Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik ben vrij zeker dat het wel gewoon kan hoor.
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

vteccie had het geloof ik ook in zijn itr....
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Voordelen CTR 2007:

- Geweldig ontwerp alles zit op de juiste plek en is perfect afgewerkt
- Heerlijke wegligging
- goeie handrem :twisted:
- Veel vermogen en relatief zuinig
- veel bekijks :D
- en nog veel meer...

Helaas heeft die van mij ook wat nadelen:

- derde versnelling gaat (te) stroef (soms) -> voordeel is wel dat Honda hier mee bezig is, en dat er een revisieset komt :-)
- Electronica, het werkt wel, maar had van mij wel veel "functioneler" gemogen, voorbeelden:
-- Geen aanduiding (in getallen) van huidige verbruik
-- Bij het afspelen van CD of MP3 geen tijdindicator
-- Geen HUD :razz:
-- Geen indicator in welke versnelling je rijdt
-- VSA staat standaard aan :twisted:
-- de "Honda" BT carkit is voor de ander niet meer te verstaan boven de 130
Deus Ex Machina!
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

unicorn wrote:-- de "Honda" BT carkit is voor de ander niet meer te verstaan boven de 130


Dan is er iets mis bij jou ben ik bang...

Minpunten van de FN2:
- Geen ruitenwisser achter
- Slechte afwerking interieur
- Piepende ramen
- 'groene' lampjes voor radio ed, terwijl de rest rood is
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Is het misschien een idee om per type-R een opsomming te maken? sommige van de nadelen worden door meerdere mensen ervaren, wie weet kunnen we hier wat mee als we dit aankaarten bij Honda(dealer). Zo is het ook gegaan met mijn derde versnellig probleem. Ze hebben eerst de olie vervangen en koppeling bijgesteld, en toen dat niks opleverde zijn ze gaan rondvragen en bleken er meer mensen last van te hebben. Nu is Honda bezig met een revisieset te maken voor de koppeling/versnellingsbak.
Deus Ex Machina!
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

Ten eerste is het Honda z'n fout...
Met het testen hadden ze het al moeten fixxen voordat de auto in productie ging.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

AllGo wrote:
unicorn wrote:-- de "Honda" BT carkit is voor de ander niet meer te verstaan boven de 130


Dan is er iets mis bij jou ben ik bang...

Minpunten van de FN2:
- Geen ruitenwisser achter
- Slechte afwerking interieur
- Piepende ramen
- 'groene' lampjes voor radio ed, terwijl de rest rood is


Ik heb ook de Honda BT set, en bij kunnen mensen mij boven de +- 120 ook niet meer verstaan. Ik had de dealer gevraagd, maar is niets mis met mijn kit. Er was er al een kapot gegaan bij mij, dus dit is de tweede en bij allebij verstonden ze me slecht. (eerste keer dacht ik dat dat gewoon kapot setje was, dat dat daaran lag oid).
Ik vermoed dat het komt omdat hij op mn raamstijl zit, en dat daardoor het geluid (geluid = trilling) doordringt in dat ding ofzo...
Je kan er ook geen aparte microfoon opzetten, heb ik al gevraagt.
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Joanne wrote:Ik heb ook de Honda BT set, en bij kunnen mensen mij boven de +- 120 ook niet meer verstaan. Ik had de dealer gevraagd, maar is niets mis met mijn kit. Er was er al een kapot gegaan bij mij, dus dit is de tweede en bij allebij verstonden ze me slecht. (eerste keer dacht ik dat dat gewoon kapot setje was, dat dat daaran lag oid).
Ik vermoed dat het komt omdat hij op mn raamstijl zit, en dat daardoor het geluid (geluid = trilling) doordringt in dat ding ofzo...
Je kan er ook geen aparte microfoon opzetten, heb ik al gevraagt.


Ah... Ik snap hem al.. Jullie hebben dat losse ding..
Ik heb hem in combinatie met het navigatie systeem, microfoon zit dus in het midden bij het lampje...
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

VTECCIE schreef:
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...

