Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...
Voordelen CTR 2007:
- Geweldig ontwerp alles zit op de juiste plek en is perfect afgewerkt
- Heerlijke wegligging
- goeie handrem :twisted:
- Veel vermogen en relatief zuinig
- veel bekijks
- en nog veel meer...
Helaas heeft die van mij ook wat nadelen:
- derde versnelling gaat (te) stroef (soms) -> voordeel is wel dat Honda hier mee bezig is, en dat er een revisieset komt :-)
- Electronica, het werkt wel, maar had van mij wel veel "functioneler" gemogen, voorbeelden:
-- Geen aanduiding (in getallen) van huidige verbruik
-- Bij het afspelen van CD of MP3 geen tijdindicator
-- Geen HUD :razz:
-- Geen indicator in welke versnelling je rijdt
-- VSA staat standaard aan :twisted:
-- de "Honda" BT carkit is voor de ander niet meer te verstaan boven de 130
- Geweldig ontwerp alles zit op de juiste plek en is perfect afgewerkt
- Heerlijke wegligging
- goeie handrem :twisted:
- Veel vermogen en relatief zuinig
- veel bekijks
- en nog veel meer...
Helaas heeft die van mij ook wat nadelen:
- derde versnelling gaat (te) stroef (soms) -> voordeel is wel dat Honda hier mee bezig is, en dat er een revisieset komt :-)
- Electronica, het werkt wel, maar had van mij wel veel "functioneler" gemogen, voorbeelden:
-- Geen aanduiding (in getallen) van huidige verbruik
-- Bij het afspelen van CD of MP3 geen tijdindicator
-- Geen HUD :razz:
-- Geen indicator in welke versnelling je rijdt
-- VSA staat standaard aan :twisted:
-- de "Honda" BT carkit is voor de ander niet meer te verstaan boven de 130
Deus Ex Machina!
Is het misschien een idee om per type-R een opsomming te maken? sommige van de nadelen worden door meerdere mensen ervaren, wie weet kunnen we hier wat mee als we dit aankaarten bij Honda(dealer). Zo is het ook gegaan met mijn derde versnellig probleem. Ze hebben eerst de olie vervangen en koppeling bijgesteld, en toen dat niks opleverde zijn ze gaan rondvragen en bleken er meer mensen last van te hebben. Nu is Honda bezig met een revisieset te maken voor de koppeling/versnellingsbak.
Deus Ex Machina!
AllGo wrote:unicorn wrote:-- de "Honda" BT carkit is voor de ander niet meer te verstaan boven de 130
Dan is er iets mis bij jou ben ik bang...
Minpunten van de FN2:
- Geen ruitenwisser achter
- Slechte afwerking interieur
- Piepende ramen
- 'groene' lampjes voor radio ed, terwijl de rest rood is
Ik heb ook de Honda BT set, en bij kunnen mensen mij boven de +- 120 ook niet meer verstaan. Ik had de dealer gevraagd, maar is niets mis met mijn kit. Er was er al een kapot gegaan bij mij, dus dit is de tweede en bij allebij verstonden ze me slecht. (eerste keer dacht ik dat dat gewoon kapot setje was, dat dat daaran lag oid).
Ik vermoed dat het komt omdat hij op mn raamstijl zit, en dat daardoor het geluid (geluid = trilling) doordringt in dat ding ofzo...
Je kan er ook geen aparte microfoon opzetten, heb ik al gevraagt.
Joanne wrote:Ik heb ook de Honda BT set, en bij kunnen mensen mij boven de +- 120 ook niet meer verstaan. Ik had de dealer gevraagd, maar is niets mis met mijn kit. Er was er al een kapot gegaan bij mij, dus dit is de tweede en bij allebij verstonden ze me slecht. (eerste keer dacht ik dat dat gewoon kapot setje was, dat dat daaran lag oid).
Ik vermoed dat het komt omdat hij op mn raamstijl zit, en dat daardoor het geluid (geluid = trilling) doordringt in dat ding ofzo...
Je kan er ook geen aparte microfoon opzetten, heb ik al gevraagt.
Ah... Ik snap hem al.. Jullie hebben dat losse ding..
Ik heb hem in combinatie met het navigatie systeem, microfoon zit dus in het midden bij het lampje...
slydawg wrote:Ik ben vrij zeker dat het wel gewoon kan hoor.
Ik weet zeker dat het kan. Wilde dat in mn CTR, tot ze me bij de dealer vertelde dat het iets van 650 euro ging kosten... Krijg je zo een VDO daten stengel naast je lichtknopjes bedienings stengel (hoe heet zo'n ding :shock:? )
Dacht meer aan 350 ofzo :-?
Voordelen....
-acceleratie is echt belachelijk.....
-zicht rondom (uitz. achter) is goed....grote voorruit...
-zicht achter is slecht, maar blokkeerd 's avonds mooi het licht van auto's die achter je rijden...
-hoge 'fun'-factor
-iedereen gaat aan de kant voor je op de snelweg...zelfs de wat 'duurdere' auto's
-verslavend..
Nadelen....
-3e versnelling is wat stroef (ja al vaker gelezen)
-voorruit bijna niet schoon te maken aan de binnenkant....te diep te groot
-echt iedereen wil stoplicht sprintjes doen....kost veel benzine :P
-af en toe te uitdagend...
-verslavend..
-ik woon in een dorp met veeeel verkeersdrempels waarvan en gedeelte echt zwaar te stijl en te hoog....veel omrijden dus..
-parkeren is een ramp...te veel rekeninghouden met mensen die hun deur tegen je auto aan gooien...
-acceleratie is echt belachelijk.....
-zicht rondom (uitz. achter) is goed....grote voorruit...
-zicht achter is slecht, maar blokkeerd 's avonds mooi het licht van auto's die achter je rijden...
-hoge 'fun'-factor
-iedereen gaat aan de kant voor je op de snelweg...zelfs de wat 'duurdere' auto's
-verslavend..
Nadelen....
-3e versnelling is wat stroef (ja al vaker gelezen)
-voorruit bijna niet schoon te maken aan de binnenkant....te diep te groot
-echt iedereen wil stoplicht sprintjes doen....kost veel benzine :P
-af en toe te uitdagend...
-verslavend..
-ik woon in een dorp met veeeel verkeersdrempels waarvan en gedeelte echt zwaar te stijl en te hoog....veel omrijden dus..
-parkeren is een ramp...te veel rekeninghouden met mensen die hun deur tegen je auto aan gooien...
Ik lees dit soort topics te weinig zie ik.
Ik had geen AC.
Het is een Honda en elke Honda roest... bij het ene type duurt het alleen wat langer dan de andere.
VTECRTY wrote:vteccie had het geloof ik ook in zijn itr....
Ik had geen AC.
g-unit wrote:VTECCIE schreef:
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...
- Altijd trots...
Roest ????????????????? waar haal je roest vandaan, je hebt toch nietop een ep3 neem ik aan?
Het is een Honda en elke Honda roest... bij het ene type duurt het alleen wat langer dan de andere.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007