Dus..
Een nieuwe waggie. Toch weer een Honda, natuurlijk.
Het is een oud hok, veel lelijker (vaal rood/roze) en langzamer (1.3) kan volgens mij niet maar ik ben er nu al aan gehecht. Er zit nog een sebering uitlaat onder, alsook ongelofelijk lelijke pedalen maar de lelijke rubberen traanplaat-immitatie vloermatten zijn er gelukkig al uit 8).
De auto komt uit '93 maar er zit zelfs een onderhoudsboekje bij 8). In '99 heeft een man zijn Kadett uit '87 ingeruild op deze auto en heeft nog 15xxx GULDEN moeten bijleggen.
Mede door het feit dat ik in Amsterdam op kamers ga voor mijn aankomende opleiding (
Trade Management Asia) heb ik deze auto erbij gekocht.
Waarschijnlijk dat ik (vooralsnog) niets aan het uiterlijk ga doen. Ik wacht even af in welke situatie ik precies terecht kom. Aangezien de opleiding pas in September begint heb ik nog ruimschoots de tijd hem toch enigsinds op te leuken. (Denk aan suspension upgrade, engine upgrade en interieur perfect herstellen) Eigenlijk dus alles wat je niet aan de buitenkant zult zien in verband met vandalisme. Uiteindelijk zou ik hem graag helemaal opnieuw in de (rode) lak zetten met een paar mooie velgjes 8) zwart oem lipje voor, zwarte skirtjes, zwarte spiegels etc etc.
Eerste 'mod' is al gekocht. Electrisch verstelbare spiegels van een EG6 8). Deze zijn dit weekend al in mijn bezit. In de loop der tijd hoop ik nog enkele mooie kleine mod's erbij te kopen.
5 maanden moet toch tijd genoeg zijn hem redelijk netjes te maken.
Wil me als eerste eens gaan verdiepen in suspension. Hoorde dat een Integra onderstel 1 op 1 past met de EG. Iemand die dit kan bevestigen?
Het is geen type-R dus eens in de zoveel tijd zal ik een gigantische update doen in plaats van steeds voor het kleinste detail te posten :wink:
De auto is sinds 9 uur deze avond in mijn bezit en kon het niet laten toch al even vast iets te doen:
Morgen verder 8)