Katana wrote:Cool, wat voor Mugen goodies zitten erin? Ik zie stickers 8)
De monteur wist me te vertellen dat ze de motor verzegeld verstuurd krijgen van Mugen Japan en hangen hem zo in de auto. ongeveer 275pk had ie het over met nog steeds 2.0liter cil. inhoud.
Mijn monteur sleutelt toevallig ook aan dezez auto en heeft idd 270pk op de wielen. Alles is door Mugen onder handen genomen en kost tegen de 30K euros(Het blok).
Dan maakt JAS aardig verlies, want als je het blok koopt bij JAS betaal je 16.300 euro.
Voor de freaks: setje nokken + veren ed. kost 2150 euro, lijkt me een leuke upgrade .
is al bekend wanneer de rally's zijn waar de CTR aan mee gaat doen in 2008? Ik heb al wat op internet gezocht maar niet echt bruikbare informatie kunnen vinden
MHG wrote:is al bekend wanneer de rally's zijn waar de CTR aan mee gaat doen in 2008? Ik heb al wat op internet gezocht maar niet echt bruikbare informatie kunnen vinden
Als je op de hoogte wilt blijven van vaderlandse rallysport dan moet je op www.rallysport.nl kijken. Als de kalender voor 2008 al bekend is staat die zeker op deze site, inclusief al het nieuws.
Echter IMO hoef je niet alleen naar een rally te gaan waar deze auto rijdt, ook andere merken brengen meer dan genoeg spetakel en hoogtoerige auto's aan de start
Zoals ik ook al zei, deze auto's hebben niets meer te maken met huis tuin en keuken tuning zoals we die van shows en forums en tuningsbedrijfjes kennen. Bovendien is er geen enkele reden om te liegen over het vermogen van deze auto's, want deze mensen hoeven zich niet te bewijzen met pk's op forums en shows, ze weten waarschijnlijk niet eens af van het bestaan ervan :lol:
Hier komen gewoon budgetten om de hoek kijken die toelaten dat je een x aantal km's met nokkenassen doet of een turbo die na elke rally vervangen wordt omdat ie kapot is door de hoge ALS belasting.
Rallyauto's (zoals groep N of A) hebben een kenteken maar daar houdt elke vergelijking met een normale straatauto op.....
Zoals ik ook al zei, deze auto's hebben niets meer te maken met huis tuin en keuken tuning zoals we die van shows en forums en tuningsbedrijfjes kennen. Bovendien is er geen enkele reden om te liegen over het vermogen van deze auto's, want deze mensen hoeven zich niet te bewijzen met pk's op forums en shows, ze weten waarschijnlijk niet eens af van het bestaan ervan :lol:
Hier komen gewoon budgetten om de hoek kijken die toelaten dat je een x aantal km's met nokkenassen doet of een turbo die na elke rally vervangen wordt omdat ie kapot is door de hoge ALS belasting.
Rallyauto's (zoals groep N of A) hebben een kenteken maar daar houdt elke vergelijking met een normale straatauto op.....
N (muv S2000) heeft zeker nog genoeg te maken met een straat auto, zelfde geld voor A excl de WRC's, Kitcars en S1600's.
Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel. Neem een Groep N Mitsubishi EVO of deze Civic. Niet geschikt om mee naar je werk te gaan....tevens niet te betalen als je telkens turbo's of nokkenassen mag gaan wisselen.
Gaskleppie wrote:Dit is dan ook niet de groep N klasse maar de RR3 klasse. Motorisch mag bijna alles. Alleen de inhoud en de restrictor zijn beperkt zover ik weet.
R3 zit tussen A7 en N3 in (meer richting A7 dan N3), als vervanging. Alle klasses verdwijnen, en daarvoor komen R klasses in de plaats.
[quote="Katana"]Bij Group-N mag je maar een paar zaken aanpassen]
Misschien mag je die niet aanpassen, maar die turbo krijgt wel ik weet niet hoeveel meer op z'n lazer door het ALS systeem (het bekende EVO geknetter). Je zal begrijpen dat explosies in de uitlaat vlak voor de turbo niet bevorderlijk zijn voor de levensduur ervan.
Ik probeerde trouwens niet te zeggen dat de Civc groep N is hoor :wink: