Honda's types en motoren
unicorn wrote:Niels wrote:EK9: Honda Civic Type-R
Motor: 1.6i DOHC VTEC (B16b)
Vermogen: 185pk
Bouwjaar: 1997-2000
Thanks, is geüpdate. Heb je toevallig ook wat meer pics van de EK9, die kan ik nergens vinden..?
www.ek9.org
Of in mijn voorstel topic, maar die is niet standaard (exterieur).
BZRKbb2 wrote:Honda Prelude:
78-82: SN
83-87: AB, AB1,BA2
88-91: BA3 - BA7
92-96: BB1 - BB4, BA8, BA9
97-01: BB5 - BB9
dacht ik zo ongeveer![]()
Ik ben begonnen met je Prelude lijstje, maar ben niet echt thuis in Preludes... Van model 97-01 heb ik de BB6, BB8 en BB9 gevonden, maar kan afgezien van de motoren verder niet echt verschillen vinden. Zitten er nog uiterlijke verschillen in? (als zijnde, moet ik er drie aparte vermeldingen van maken?) Zelfde geldt eigenlijk voor de BB1 t/m BB4. De oudere modellen ben ik nog niet aan toe gekomen.
Benjdmin wrote:Accord (Toreno) Euro-R CL1
(H22A)
06/2000 ~ 10/2002
Added

Deus Ex Machina!
g-unit wrote:waar blijft de monster zelf ????????? :?:
Honda S2000
1999-2004
240 pk (f20c) 5jaar lang motor v.h jaar
Honda S2000
2004-....
240 pk (f22C)
Haha, had de plaatjes al klaar gemaakt, alleen nog niet de tijd om ze ff toe te voegen... Weet je hoe het zit met de AP1 en AP2 F20C en F22C?
Deus Ex Machina!
Er zijn in totaal 3 (uiterlijk) verschillende S2000's uitgebracht in Nederland. Dit weet ik zeker.
Ik ken die type nummers niet enz.
Verschil tussen 1ste en 2de was:
1ste was alleen leverbaar in grijze, zwarte of licht blauwe lak. (blauw weet ik niet zeker, misschien pas bij tweede).
2de had kop&achter-lampen met chroom randjes erin, zijknipperlichten wit/doorzichtig ipv oranje. Raamlijst van het voorraam werd meegespoten in lakkleur, bij de eerste was deze zwart. Meer grijze accenten in het interieur. Er zijn nog wat kleine verschillen, kan er nu ff niet opkomen. Meerdere kleuren leverbaar.
De 3de is duidelijk anders, andere velgen 17" ipv 16, meer spaaks en breeder (iig achter). Andere voor (lip) achter bumper. Andere kleuren leverbaar zoals geel en rare donkere blauw en bruin interieur leverbaar in two tone. Ovalere uitlaten. Heeft VSA gekregen (wel compleet uitschakelbaar) En nog wat verschillen...
Motor inhoud is gelijk gebleven, of er absoluut niets aan veranderd is weet ik niet, maar tussen de 1ste en 2de was niets te merken, en kwa pk's is er (op papier) niets veranderd. Trouwens, de 1ste en 2de deden allebij 5,8 naar de 100... En niet de opgegeven 6,2.
Ik ken die type nummers niet enz.
Verschil tussen 1ste en 2de was:
1ste was alleen leverbaar in grijze, zwarte of licht blauwe lak. (blauw weet ik niet zeker, misschien pas bij tweede).
2de had kop&achter-lampen met chroom randjes erin, zijknipperlichten wit/doorzichtig ipv oranje. Raamlijst van het voorraam werd meegespoten in lakkleur, bij de eerste was deze zwart. Meer grijze accenten in het interieur. Er zijn nog wat kleine verschillen, kan er nu ff niet opkomen. Meerdere kleuren leverbaar.
De 3de is duidelijk anders, andere velgen 17" ipv 16, meer spaaks en breeder (iig achter). Andere voor (lip) achter bumper. Andere kleuren leverbaar zoals geel en rare donkere blauw en bruin interieur leverbaar in two tone. Ovalere uitlaten. Heeft VSA gekregen (wel compleet uitschakelbaar) En nog wat verschillen...
Motor inhoud is gelijk gebleven, of er absoluut niets aan veranderd is weet ik niet, maar tussen de 1ste en 2de was niets te merken, en kwa pk's is er (op papier) niets veranderd. Trouwens, de 1ste en 2de deden allebij 5,8 naar de 100... En niet de opgegeven 6,2.