grip:Bridgestone potenza banden
grip:Bridgestone potenza banden
hoi, ik vroeg me af of er meer mensen last hebben van weinig grip met de bridgestone banden.
in de zomer ergerde ik me al eraan dat het zo'n luidruchtige band is.
s'winters
hoef ik als het regent echt niet op de linkerbaan te gaan staan bij de stoplichten,het heeft geen nut .
laatst stond ik bij stoplichten bij mij in de buurt het is een tweebaans stuk,
dus ging ik aan de linker kant staan naast een oude oma in haar uit 1985 peugotje 205 (1.1 ofsjow).
Nou,ik schaamde me rot.
Bij het optrekken werd ik gewoon dik weg getrokken door de lieve oma die met een rustige gang optrok naar 50km/h ops:
mijn auto bleef v-tecend staan, heel veel wielspin en kabaal makend(vtec) maar kwam geen meter vooruit, ook niet nadat ik naar z'n 2 schakelde was het weer precies hetzelfde. :-?
nou zijn de banden ook niet nieuw meer maar er zit nog meer dan 4mm profiel op de voorbanden en achter meer dan 5mm
nou moet ik ook zeggen dat ik dit ook vaker mee maakt bij bijvoorbeeld uit stilstaand snel de rotonde op rijden, of bij een drukke kruispunt waar je snel even tussen probeert voegen,
dit kan heel gevaarlijk zijn omdat je echt aangereden wordt als je niet weg,en te bedenken dat de tegen verkeer soms met 80 km/h voorbij raast.
hebben er meer mensen met een ctr hier last van ?????
in de zomer ergerde ik me al eraan dat het zo'n luidruchtige band is.
s'winters
hoef ik als het regent echt niet op de linkerbaan te gaan staan bij de stoplichten,het heeft geen nut .
laatst stond ik bij stoplichten bij mij in de buurt het is een tweebaans stuk,
dus ging ik aan de linker kant staan naast een oude oma in haar uit 1985 peugotje 205 (1.1 ofsjow).
Nou,ik schaamde me rot.
Bij het optrekken werd ik gewoon dik weg getrokken door de lieve oma die met een rustige gang optrok naar 50km/h ops:
mijn auto bleef v-tecend staan, heel veel wielspin en kabaal makend(vtec) maar kwam geen meter vooruit, ook niet nadat ik naar z'n 2 schakelde was het weer precies hetzelfde. :-?
nou zijn de banden ook niet nieuw meer maar er zit nog meer dan 4mm profiel op de voorbanden en achter meer dan 5mm
nou moet ik ook zeggen dat ik dit ook vaker mee maakt bij bijvoorbeeld uit stilstaand snel de rotonde op rijden, of bij een drukke kruispunt waar je snel even tussen probeert voegen,
dit kan heel gevaarlijk zijn omdat je echt aangereden wordt als je niet weg,en te bedenken dat de tegen verkeer soms met 80 km/h voorbij raast.
hebben er meer mensen met een ctr hier last van ?????
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
1. Je moet je rechtervoet beter beheersen
2. Mijn voorbanden beginnen met nat weer hetzelfde te vertonen, maar dat is ook bij een te zware rechtervoet (oftewel ik maak expres plezier )
En bij mij zijn het de RE050A's voordat iemand het vraagt
Bij droog zijn die dingen trouwens roelerend... de P Zero Nero van Pirelli had wel in een rechte lijn wat tractie problemen, maar de RE050A dus niet...
2. Mijn voorbanden beginnen met nat weer hetzelfde te vertonen, maar dat is ook bij een te zware rechtervoet (oftewel ik maak expres plezier )
En bij mij zijn het de RE050A's voordat iemand het vraagt
Bij droog zijn die dingen trouwens roelerend... de P Zero Nero van Pirelli had wel in een rechte lijn wat tractie problemen, maar de RE050A dus niet...
Re: grip:Bridgestone potenza banden
g-unit wrote:hoi, ik vroeg me af of er meer mensen last hebben van weinig grip met de bridgestone banden.
