ATR TCC turbo.............

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

Gangaran wrote:
LCR wrote:Hoeveel denk men dat deze meneer kwijt is?


Mss een kleine duizend euro's???


ik denk echt wel meer dan duizend euro :wink:

wat ik zo lees word het blok turbo klaar gemaakt, turbo er op, ander uilaat lijn, nieuwe rem setup en niewe velgen.

en dan kom je wel in de buurt van 10.000 euro :-)
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

itr-1895 wrote:
Gangaran wrote:
LCR wrote:Hoeveel denk men dat deze meneer kwijt is?


Mss een kleine duizend euro's???


ik denk echt wel meer dan duizend euro :wink:

wat ik zo lees word het blok turbo klaar gemaakt, turbo er op, ander uilaat lijn, nieuwe rem setup en niewe velgen.

en dan kom je wel in de buurt van 10.000 euro :-)


dat denk ik ook eerder
uitlaat kost namelijk normaal al 1150, en dat is dan zonder spruit en katvv, neem aan dat die er ook op komen

goeie turbo erop laten leggen zal wel minimaal 3000 kosten

blokje eruit en aanpassen een paar duizend

om over de remmen en wielen maar te zwijgen

denk dat 10 ruggen aardig in de buurt komt. Hok schijnt een paar maanden bij TCC te staan
W-ice
Posts: 58
Joined: Wed Dec 27, 2006 7:10 pm
Contact:

Post by W-ice »

ATR 270 wrote:
"itr-1895":3mxzf864 wrote:
Gangaran wrote:
LCR wrote:Hoeveel denk men dat deze meneer kwijt is?


Mss een kleine duizend euro's???


ik denk echt wel meer dan duizend euro :wink:

wat ik zo lees word het blok turbo klaar gemaakt, turbo er op, ander uilaat lijn, nieuwe rem setup en niewe velgen.

en dan kom je wel in de buurt van 10.000 euro :-)


dat denk ik ook eerder
uitlaat kost namelijk normaal al 1150, en dat is dan zonder spruit en katvv, neem aan dat die er ook op komen

goeie turbo erop laten leggen zal wel minimaal 3000 kosten

blokje eruit en aanpassen een paar duizend

om over de remmen en wielen maar te zwijgen

denk dat 10 ruggen aardig in de buurt komt. Hok schijnt een paar maanden bij TCC te staan[/quote:3mxzf864]

katvv komt er inderdaad ook op. Er wordt een highflow-kat op maat gemaakt voor zo'n €300, waar dan nog arbeidsloon overheen komt.
Andere velgen zitten er al onder, dus die kosten schelen weer :wink:
Spruitstuk zal ook wel vervangen worden..
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

lijkt me we ja dat er een ander spruitstuk opkomt als er een turbo gemonteerd wordt.........
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

itr-1895 wrote:
Gangaran wrote:
LCR wrote:Hoeveel denk men dat deze meneer kwijt is?


Mss een kleine duizend euro's???


ik denk echt wel meer dan duizend euro :wink:

wat ik zo lees word het blok turbo klaar gemaakt, turbo er op, ander uilaat lijn, nieuwe rem setup en niewe velgen.

en dan kom je wel in de buurt van 10.000 euro :-)


:shock: ik had 5000-6000 in gedachte...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Daar heb je een turbo setup zo ongeveer voor, dan de rest nog..
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Andere wielen vanwege een turbo???
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik denk voor de nieuwe schijven :wink: :dunno:
Guest

Post by Guest »

Ach voor 5000 euro heb je niet eens een fatsoenlijk setje wielen voor je Porsche voor..
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

J-Parts wrote:Ach voor 5000 euro heb je niet eens een fatsoenlijk setje wielen voor je Porsche voor..


