Top Gear is back on January 28 BBC-II
The new Honda Civic Type-R came to our test track. The old car had been an instant hit, thanks to its razor-sharp-handling, super-eager engine and big dollops of practicality. Sadly the new car had none of these things. But on the plus side it does have triangular exhaust pipes, which is nice.
download hier
http://www.finalgear.com/shows/topgear/10/6/
download hier
http://www.finalgear.com/shows/topgear/10/6/
Heb het ook gezien...wat een verschil qua rijeigenschappen door onafhankelijk achterwielophanging bij de EP3 en de torsieophanging bij de FN2. En EP3 beduidend sneller!!!! :razz:
Ik reed gisteren ff een rondje in mijn EP3 en twijfelde of ik een TODA header zou plaatsen, maar na het zien van dit filmpje begint het weer te kriebelen en ga ik er voor :wink:
Ik reed gisteren ff een rondje in mijn EP3 en twijfelde of ik een TODA header zou plaatsen, maar na het zien van dit filmpje begint het weer te kriebelen en ga ik er voor :wink:
Top Gear heeft de FN2 gewoonweg laten zien wie de baas is: de EP3 8)
Wat een verschil zeg! :shock: Terwijl de EP3 lekker instuurde in bijvoorbeeld de Hammerhead was het een en al onderstuur met de FN2. En niks geen pootje liften meer bij de FN2. :roll:
Nou was het wel zo dat ze een full equipped FN2 versie met navigatie en nog wat toeters en bellen tegenover een volgens mij standaard EP3 lieten zien, maar wat de FN2 liet zien was voor mij een droevige vertoning.
Herhaling is woensdag avond 20:00 uur op BBC2
Wat een verschil zeg! :shock: Terwijl de EP3 lekker instuurde in bijvoorbeeld de Hammerhead was het een en al onderstuur met de FN2. En niks geen pootje liften meer bij de FN2. :roll:
Nou was het wel zo dat ze een full equipped FN2 versie met navigatie en nog wat toeters en bellen tegenover een volgens mij standaard EP3 lieten zien, maar wat de FN2 liet zien was voor mij een droevige vertoning.

Herhaling is woensdag avond 20:00 uur op BBC2
Vind Clarkson opeens een stuk minder lief! :evil:
Wel grappig, want er zijn ook een aantal tests waarbij de FN2 weer beter uit te test komt.
Voor de FN2 rijders onder ons ook een paar positieve filmpjes :razz:
http://www.youtube.com/watch?v=Yd3gDNqtFI4
http://www.youtube.com/watch?v=1iq1QuBpkic
http://www.youtube.com/watch?v=GhqCINEsOUU
Wel grappig, want er zijn ook een aantal tests waarbij de FN2 weer beter uit te test komt.
Voor de FN2 rijders onder ons ook een paar positieve filmpjes :razz:
http://www.youtube.com/watch?v=Yd3gDNqtFI4
http://www.youtube.com/watch?v=1iq1QuBpkic
http://www.youtube.com/watch?v=GhqCINEsOUU
Deus Ex Machina!
Gangaran wrote:@Unicorn. 2 van de 3 films zijn door Honda gemaakt.
Moet je het nou weer verpesten :razz:
Ik heb nog nooit in een EP3 gereden, dus ik zou niet weten welke ik lekkerder VIND rijden, want daar gaat het uiteindelijk om. Wat de een heerlijk rij-eigenschappen vindt, vindt de ander juist weer irritant. Zoals Johan al zei: "Ik geniet elke dag van mijn FN2"
Ik weet niet of jij al een keer in een FN2 gereden hebt, anders moeten we maar gauw een keertje afspreken, kunnen we ervaringen uitwisselen en misschien een klein stukje in elkaars R rijden?
Deus Ex Machina!
Ik heb ze allebei gereden en vind persoonlijk de FN2 wat minder hardcore als de EP3.
En als je in een EP3 gaat rijden zoek dan een standaard type, de meeste hier hebben al het een en ander veranderd wat de eigenschappen weer veranderd.
Mijne is ver van standaard maar je mag gerust een keer MEErijden, ben van mening dat niemand me auto kan rijden zoals ik het wil.
Van degene die ik heb laten rijden zaten ze te kloten met de versnellingen wat resulteerde in mis schakelen of geforceerd schakelen terwijl dat ding superstrak schakelt en je er ook nog snel mee kan schakelen. ;-)
Ik heb dit weekend een afspraak met Tush bij Honda Maarschalk, die wil ff een stukje meerijden om de verschillen te zien/voelen.
En als je in een EP3 gaat rijden zoek dan een standaard type, de meeste hier hebben al het een en ander veranderd wat de eigenschappen weer veranderd.
Mijne is ver van standaard maar je mag gerust een keer MEErijden, ben van mening dat niemand me auto kan rijden zoals ik het wil.
Van degene die ik heb laten rijden zaten ze te kloten met de versnellingen wat resulteerde in mis schakelen of geforceerd schakelen terwijl dat ding superstrak schakelt en je er ook nog snel mee kan schakelen. ;-)
Ik heb dit weekend een afspraak met Tush bij Honda Maarschalk, die wil ff een stukje meerijden om de verschillen te zien/voelen.
Zo is het Miquel...maar dan wel het verschil met en zonder TODA header op de EP3 :wink:
Want mijn EP3 is qua rijeigenschappen al verre van standaard door aanwezigheid van o.a. KAAZ LSD en schroefset...
Maar ben benieuwd wat voor effect TODA header met andere motorsteunen op je wagen heeft... Ik heb er zin in!!!
Want mijn EP3 is qua rijeigenschappen al verre van standaard door aanwezigheid van o.a. KAAZ LSD en schroefset...
Maar ben benieuwd wat voor effect TODA header met andere motorsteunen op je wagen heeft... Ik heb er zin in!!!