel de waarheid. Ik weet niet in hoever je thuis bent in de Type-R wereld maar de FN2 is allesbehalve een R. Als je je verdiept in de geschiedenis dan zul je dat beamen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Lucas79

Post by Lucas79 »

:cry: dan moet ik mijn lidmaatschap maar weer opzeggen :cry:

Maar het blijft een geweldige gezinsauto :twisted:
Deus Ex Machina!
HondArd

Post by HondArd »

unicorn wrote::cry: dan moet ik mijn lidmaatschap maar weer opzeggen :cry:

Er zijn ook mensen die denken dat een ATR CH1 geen echte is, en zelfs de ITR DC5 wordt als minder beoordeeld. Zo lang er vanuit Honda Type-R op je bolide is gezet ben je gerechtigd om lid te zijn van de club (kan ook zonder Type-R trouwens) en kun je met je op meetings met je FN2 naast alle andere Type-R's staan (en dat mag ik met mijn MB6 dan weer niet).
juggie

Post by juggie »

HondArd wrote:
unicorn wrote::cry: dan moet ik mijn lidmaatschap maar weer opzeggen :cry:

Er zijn ook mensen die denken dat een ATR CH1 geen echte is, en zelfs de ITR DC5 wordt als minder beoordeeld. Zo lang er vanuit Honda Type-R op je bolide is gezet ben je gerechtigd om lid te zijn van de club (kan ook zonder Type-R trouwens) en kun je met je op meetings met je FN2 naast alle andere Type-R's staan (en dat mag ik met mijn MB6 dan weer niet).
:D
Katana

Post by Katana »

Hoe je het wend of keert, het is op z'n zachtst gezegd " verrassend" dat Honda eerst een Type-R benchmark neer zet met LSD, onafhankelijk ophanging rondom, VTEC, balance, GEWICHT, Recaro, enz

En het dan compleet te negeren bij een nieuw model :dunno:

Honda Japan heeft niet voor niets een " eigen" FD2 gebouwd.

We zijn beroofd :(
Killabee

Post by Killabee »

Katana wrote:Hoe je het wend of keert, het is op z'n zachtst gezegd " verrassend" dat Honda eerst een Type-R benchmark neer zet met LSD, onafhankelijk ophanging rondom, VTEC, balance, GEWICHT, Recaro, enz

En het dan compleet te negeren bij een nieuw model :dunno:

Honda Japan heeft niet voor niets een " eigen" FD2 gebouwd.

We zijn beroofd :(

Dat is het meer inderdaad, komt voornamelijk ook omdat Honda als merk alleen al ondergewaardeerd wordt in Europa. Wij zijn het wel, maar helaas zijn er veel te weinig mensen in Europa die de R's van Honda genoeg waarderen en willen kopen zodat het voor Honda rendabel is om zulke wagens hier te verkopen. Ze hebben het immers al moeilijk genoeg met de gewone Honda's. In de VS of in het oosten wordt Honda als A-merk beschouwd. Soms vraag ik me af of dat ook zo is in Europa, terwijl Honda zeker wel een A-merk is.
Nu Lexus en Infiniti komen, hoop ik dat dit beeld anders zal worden.
Waar blijft Acura is de vraag.

35000 euro voor een FN2, voor dat geld kan je ook een Golf GTI of Ford Focus etcetera kopen. Niet dat ik het vind, maar grotendeels van Europeanen vinden een Golf GTI beter en meer status hebben dan een CTR. En das jammer. Meestal hoor ik ook als ik Honda zeg, o heb jij een opgepimpte civic ofzo of zo een fast en de furios wagen. Ik denk dat vooral de CRXjes van nu dit beeld hebben gecreerd.

Misschien help ik over een paar maanden een nieuwe FN2 op de weg, ik zit nog te twijfelen.
Katana

Post by Katana »

Killabee wrote:
Misschien help ik over een paar maanden een nieuwe FN2 op de weg, ik zit nog te twijfelen.

Een nobel gebaar 8)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Katana wrote:
Killabee wrote:

Een nobel gebaar 8)

Just get that brand new 0km black EP3 thats for sale! :lol:
Katana

Post by Katana »

Benjdmin wrote:
Katana wrote:
Killabee wrote:

Een nobel gebaar 8)

Just get that brand new 0km black EP3 thats for sale! :lol:

Als die van Peter nog niet verkocht is heb je daar ook een topper aan :D
Killabee

Post by Killabee »

Ik heb die nieuwe zwarte EP3 gezien, alleen is die wagen niet goed gepoetst, of verkeerd gepoets want hij zit onder de poetskringen...En daar zit je niet op te wachten als je een nieuwe auto koopt.

Overigens heb ik mijn auto weer uit de verkoop gehaald, geen zin in dat gedoe, daarom moet ik maar gaan inruilen als ik een wagen wil of ik hou deze gewoon.
Locked