new Rally CTR

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Gangaran wrote:
vtec rider wrote:
Katana wrote:Cool, wat voor Mugen goodies zitten erin? Ik zie stickers 8)


De monteur wist me te vertellen dat ze de motor verzegeld verstuurd krijgen van Mugen Japan en hangen hem zo in de auto. ongeveer 275pk had ie het over met nog steeds 2.0liter cil. inhoud.


Mijn monteur sleutelt toevallig ook aan dezez auto en heeft idd 270pk op de wielen. Alles is door Mugen onder handen genomen en kost tegen de 30K euros(Het blok).


Dan maakt JAS aardig verlies, want als je het blok koopt bij JAS betaal je 16.300 euro.

Voor de freaks: setje nokken + veren ed. kost 2150 euro, lijkt me een leuke upgrade :) .
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

vtec rider wrote:

Image


heheh lache om mezelf te zien op deze foto's :-) Ik ben derde van links, Wie ben jij?
Deus Ex Machina!
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

is al bekend wanneer de rally's zijn waar de CTR aan mee gaat doen in 2008? Ik heb al wat op internet gezocht maar niet echt bruikbare informatie kunnen vinden
vtec rider
Posts: 39
Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am

Post by vtec rider »

unicorn wrote:heheh lache om mezelf te zien op deze foto's :-) Ik ben derde van links, Wie ben jij?


Tja... wie ben ik.... wie ben ik :D

kon even geen ander plaatje vinden:

Image
black3606
Posts: 25
Joined: Sun Apr 23, 2006 4:02 pm

Post by black3606 »

:lol: mooie foto Bassie!
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

MHG wrote:is al bekend wanneer de rally's zijn waar de CTR aan mee gaat doen in 2008? Ik heb al wat op internet gezocht maar niet echt bruikbare informatie kunnen vinden


Als je op de hoogte wilt blijven van vaderlandse rallysport dan moet je op www.rallysport.nl kijken. Als de kalender voor 2008 al bekend is staat die zeker op deze site, inclusief al het nieuws.

Echter IMO hoef je niet alleen naar een rally te gaan waar deze auto rijdt, ook andere merken brengen meer dan genoeg spetakel en hoogtoerige auto's aan de start ;)
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

juggie wrote:
slydawg wrote:Ahh ok, niets voor een straatauto dus.


Waarom niet?

Dat vind ik juist geweldig aan de i-vtec techniek (twee karakters in één), een lekkere soepele motor bij een acceptabel benzineverbruik en geweldige prestatie's met de scherpere nokkenas.

Juggie (Weekend betekend CTR time !)


Zoals ik ook al zei, deze auto's hebben niets meer te maken met huis tuin en keuken tuning zoals we die van shows en forums en tuningsbedrijfjes kennen. Bovendien is er geen enkele reden om te liegen over het vermogen van deze auto's, want deze mensen hoeven zich niet te bewijzen met pk's op forums en shows, ze weten waarschijnlijk niet eens af van het bestaan ervan :lol:

Hier komen gewoon budgetten om de hoek kijken die toelaten dat je een x aantal km's met nokkenassen doet of een turbo die na elke rally vervangen wordt omdat ie kapot is door de hoge ALS belasting.

Rallyauto's (zoals groep N of A) hebben een kenteken maar daar houdt elke vergelijking met een normale straatauto op.....
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

crx303 wrote:
juggie wrote:
slydawg wrote:Ahh ok, niets voor een straatauto dus.


Waarom niet?

Dat vind ik juist geweldig aan de i-vtec techniek (twee karakters in één), een lekkere soepele motor bij een acceptabel benzineverbruik en geweldige prestatie's met de scherpere nokkenas.

Juggie (Weekend betekend CTR time !)


Zoals ik ook al zei, deze auto's hebben niets meer te maken met huis tuin en keuken tuning zoals we die van shows en forums en tuningsbedrijfjes kennen. Bovendien is er geen enkele reden om te liegen over het vermogen van deze auto's, want deze mensen hoeven zich niet te bewijzen met pk's op forums en shows, ze weten waarschijnlijk niet eens af van het bestaan ervan :lol:

Hier komen gewoon budgetten om de hoek kijken die toelaten dat je een x aantal km's met nokkenassen doet of een turbo die na elke rally vervangen wordt omdat ie kapot is door de hoge ALS belasting.

Rallyauto's (zoals groep N of A) hebben een kenteken maar daar houdt elke vergelijking met een normale straatauto op.....


N (muv S2000) heeft zeker nog genoeg te maken met een straat auto, zelfde geld voor A excl de WRC's, Kitcars en S1600's.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel. Neem een Groep N Mitsubishi EVO of deze Civic. Niet geschikt om mee naar je werk te gaan....tevens niet te betalen als je telkens turbo's of nokkenassen mag gaan wisselen.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Bij Group-N mag je maar een paar zaken aanpassen; banden, schokdempers, rolkooi, remblokken, uitlaat

Turbo's of nokkenassen dacht ik niet. :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dit is dan ook niet de groep N klasse maar de RR3 klasse. Motorisch mag bijna alles. Alleen de inhoud en de restrictor zijn beperkt zover ik weet.
Niels
Posts: 156
Joined: Fri Sep 21, 2007 7:17 pm

Post by Niels »

Gaskleppie wrote:Dit is dan ook niet de groep N klasse maar de RR3 klasse. Motorisch mag bijna alles. Alleen de inhoud en de restrictor zijn beperkt zover ik weet.


R3 zit tussen A7 en N3 in (meer richting A7 dan N3), als vervanging. Alle klasses verdwijnen, en daarvoor komen R klasses in de plaats.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

[quote="Katana"]Bij Group-N mag je maar een paar zaken aanpassen]

Misschien mag je die niet aanpassen, maar die turbo krijgt wel ik weet niet hoeveel meer op z'n lazer door het ALS systeem (het bekende EVO geknetter). Je zal begrijpen dat explosies in de uitlaat vlak voor de turbo niet bevorderlijk zijn voor de levensduur ervan.

Ik probeerde trouwens niet te zeggen dat de Civc groep N is hoor :wink:
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Civic is wel van JAS leverbaar in groep N uitvoering, dan licht er een standaard blok in, wel met andere gasklep/inlaat/uitlaat.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Clipje: Aankomst van FN2 R3 (Piepers) in Nederland

Link: Rallyworld.tv
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Gespot, rallysprint Veenendaal, Piepers en De Wild:

Image

Image

8)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Die staat pas net op kenteken.

Ziet er goed uit!
Nana korobi ya oki
Johan
Posts: 68
Joined: Fri Jun 17, 2005 2:08 pm

Post by Johan »

Image



Platte band !

Image


(krijg weer zin om te gaan rijden, nog 2 weekjes geduld tot TankS rally)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Zolang het de banden zijn hahaha

Technisch een hoogstandje!
Nana korobi ya oki
vtec rider
Posts: 39
Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am

Post by vtec rider »

Hey mooi zeg... ze rijden in de eigen auto nu!
Locked