- Altijd trots...




Roest ????????????????? waar haal je roest vandaan, je hebt toch nietop een ep3 neem ik aan?


Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

g-unit wrote:VTECCIE schreef:
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...

- Altijd trots...




Roest ????????????????? waar haal je roest vandaan, je hebt toch nietop een ep3 neem ik aan?




check z'n voorsteltopic dan
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

slydawg wrote:Ik ben vrij zeker dat het wel gewoon kan hoor.


Ik weet zeker dat het kan. Wilde dat in mn CTR, tot ze me bij de dealer vertelde dat het iets van 650 euro ging kosten... Krijg je zo een VDO daten stengel naast je lichtknopjes bedienings stengel (hoe heet zo'n ding :shock:? )
Dacht meer aan 350 ofzo :-?
Jox444
Posts: 5
Joined: Sat Sep 01, 2007 10:13 pm
Contact:

Post by Jox444 »

Voordelen....
-acceleratie is echt belachelijk.....
-zicht rondom (uitz. achter) is goed....grote voorruit...
-zicht achter is slecht, maar blokkeerd 's avonds mooi het licht van auto's die achter je rijden...
-hoge 'fun'-factor
-iedereen gaat aan de kant voor je op de snelweg...zelfs de wat 'duurdere' auto's
-verslavend..

Nadelen....
-3e versnelling is wat stroef (ja al vaker gelezen)
-voorruit bijna niet schoon te maken aan de binnenkant....te diep te groot
-echt iedereen wil stoplicht sprintjes doen....kost veel benzine :P
-af en toe te uitdagend...
-verslavend..
-ik woon in een dorp met veeeel verkeersdrempels waarvan en gedeelte echt zwaar te stijl en te hoog....veel omrijden dus..
-parkeren is een ramp...te veel rekeninghouden met mensen die hun deur tegen je auto aan gooien...
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Jox444 wrote:Nadelen....
-parkeren is een ramp...te veel rekeninghouden met mensen die hun deur tegen je auto aan gooien...

Is dat niet voor iedereen en elke auto zo :?:
Behalve voor die die hun deur tegen andere auto's aan gooien. :schieten:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Zoals bij vele ATR rijders. GEEN ACHTERRUITwisser!
Echt sssssssssssssssjit bij slecht weer...
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

LCR wrote:Zoals bij vele ATR rijders. GEEN ACHTERRUITwisser!
Echt sssssssssssssssjit bij slecht weer...


Staat toch geen porum man op een ATR....is dus een pluspunt :lol:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik lees dit soort topics te weinig zie ik. :D

VTECRTY wrote:vteccie had het geloof ik ook in zijn itr....


Ik had geen AC.


g-unit wrote:VTECCIE schreef:
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...

- Altijd trots...

Roest ????????????????? waar haal je roest vandaan, je hebt toch nietop een ep3 neem ik aan?


Het is een Honda en elke Honda roest... bij het ene type duurt het alleen wat langer dan de andere. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

VTECCIE wrote:Ik lees dit soort topics te weinig zie ik. :D

VTECRTY wrote:vteccie had het geloof ik ook in zijn itr....


Ik had geen AC.


Ik dacht dat het over CC ging. Cruise Control.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ah, dat had ik wel... van Gold Cruise.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

VTECCIE wrote:Het is een Honda en elke Honda roest... bij het ene type duurt het alleen wat langer dan de andere. :D

Ik weet zeker dat een ATR CH1 en een VTI MB6 net zo hard (niet) roesten als elke gemiddelde Europeese auto. Roest is dus niet zozeer een Honda-, maar meer een "Made in Japan"-probleem.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Elke auto roest.

*edit
Behalve dit gekke ding DeLorean hij is namelijk compleet van aluminium. Aluminium roest wel degelijk maar vormt een oxide laagje waardoor het niet verder roest, dus toch roest het :D .
Post Reply