...
hebben er meer mensen met een ctr hier last van ?????
Your kidding, right :roll:
Deus Ex Machina!
Stel je eerst maar eens normaal voor zoals je al meer is gevraagd.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
De vorige eigenaar heeft me gewaarschuwd voor het rijgedrag in de regen. Vooral bij optrekken van 1 naar 2 en ook nog naar de 3 ervaar ik bij slechte weersomstandigheden ook enorm gripverlies. Door de hoge toeren gaan je banden eerder slippen op het nat.
Drifters oefenen toch ook niet voor niks op een natgespoten baan? Ik zou bij regen dondersgoed uitkijken met de vtec. Hij trekt je zo weg in een spoor of plas water.
Probeer dus de volgende keer niet zo hoog te gaan met de toeren, tot 5500 en weer overschakelen. Tis niet anders. We hebben helaas geen 4WD!
Drifters oefenen toch ook niet voor niks op een natgespoten baan? Ik zou bij regen dondersgoed uitkijken met de vtec. Hij trekt je zo weg in een spoor of plas water.
Probeer dus de volgende keer niet zo hoog te gaan met de toeren, tot 5500 en weer overschakelen. Tis niet anders. We hebben helaas geen 4WD!
wilco wrote:En over welke Potenza's praten we?
x2
Ik had de RE050A onder de CTR en kon bij nat weer ook gewoon niet wegkomen. De truc is om jezelf in te houden en half gas te geven maar hem wel tot redline door te trekken. Daarna over na 2 en een beetje met je gaspedaal voelen hoe ver je kunt gaan. Vaak is het in de 3e versnelling weg.
Ohja en kijken waar je komt te staan helpt ook :wink: Ik vermeed de rechterbaan meestal en als ik er noodgedwongen stond dan stond ik half spoor.
De RE050A band is wel fijn in de regen, maar ik denk dat het gebrek aan LSD op de EP3 het probleem is.
Ok, ik begrijp heel goed dat het met het slechte weer vol gas vtecen niet verstandig is, maar dat was ook niet het geval op dat moment, maar het zou ten minste mogelijk moeten zijn om met minimale wielspin een beetje sneller dan de rest van het verkeer te moeten weg komen bij elke weeromstandigheden, want daarvoor heb ik een Type R gekocht want als je de CTR met zulke weer toch niet leuk kan rijden en de auto maar beter in je garage verstopt kan je beter een ep2 1.4 kopen lijkt mij.
Want als je met dit weer een golf gti(puff),astra(blik)tegen komt zal je de vernedering moeten doorstaan.
Maar toen bij de stoplichten met de stoere oma was het wegdek was nat het had ff daarvoor geregend, en wat gas dosering (een beetje gas of te veel gas hij gaat hoe dan ook spinnen), ik bedoel ik stond er echt niet enthousiast te w8ten om met de desbetreffende oma te racen, ik had gewoon een beetje haasten wou gewoon wat eerder weg komen dan de rest, bij het los laten van de koppeling rijdt de auto goed weg maar naarmate je meer gas geeft komt er allen wielspin en bijna geen acceleratie .
Ik heb dit onlangs nog geprobeerd met de seat leon FR van mijn vriendin
deze zet ook 200pk op de wielen waar winter banden op zitten, en deze komt gewoon goed weg met de TC (Tracion control) aan en met de TC uit een beetje wiel spin maar de gas is veel beter te doseren waardoor je door je eenbeetje in te houden toch goed weg komt, haar auto rijd trouwens op 17 inch winter banden van pirelli
Nou, vroeg ik me af of er gewoon winterbanden op moeten? of een andere merk band, het is zoiezo jammer dat er geen TC op zit dit heeft zijn voordelen .
Er zitten op de standaard velgen de Bridgestone Potenza RE040 205/45 R17/
en op de tsw velgen voor de zomer Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 225/35 R18
Zijn er anderen die met andere merk banden dit fenomeen minder meemaken?
