Tanken (98 en niet 95)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X

Post by mr. X »

idd +-45 liter maar ik rij toch echt niet zuiniger (meerendeel tussen de 3 en 4k toeren houden [volgens integra boek het zuinigste toeren gebied] en af en toe een v-tec er tussendoor)...
Lucas79

Post by Lucas79 »

Het is al weer even geleden dat hier op gepost was, maar ik was toch benieuwd naar de ervaringen van de diverse brandstofsoorten.

Er is bij ons helaas geen BP in de buurt om die ultimate eens goed te testen. Probleem is dat voor een goede test je minstens 4 á 5 keer moet tanken voor een gemiddeld verbruik.

Ik ben begonnen met gewoon ron 95 en was benieuwd naar de VPower van Shell (en niet vanwege die geinige Ferrari's). Ik kan bij mijn FN2 iets verschil merken in zuinigheid en vermogen. Ik reed gemiddeld 9,6l op 100km (gemeten over ± 5000km en rijdt nu gemiddeld 9,1l op 100km. (gemeten over ± 4000km).

Grappige is dat ik in mijn CRX'en (eerste type) altijd ron 95 getankt heb. Ik heb nooit iets gemerkt van dat de motor ging pingelen, of dat ie er slecht van ging rijden. Starten was ook altijd perfect. Pas bij mijn laatste CRX kwam ik erachter dat de motor eigenlijk alleen geschikt was ron 98... Helaas kan ik dat nu niet meer testen.
Deus Ex Machina!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

CRX mocht gewoon 95 hebben hoor.
CyRaX

Post by CyRaX »

Gaskleppie wrote:CRX mocht gewoon 95 hebben hoor.

Idd, vtec en non-vtec.

V-power klinkt leuk, maar het is RON 97, en dus niet de minimaal vereiste 98 (ITR).

Ik tank zo goed als altijd bij de BP (bij nood bij Total, want die hebben ook 98 ).
Waarom zou je willen testen tussen verschillende benzinestations...voor de prijs?
Ik denk dat prestatie er namelijks niks mee te maken kan hebben!
Lucas79

Post by Lucas79 »

Gaskleppie wrote:CRX mocht gewoon 95 hebben hoor.

Er zit een sticker aan de binnenkant van de tankdop bij type-1 waar op stond dat je alleen ron98 mocht tanken. ik zal eens kijken of ik daar nog een foto van heb...
Deus Ex Machina!
roblom

Post by roblom »

Meeste CRX-en hebben een sticker met RON97 als ik het goed heb.
Locked