Mugen Civic Type-R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

HondArd wrote:
ITR897 wrote:Tegen dat ie terug open kan is de FD2 serieus veroudert denk ik.


Een DC2 is inmiddels ook al een jaar of 10 oud, maar nog steeds onverslaanbaar als het op FWD aankomt (oké, nu hebben we de FD2) :roll:


Da's ook waar. na 7 jaar mijn ITR te hebben ben ik er nog steeds zeer tevreden mee.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Hey hey,

Zijn er hier nog steeds mensen die interesse hebben om de CTR naar nederland te halen?

Heb al een berg informatie :)

Iemand had geloof ik een litchfield linky hier geplaatst ben eens gaan vragen aan die gasten,

hun hebben dus al de CTR in uk rond rijden dus er is dus ook al een typegoedkeuring ga ik dan vanuit.. in UK heet het SVA?

Ook een mailtje richting het RDW om te vragen of dit daadwerkelijk mogelijk is.. anders zit er niks anders op om het via de uk te doen.

En hoe rekenene jullie de BPM uit? want ik snap niet hoe je BPM kan uit rekenen in nederland zonder het bedrag te weten wat de auto waard is.

En je moet rekenen dat de auto ongeveer 20.000 euro gaat kosten qua uitvoer..

denk dan aan register-de-register costs, recycle costs.. zeg maar zelfde soort kosten die je in nederland moet betalen qua export.. moet je daar dan ook weer betalen voor export.

En zou een groupbuy echt voordeliger zijn?

lemme know ;)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Wesjes, kijk eens hiero :wink:
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

wat kan ik daar precies vinden?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Euh, Hondard, hij snapt het niet. :D
Leg het hem nog eens uit.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

wesjes wrote:wat kan ik daar precies vinden?

Als je nieuw bent op dit forum is het een goede gewoonte om je eerst voor te stellen. Wie je bent, wat voor auto (bij voorkeur een Honda (Type-R, of interesse in Honda's en Type-R's). Dus eigenlijk als eerste post een voorstellingsronde.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Ok dan bij deze heb ik me voorgesteld bij het voorstel topic :)
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Een auto importeren die nooit in Europa geleverd is, is niet makkelijk (zeker niet als hij van na '98 is). Zelfs niet als je het via de Engeland route doet..
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Vandaag gelezen in "Japanese Performance"

The batch of 300 Mugen RRs - the hotted-up Japan-only limited edition Type R built jointly by Honda and tuner Mügen - has sold out in just 10 minutes. Ahead of a January delivery date, buyers where able to place orders from 9am on 14th September, and by 9.10am the 300th deposit had been taken, says the Japanese website, Carview. The Mügen sports 237bhp, 10mm lowered and firmed-up suspension, lightweight alloy wheels and special Bridgestone tyres.

Ook word er van de FD2 een lichtgewicht versie gemaakt. Speciaal voor een nieuwe één merk race series in Japan.

Based on the foor-door JDM Type R, it retains the standard car's 222bhp engine. In the interests of weight saving, Honda has deleted the helical limited-slip differential, HID headlamps, air conditioning and underseal.

Hij zal alleen verkocht worden als racewagen en kan in Japan niet geregistreerd worden voor de openbare weg. Maar Litchfield Imports in Engeland zegt al dat ze er ééntje kunnen leveren EN dat ze hem "road legal" kunnen maken.
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

Dat is allemaal héél leuk maar daar zijn wij vet mee...De enige Type-R die wij kunnen kopen is de nieuwe civic hatch...

Als je een JDM Type-R wilt importeren kost het je wel wat + de hele administratieve rompslomp en dan heb je ook nog eens een RHD...
Image
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Als er serieus intresse is in het naar de NL halen van een aantal van deze zeer leuke Civics, zou er eens contact gezocht kunnen worden met deze lui: http://www.trueconceptcars.com/home.asp Die lui bouwen en leveren onder andere de K1 - Attack. Als ik tijd (en een beetje geld) over heb wil ik er zelf ook eens eentje bouwen :razz: In ieder geval, hun doen alle type goedkeuringen via engeland.
Deus Ex Machina!
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

unicorn wrote:Als er serieus intresse is in het naar de NL halen van een aantal van deze zeer leuke Civics, zou er eens contact gezocht kunnen worden met deze lui: http://www.trueconceptcars.com/home.asp Die lui bouwen en leveren onder andere de K1 - Attack. Als ik tijd (en een beetje geld) over heb wil ik er zelf ook eens eentje bouwen :razz: In ieder geval, hun doen alle type goedkeuringen via engeland.


zal zeker een leuk project worden, een tijd geleden was ik helemaal weg van de k1 attack
iets anders dan de caterham, wat je 'vaak' ziet
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

zal zeker een leuk project worden, een tijd geleden was ik helemaal weg van de k1 attack
iets anders dan de caterham, wat je 'vaak' ziet


AHhhh K1-Attack wordt niet meer gemaakt/geleverd :( Nou ja,.. dan maar mijn ED9 leuk opknappen.
Deus Ex Machina!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

unicorn wrote: :( Nou ja,.. dan maar mijn ED9 leuk opknappen.


K20 ?! :shock:










... :lol:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Whahah that would be fun!

No i want to keep the engine originial, just other Air Intake, other exhaust, loose a lot of weight, suspension and brakes... and then, we'll see :)
Deus Ex Machina!
Locked