Goh, trekt de economie in friesland eindelijk aan?
W-ice
Posts: 58
Joined: Wed Dec 27, 2006 7:10 pm
Contact:

Post by W-ice »

mr. X wrote:Ik denk voor de nieuwe schijven :wink: :dunno:


Van wat ik van de eigenaar begreep is het puur omdat hij met de nieuwe velgen zo rond de 12 kilo bespaart..
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

W-ice wrote:
"mr. X":2ru56e39 wrote:Ik denk voor de nieuwe schijven :wink: :dunno:


Van wat ik van de eigenaar begreep is het puur omdat hij met de nieuwe velgen zo rond de 12 kilo bespaart..[/quote:2ru56e39]

:silly: ik vind ze wel erug lelijk!!Maken de ATR 'helemaal af'
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

Gisteren eigenaar ook leren kennen. Had er een ietwat ander personage achter gezocht. Desalniettemin een interessant project.
Motor wordt aangepast. Turbo erop. Remmerij aangepast. Wielen inderdaad ivm gewichtsbesparing van 12 kilo. Airco blijft er misschien uit.
Zelfde catbacksysteem als bij mij komt eronder. sportkatalysator (dus geen katvv) Lichter vliegwiel uiteraard
eigenaar rijdt er maar 6000 km. per jaar mee, sprint niet

gemikt wordt op 350 betrouwbare pk's

verlaging kw3 trouwens

en kosten zijn volgens hem zoveel als de aanschafprijs van zo'n apparaat , dus ik schat het op zo'n 12,5 k
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Welke wielen zijn dat dan? Of heb ik dat gemist? :dunno:

En zoals C1nder eerder wrote:
"W-ice":1z5xfmz0 wrote:Wat ook nog aangepast gaat worden zijn de schokdempers en veren, deze zullen vervangen gaan worden door een KW-setje (fase 3?)
KW heeft alleen Variant 1 ervoor.[/quote:1z5xfmz0]
W-ice
Posts: 58
Joined: Wed Dec 27, 2006 7:10 pm
Contact:

Post by W-ice »

IvoG wrote:Welke wielen zijn dat dan? Of heb ik dat gemist? :dunno:

En zoals C1nder eerder wrote:
"W-ice":kdbv0ngt wrote:Wat ook nog aangepast gaat worden zijn de schokdempers en veren, deze zullen vervangen gaan worden door een KW-setje (fase 3?)
KW heeft alleen Variant 1 ervoor.
[/quote:kdbv0ngt]

De wielen op de foto onder deze link.

Greetz,
Wouter
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

W-ice wrote:
IvoG wrote:Welke wielen zijn dat dan? Of heb ik dat gemist? :dunno:

"En zoals C1nder eerder":99est3bk wrote:
"W-ice":99est3bk wrote:Wat ook nog aangepast gaat worden zijn de schokdempers en veren, deze zullen vervangen gaan worden door een KW-setje (fase 3?)
KW heeft alleen Variant 1 ervoor.
[/quote:99est3bk]

De wielen op de foto onder deze link.

Greetz,
Wouter[/quote:99est3bk]
hoeveel inch is dat dan ?
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

toch niet de enige in NL
kwam net dit tegen:
http://www.streetlegalkhk.nl/forums/index.php?showtopic=25732
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Image

Dit beestje staat ergens in oost europa :-?
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

ben is specifieker :lol:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

H22A7 engine
Mahle Gold series pistons
Eagle H-Beam rods
KMS blockguard
ClutchNet stage 3 clutch and pressure plate
999cc injectors
GJE valve springs 12krpm
GJE titanium retainers
AEM fuel pressure regulator
Walbro fuel pump
Greddy Type-RS
Greddy wastegate
GT35 turbo
Skyline GT34 aftermarket intercooler (HUGE)
3" intercooler piping
Megasquirt V3 standalone ECU
Innovate Motorsports LC-1 wideband controller + Bosch LSU 4.2 sensor
Custom straight type exhaust manifold
Big oil cooler + sandwich plate
Completelly erased EGR
Completelly erased Harmonic Balancer shafts
Locked