Keuze nieuwe banden Falken FK452 of Toyo T1-R
Keuze nieuwe banden Falken FK452 of Toyo T1-R
Met het arriveren van mijn nieuwe velgen kan ik een afspraak gaan maken om ze te voorzien van nieuw rubber. Nu liggen de prijsverhoudingen van de Toyo en Falken erg dicht bij elkaar, waarmee de keuze wat lastig wordt. Ik neig te kiezen voor de Falken, maar schijnt eerder last te krijgen van cuppen. De Toyo is door het ontbreken van "blokken" in het profiel aan de buitenzijde van de band ook nog eens stiller.
Wie kan mij helpen in het bepalen van mijn keuze door de ervaringen die jullie als gebruiker hebben opgedaan ?
Wie kan mij helpen in het bepalen van mijn keuze door de ervaringen die jullie als gebruiker hebben opgedaan ?
Ik heb onder de CTR de Toyo T1-R liggen. Rijdt er al mee vanaf mei, maar de banden zijn nu wel eigenlijk aan vervanging toe. Heb ze dus niet met vol profiel kunnen testen, zo heb ik hem gekocht.
Op droog presteren ze prima, maar bij nat is het gauw spinnen. Alhoewel in de bochten bij nat de grip nog wel voldoende blijft. Je moet natuurlijk niet te hard willen, maar je aanpassen aan de omstandigheden.
Verder vind ik de band best stil, maar heb ik wel het idee ze altijd te horen. Misschien komt dat ook omdat ze al een leven gehad hebben.
Als ik binnenkort nieuwe banden ga kopen wil ik terug naar wat de fabriek adviseerd, namelijk de Bridgestone RE 050a.
Op droog presteren ze prima, maar bij nat is het gauw spinnen. Alhoewel in de bochten bij nat de grip nog wel voldoende blijft. Je moet natuurlijk niet te hard willen, maar je aanpassen aan de omstandigheden.
Verder vind ik de band best stil, maar heb ik wel het idee ze altijd te horen. Misschien komt dat ook omdat ze al een leven gehad hebben.
Als ik binnenkort nieuwe banden ga kopen wil ik terug naar wat de fabriek adviseerd, namelijk de Bridgestone RE 050a.
-
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:Eigenlijk hoort er maar 1 merk onder een Honda en dat is Bridgestone!
Helemaal mee eens, maar Bridgestone heeft geen S-03 meer en de RE050 is er niet in 225-35-18. Het enige wat ik nog kan doen is mijn huidige S-03 banden overzetten op de nieuwe velgen, maar dan zit ik weer met velgen zonder banden waar ik niets mee kan.
Allen alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen. De Toyo's worden het zo te lezen iig niet.
-
bertjehonda wrote:toyo is echt slecht onder een honda elke honda.
ik heb ze onder de civic gehad met droog weer gaat wel.
met nat weer levens gevaarlijk.
ze zijn kwalitatief veel te duur
ze slijten als de ziekte.
Hmmm, vind ze zeker niet slecht.
In de regen ook geen problemen, ja jezus, je kan niet zo hard hoeken als je soms zou willen, maar prima remvertraging en grip. Snap niet echt wat er levensgevaarlijk aan is...
Te duur vind ik ze eigenlijk ook niet, prijzen vallen wel mee, maar onderhand zijn er wel andere opties, de Falkens bijvoorbeeld.
Ze slijten wel hard ja, althans, hangt een beetje van je geometrie af. Rij je met veel negatief camber, dan gaat het hard ja, ik doe er dan ook net 20k km mee, dan zijn de voorbanden echt helemaal op.

-
Ik heb ook Falken FK452 onder mijn Accord en ben er heel tevreden over. Ze liggen er toch al zo'n 20k km op en kunnen nog wel een tijdje mee. Volgende zomer ga ik ze wel vervangen denk ik. De laatste keer dat ik bij de bandenboer was, zei die trouwens dat Falken nu van Toyo is. Dus ik veronderstel dat de kwaliteit van beiden niveel gaat schelen.
Killabee wrote:Maartoch, ik zie je bigbrake setje kopen en Work velgen en dan wil je bezuinigen op banden, zou het toch niet doen.
Het enige contact met de weg zijn je banden....
Bridgestone heeft gewoonweg geen band in maatvoering 225-35-18.
De S-03 had deze wel, maar wordt naar zeggen niet meer geleverd. Er is altijd goed beter best, maar de diverse testen en goede referenties van gebruikers wijzen uit dat de Falken FK452 een zeer goede band is. Naar een prijskaartje kijk ik niet of nauwelijks. Ik zal het verschil binnenkort kunnen testen, daar op mijn huidige velgen zeer goede S-03 banden zitten.
Killabee wrote:Ga dan voor Pirelli P Zero Nero, rijd perfect. De falken hoor ik vaak genoeg goede verhalen, maar ook net zovaak slechte verhalen.
Een menselijke eigenschap is helaas dat men eerder slechte verhalen verspreid, dan goede. Ongetwijfeld de P Zero Nero een wereld band is, mijn keuze is echter gevallen op de FK452.