Want als je met dit weer een golf gti(puff),astra(blik)tegen komt zal je de vernedering moeten doorstaan.
Maar toen bij de stoplichten met de stoere oma was het wegdek was nat het had ff daarvoor geregend, en wat gas dosering (een beetje gas of te veel gas hij gaat hoe dan ook spinnen), ik bedoel ik stond er echt niet enthousiast te w8ten om met de desbetreffende oma te racen, ik had gewoon een beetje haasten wou gewoon wat eerder weg komen dan de rest, bij het los laten van de koppeling rijdt de auto goed weg maar naarmate je meer gas geeft komt er allen wielspin en bijna geen acceleratie .
Ik heb dit onlangs nog geprobeerd met de seat leon FR van mijn vriendin
deze zet ook 200pk op de wielen waar winter banden op zitten, en deze komt gewoon goed weg met de TC (Tracion control) aan en met de TC uit een beetje wiel spin maar de gas is veel beter te doseren waardoor je door je eenbeetje in te houden toch goed weg komt, haar auto rijd trouwens op 17 inch winter banden van pirelli
Nou, vroeg ik me af of er gewoon winterbanden op moeten? of een andere merk band, het is zoiezo jammer dat er geen TC op zit dit heeft zijn voordelen .
Er zitten op de standaard velgen de Bridgestone Potenza RE040 205/45 R17/
en op de tsw velgen voor de zomer Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 225/35 R18
Zijn er anderen die met andere merk banden dit fenomeen minder meemaken?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
RE040 zijn volgens Miguel een stuk minder goed in het nat dan de RE050 (zijn meerdere mensen die dit bevestigen).
In de winter zijn winterbanden niet onverstandig.
In de regen cq natte omstandigheden kan ik zeker niet volgas weg, het is een kwestie van gevoel krijgen hoeveel gas je kan geven.
De Leon heeft winterbanden eronder... Dit mag je niet vergelijken met gewone banden. Ik heb ook winterbanden en die doen het beter in de regen.
Trouwens, ik kan als het droog is ook nog wel met wielspin wegtrekken, kwestie van snelheid van koppelen en gas beheersing...
In de winter zijn winterbanden niet onverstandig.
In de regen cq natte omstandigheden kan ik zeker niet volgas weg, het is een kwestie van gevoel krijgen hoeveel gas je kan geven.
De Leon heeft winterbanden eronder... Dit mag je niet vergelijken met gewone banden. Ik heb ook winterbanden en die doen het beter in de regen.
Trouwens, ik kan als het droog is ook nog wel met wielspin wegtrekken, kwestie van snelheid van koppelen en gas beheersing...
Ik rij momenteel op de S-03 van Bridgestone. Waanzinnig veel grip, met name op droog wegdek, maar ook zeker zeer goed bij nat wegdek.
Als je zoveel problemen ervaart met je huidige banden en je hebt de beschikking over een andere set velgen, waarom zet je die er dan niet op.
In de tussentijd zou ik dan een paar winterbanden om de orginele velgen zetten. Gezien jouw verhaal kan je wel een goede winterband gebruiken.
Als je zoveel problemen ervaart met je huidige banden en je hebt de beschikking over een andere set velgen, waarom zet je die er dan niet op.
In de tussentijd zou ik dan een paar winterbanden om de orginele velgen zetten. Gezien jouw verhaal kan je wel een goede winterband gebruiken.
ToyZ wrote:Ik rij momenteel op de S-03 van Bridgestone. Waanzinnig veel grip, met name op droog wegdek, maar ook zeker zeer goed bij nat wegdek.
Als je zoveel problemen ervaart met je huidige banden en je hebt de beschikking over een andere set velgen, waarom zet je die er dan niet op.
In de tussentijd zou ik dan een paar winterbanden om de orginele velgen zetten. Gezien jouw verhaal kan je wel een goede winterband gebruiken.
ja , ik denk dat goede winterbanden nu de enige optie is.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi