Top Gear is back on January 28 BBC-II
Ach heb hier een Hot Hatch Shootout artikel liggen met het tg magazine (april dit jaar) met de Stig. En van alle nieuwe hot hatches zou hij toch de FN2 mee naar huis nemen :twisted:
Dus ja.....zo slecht is ie dan toch niet.....en de mening van de Stig telt voor mij toch wat meer dan die van Clarkson. Zover die meningen er toe doen dan 8)
Ik denk dat Honda de FN2 toch meer als een échte concurent van de andere hot hatches (blijft een idiote term) in de markt gezet heeft en daarom deze iets softer is, zwaarder...meer toeters en bellen. En bij de EP3 is het meer van....jeuh Type R feest boeie wat de rest doet....en daarom was deze ook zo goed en ongecompliceerd.....
Maar ja zoals met alles ....vroegah was alles beter :shock:
Geniet nog steeds elke dag van mijn FN2.....en denk niet dat dat nog gaat veranderen 8)
Dus ja.....zo slecht is ie dan toch niet.....en de mening van de Stig telt voor mij toch wat meer dan die van Clarkson. Zover die meningen er toe doen dan 8)
Ik denk dat Honda de FN2 toch meer als een échte concurent van de andere hot hatches (blijft een idiote term) in de markt gezet heeft en daarom deze iets softer is, zwaarder...meer toeters en bellen. En bij de EP3 is het meer van....jeuh Type R feest boeie wat de rest doet....en daarom was deze ook zo goed en ongecompliceerd.....
Geniet nog steeds elke dag van mijn FN2.....en denk niet dat dat nog gaat veranderen 8)
juggie wrote:Is de FN2 nu echt (veel) harder afgeveerd dan de EP3 ?
Nog een leuk filmpje 8)
http://kurl.nl/?103A
Ik weet niet hoe het met de EP3 zit maar ik ben van een ITR naar de FN2 gegaan, maar de ITR was toch echt wat harder geveerd als dat de FN2 is.
Jox444 wrote:Ach heb hier een Hot Hatch Shootout artikel liggen met het tg magazine (april dit jaar) met de Stig. En van alle nieuwe hot hatches zou hij toch de FN2 mee naar huis nemen :twisted:
Het is niet zozeer dat de FN2 slecht is, maar dat de fun er gewoon voor een groot deel uit is gehaald t.o.v. de EP3.
En ik heb het niet over de mening van Jeremy of the Stig, je ziet gewoon dat de EP3 veel beter wendbaar en speelser is dan de FN2, en dat is niet een mening maar een observatie.
Jouw beeld zal waarschijnlijk niet veranderen... totdat je ooit een EP3 rijdt (beter niet doen dan maar he :wink: )
IvoG wrote:Jox444 wrote:Ach heb hier een Hot Hatch Shootout artikel liggen met het tg magazine (april dit jaar) met de Stig. En van alle nieuwe hot hatches zou hij toch de FN2 mee naar huis nemen :twisted:
Het is niet zozeer dat de FN2 slecht is, maar dat de fun er gewoon voor een groot deel uit is gehaald t.o.v. de EP3.
En ik heb het niet over de mening van Jeremy of the Stig, je ziet gewoon dat de EP3 veel beter wendbaar en speelser is dan de FN2, en dat is niet een mening maar een observatie.
Jouw beeld zal waarschijnlijk niet veranderen... totdat je ooit een EP3 rijdt (beter niet doen dan maar he :wink: )
Oh nee begrijp me niet verkeerd, vind wel degelijk dat de EP3 veel speelser is dan een FN2. En zeker ook wendbaarder. Ik zeg alleen dat de FN2 op een andere manier de markt is in gezet. En daarom wat van de 'charme' in vergelijk met de EP3 verloren is gegaan. Maar als je de FN2 vergelijkt met alle andere snelle modellen (wat ze dus eigenlijk hadden moeten doen) van de andere merken (Focus ST, Golf Gti, Megane RS, Astra OPC etc.) dan doet deze daar niet voor onder zowel qua prestaties niet als qua uitstraling (dikke winnaar in uitstraling zelfs) , uitrusting, rijgedrag, rijplezier en rijcomfort (alhoewel dan bij het laatste denk ik de Golf Gti wel wat voorop loopt...). Dus qua compleet pakket is de FN2 zeker een voorruit gang....
Puur qua speelserheid (is dat een woord ?) en wendbaarheid loopt de EP3 zeker voorop en je zult mij echt niet horen dat dat niet zo is.
Vind alleen niet dat je kan zeggen de auto sucks (wat dus min of meer gezegd werd op TG) want de vorige versie was wendbaarder, lichter en had een hogere funfactor want het is een tripod als je hard door de bocht gaat...terwijl de complete markt anders is dan 3/4 jaar geleden. Dan zou je per die definitie namelijk alle nieuwe snelle modellen wegkunnen redeneren, want de Golf GTi I is ook leuker dan de nieuwe....de peug 205 1.9 Gti of 2.0 16v was ook leuker dan de 206/207/307 Gti, zelfde geldt voor renault (renaultje 5 turbo = feest! ), en Ford had vroagah helemaal leuke modellen...
Denk als je er helemaal goed overnadenkt dan kun je de EP3 beter met de FD2 vergelijken aangezien dit dan meer een waardige opvolger is ook meer hardcore, meer speels etc. En de FN2 meer voor de Europese concurentie te pesten....wat ie goed kan op bijna elk gebied 8)
Jox444 wrote:Oh nee begrijp me niet verkeerd, vind wel degelijk dat de EP3 veel speelser is dan een FN2. En zeker ook wendbaarder. Ik zeg alleen dat de FN2 op een andere manier de markt is in gezet. En daarom wat van de 'charme' in vergelijk met de EP3 verloren is gegaan. Maar als je de FN2 vergelijkt met alle andere snelle modellen (wat ze dus eigenlijk hadden moeten doen) van de andere merken (Focus ST, Golf Gti, Megane RS, Astra OPC etc.) dan doet deze daar niet voor onder zowel qua prestaties niet als qua uitstraling (dikke winnaar in uitstraling zelfs) , uitrusting, rijgedrag, rijplezier en rijcomfort (alhoewel dan bij het laatste denk ik de Golf Gti wel wat voorop loopt...). Dus qua compleet pakket is de FN2 zeker een voorruit gang....
Puur qua speelserheid (is dat een woord ?) en wendbaarheid loopt de EP3 zeker voorop en je zult mij echt niet horen dat dat niet zo is.
Vind alleen niet dat je kan zeggen de auto sucks (wat dus min of meer gezegd werd op TG) want de vorige versie was wendbaarder, lichter en had een hogere funfactor want het is een tripod als je hard door de bocht gaat...terwijl de complete markt anders is dan 3/4 jaar geleden. Dan zou je per die definitie namelijk alle nieuwe snelle modellen wegkunnen redeneren, want de Golf GTi I is ook leuker dan de nieuwe....de peug 205 1.9 Gti of 2.0 16v was ook leuker dan de 206/207/307 Gti, zelfde geldt voor renault (renaultje 5 turbo = feest! ), en Ford had vroagah helemaal leuke modellen...
Denk als je er helemaal goed overnadenkt dan kun je de EP3 beter met de FD2 vergelijken aangezien dit dan meer een waardige opvolger is ook meer hardcore, meer speels etc. En de FN2 meer voor de Europese concurentie te pesten....wat ie goed kan op bijna elk gebied 8)
Je hebt helemaal gelijk dat het meer speeltjes heeft, dat markten veranderen, en dat de FN2 de competitie het met de huidige markt erg lastig maakt.
Maar een Type-R hoeft dat niet te doen! :idea:
Die hoeft (moet zelfs) goed genoeg zijn om zo het circuit mee op te gaan en daar serieus werk te kunnen leveren. De ITR, EK9, ATR, EP3, die kunnen dat stuk voor stuk allemaal, maar de FN2 dus duidelijk minder.